Misssandra88 skrev 2022-08-05 21:21:05 följande:
Strelitzia- (nu kunde jag inte svara på ditt inlägg heller..)Ja, men vad bra. Då får du ju iallafall veta och slippa oroa dig över det. Hoppas allt ser bra ut!
Det är på Livio vi ska göra IVF. Efter att vi kontaktade RMC 4/1 fick vi inte träffa läkare förrän 1/6. Remissen skickades då till Livio och registrerades hos dom 14/6. Jag ringde Livio i tisdags och då sa hon att vi senast kommer bli kallade 14/9 men att det var kort kö så förhoppningsvis skulle vi få komma dit tidigare än så. Det verkar bero ganska mycket på vart i landet man befinner sig, om det är lång eller kort väntetid. Läste även någonstans att det kan ta ett tag att få ut sprutorna med rätt medicin och dosering (har dock ingen säker källa till det).
Jag är 34 och min sambo är 28.
Åh, jag förstår det. 1 år av så många cykler som ni nu med facit i hand hade kunnat bli gravida på. På så sätt känns det ändå bra att dom hittade vad som var anledningen och min sambo tog det relativt bra.
Men det ser ut som att vi är i ungefär samma skede, förhoppningsvis så blir vi kallade snart och kan följas åt mot ett pluss på stickan
Hur tror du sambon kommer klara av sprutorna du ska ta?
Här kommer ett sent svar, har vart på välbehövlig semester!
Ja vi är precis i samma skede, kul! :D
Har er kallelse kommit nu? Bra med kort väntetid då kanske ni inte behöver vänta för att få starta efter introduktionsmötet!
Jag kontaktade rmc i måndags för att försäkra mig om att kallelse är på väg och att den inte är när min sambo är bortrest, och då fick vi en avbokad tid nu i veckan. Fick också tillbaka mitt provsvar från cell- och vävnadsprov och vi är good to go, är de flyt på g?
Jag har högkostnadsskydd som går ut den 16/9 jag hoppas jag får recept att kunna hämta ut sprutor innan de går ut, är inte rik efter semester haha..