Misssandra88 skrev 2022-07-25 16:54:06 följande:
haha, ja! Samma här?.
Den där förbaskade mensen? men nu har alla prover lämnats in och er remiss har skickats till fertilitetskliniken? Till mig sa läkaren som undersökte oss samt kvinnan jag pratade med när jag ringde till Livio att vi kommer få en kallelse inom 3 månader så jag hoppas verkligen på det.
Håller tummarna för er att inget har förändrats, med tanke på att läkaren sa att cellförändringarna var så pass små att dom ändå inte gjorde något åt dom. Och nån gång hoppas man ju att turen ska vända :) hur gamla är ni?
Vi fick veta ganska fort (även innan alla blodprover var tagna) att det berodde på att min sambo har väldigt få spermier och ssk:an sa ganska direkt att vi kommer att måsta göra icsi IVF och det har vi vetat sedan i Mars, vilket blev en slags lättnad och har gjort det lite ?enklare?
Yes, och jag bokade tid för uppföljning på cellförändringarna imorgon, vill inte vänta tre månader, komma på ivf möte och så blir vi nekade pga de. Är nervös, hoppas dom är borta, att jag kan få ha lite flyt för en gång skull..
Är det på Livio ni ska göra ivf eller dom som har skickat remiss till RMC? Som jag förstått de på andra trådar så ska man bli kallad på uppstarts möte inom tre månader men att de där efter ändå kan ta tid, att dom har rätt att neka en 1-2 cyklar, beroende på hur mycket patienter de har. Har också läst om att man kan ringa och be att få vara med på återbuds listan, har inte själv testat.
Vi är 34 och 37, hur gamla är ni?
Det känns skönt att kunna få en anledning till varför det inte går och att det går göra något åt de.
Min sambo undrade om jag inte var glad när vi fick reda på att inget fel fanns hos oss, men jag kände mig besviken och uppgiven, speciellt eftersom vi inte fick någon hjälp då, att vi skulle försöka själva i ett år till. Ännu ett smärtsamt år utan resultat.