• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-27 09:11:09 följande:

Vi har fått tillbaka svaren och allt såg bra ut tack o lov, men det fanns ingen plats för oss, så hoppas på nästa mens Skäms

Men wow 12 styck, det var ju riktigt bra. hoppas att alla är i bra skick.
    Skriv gärna sen när du får svar, jag blir alltid så lättad av dina svar tycker du är så positiv Kyss  Jag ser fram emot nästa mens nu vill bara börja processen ska bli kul på något konstigt sätt hehe Hjärta

Så bra! visst blir man lite nervös av väntan, jag gjorde alla de testerna förra året och dom var bra och min sambo gjorde dom i maj men ändå blir man nervös om något hunnit ändras. För varje gång de nekar er är ni ett steg närmare, de får bara neka 3 gånger, men hoppas det bara blir en gång för er!
    De berättade att Blekinge och vissa från Göteborg också kommer till Malmö för behandling så de har nog en del. 

Vad skönt att mina svar gör dig lättad! Glad Jag upplever att mycket av de man läser är främst dålig erfarenhet, och det är väl inte så konstigt, man är mer benägen att skriva om de dåliga än det bra så visst är det skönt när man ibland kan läsa att det gått okej eller till och med över förväntan.

Nu ska jag dock lägga till att jag efter äggplocket varit så svullen, jag har viss problem med de i vanliga fall också men guuud vad det här är ansträngande och jag vill knappt äta för det förvärrar bara. Har läst att de kan hålla i sig några dagar, upp till en vecka. Det är okej att sitta/ligga ner men jag jobbar hela helgen så det får gärna släppa idag!
    6 ägg blev befruktade och jag har planerad återinföring på söndag, jag har försökt flyga under radarn med läkarbesök men nu var jag tvungen att berätta för HR på jobbet, svårt att annars motivera ett läkarbesök en söndag haha... 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-10-28 07:12:26 följande:
    Så bra! visst blir man lite nervös av väntan, jag gjorde alla de testerna förra året och dom var bra och min sambo gjorde dom i maj men ändå blir man nervös om något hunnit ändras. För varje gång de nekar er är ni ett steg närmare, de får bara neka 3 gånger, men hoppas det bara blir en gång för er!
    De berättade att Blekinge och vissa från Göteborg också kommer till Malmö för behandling så de har nog en del. 

Vad skönt att mina svar gör dig lättad! Glad Jag upplever att mycket av de man läser är främst dålig erfarenhet, och det är väl inte så konstigt, man är mer benägen att skriva om de dåliga än det bra så visst är det skönt när man ibland kan läsa att det gått okej eller till och med över förväntan.

Nu ska jag dock lägga till att jag efter äggplocket varit så svullen, jag har viss problem med de i vanliga fall också men guuud vad det här är ansträngande och jag vill knappt äta för det förvärrar bara. Har läst att de kan hålla i sig några dagar, upp till en vecka. Det är okej att sitta/ligga ner men jag jobbar hela helgen så det får gärna släppa idag!
    6 ägg blev befruktade och jag har planerad återinföring på söndag, jag har försökt flyga under radarn med läkarbesök men nu var jag tvungen att berätta för HR på jobbet, svårt att annars motivera ett läkarbesök en söndag haha... 

Men wow wow peppar peppar ta i trä, 6 befruktade helt fantastiskt. Då kan ni säkert frysa in några ägg också.
    Hoppas det blir en liten bebis, efter söndagen är det bara att ha tålamod och vänta. 
    Jag försöker också att inte berätta på jobb, men kommer nog bli svårt när man ska på ultraljud var varannan dag sen Glad
    Stort lycka till, hoppas det leder till graviditet {#emotions_dlg.flower}

• Sandralinnea123
    MeIMys­elf - nej sprutorna i sig är inte så hemska men blev troligtvis överstimulerad så blev ambulans till akuten dagen efter återinföring av färskt embryo... Jag som är super nålrädd tyckte de var jobbigt med sprutorna inte för de gjorde ont utan just för de är nålar haha..  

streli­tzia - jag har fått ta provera för mensen och sen letrozol för att verkligen få ägglossning, nu är jag på dag 5 med ägglossningstest och när jag får ett positivt så blir de återinföring av fryst embryo 6 dagar senare, så nu vill man bara ha ett positivt ägglossningstest 

Jag berättade på jobbet om detta verkligen i sista minuten och är såå glad att jag gjorde det, gjorde alla besök så mycket enklare att få till, då jag var inne på ultraljud för att mäta äggblåsorna 3 gånger med 3 dagar i mellan så var de svårt att vara "sjuk". Men nu när jag endast ska göra återinföring tänker jag att jag bara har ont i magen eller migrän den dagen... sist var jag ju borta efter återinföring men de pågrund av sjukhus besök
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-28 09:44:03 följande:

Men wow wow peppar peppar ta i trä, 6 befruktade helt fantastiskt. Då kan ni säkert frysa in några ägg också.
    Hoppas det blir en liten bebis, efter söndagen är det bara att ha tålamod och vänta. 
    Jag försöker också att inte berätta på jobb, men kommer nog bli svårt när man ska på ultraljud var varannan dag sen Glad
    Stort lycka till, hoppas det leder till graviditet {#emotions_dlg.flower}

Vi kunde frysa 4 stycken vilket känns väldigt bra! 
    Det här känns som världens längsta månad, som att det var en evighet sedan jag började med sprutorna. 

Ja det blir svårt med jobb om man har vanliga arbetstider, mina varierar mycket så majoriteten av mina besök har skett utanför jobbtid, vilket är skönt i och med att jag sprungit där i en gång i månaden i ett år typ. 

Tack Hjärta jag känns mig inte särskilt hoppfull tyvärr
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-30 21:20:31 följande:
    MeIMys­elf - nej sprutorna i sig är inte så hemska men blev troligtvis överstimulerad så blev ambulans till akuten dagen efter återinföring av färskt embryo... Jag som är super nålrädd tyckte de var jobbigt med sprutorna inte för de gjorde ont utan just för de är nålar haha..  

streli­tzia - jag har fått ta provera för mensen och sen letrozol för att verkligen få ägglossning, nu är jag på dag 5 med ägglossningstest och när jag får ett positivt så blir de återinföring av fryst embryo 6 dagar senare, så nu vill man bara ha ett positivt ägglossningstest 

Jag berättade på jobbet om detta verkligen i sista minuten och är såå glad att jag gjorde det, gjorde alla besök så mycket enklare att få till, då jag var inne på ultraljud för att mäta äggblåsorna 3 gånger med 3 dagar i mellan så var de svårt att vara "sjuk". Men nu när jag endast ska göra återinföring tänker jag att jag bara har ont i magen eller migrän den dagen... sist var jag ju borta efter återinföring men de pågrund av sjukhus besök

Betydligt mycket skönare förberedelse! Aha så man väntar ytterligare 6 dagar med återinföringen, likt när man plockat ut äggen, det visste inte jag. Har det blivit positivt nu?
    Jag har oroat mig för att behöva använda ägglossningstest för de har sällan gett något utslag för mig även när ägglossnig bekräftats. 

• strelitzia

Jag har funderat på IFV statistik, när jag googlat står de 35-40% blir gravida men rimligtvis borde statistiken se olika ut beroende till orsaken till varför man gör IVF.
    Men jag hittar ingen statistik där det är uppdelat efter orsak. Spontant känns det som att oförklarlig barnlöshet borde ha längre %. Minna funderingar baseras på noll fakta haha... Är pessimist bara, varför skulle det fungera nu liksom. Sorry för negativitet! Skäms

• Sandralinnea123
    streli­tzia - 
    Ja nu på söndag har vi tid för återinföring så hoppas nu det går ann denna gång Glad
    Jag har aldrig fått ett positivt ägglossningstest nu men nu fick jag det ..
    Hur går de för er ?
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-03 17:37:40 följande:
    streli­tzia - 
    Ja nu på söndag har vi tid för återinföring så hoppas nu det går ann denna gång Glad
    Jag har aldrig fått ett positivt ägglossningstest nu men nu fick jag det ..
    Hur går de för er ?
    Vad spännande, jag håller tummarna! Glad
    Är det sant, kan tänka mig att det var nervöst fram tills att plusset kom. 
    Det går bra, är så svullen bara, känns som det blev bättre men att det nu tilltar igen, känns som att jag vänder mig om 100 per natt pga de. Drar in magen hela dagen på jobbet, skönt att komma hem och "släppa lösa den" haha. Har testdag den 11e, en evighet. 
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2022-11-04 07:55:13 följande:
    Vad spännande, jag håller tummarna! Glad
    Är det sant, kan tänka mig att det var nervöst fram tills att plusset kom. 
    Det går bra, är så svullen bara, känns som det blev bättre men att det nu tilltar igen, känns som att jag vänder mig om 100 per natt pga de. Drar in magen hela dagen på jobbet, skönt att komma hem och "släppa lösa den" haha. Har testdag den 11e, en evighet. 
    Ja det var väldigt nervöst då man var osäker på om de kommer någon ägglossning. 

Åh va spännande för er! Bara några få dagar kvar innan ni får testa då, har du smyg testat?? 
    Jag var testdag den 18, känns som en evighet också, är på rd 2 nu går så sakta Skrattande
    Håller tummarna för dig !! Hjärta
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-08 17:00:59 följande:
    Ja det var väldigt nervöst då man var osäker på om de kommer någon ägglossning. 

Åh va spännande för er! Bara några få dagar kvar innan ni får testa då, har du smyg testat?? 
    Jag var testdag den 18, känns som en evighet också, är på rd 2 nu går så sakta Skrattande
    Håller tummarna för dig !! Hjärta

Det är så många som säger att ruvartiden är den värsta och jag har tänkt att det är pga väntan men jag har mått så fruktansvärt dåligt i helgen har suttit/legat i fosterställning i 4 dagar så min enda nedräkning har varit "när får jag sluta med lutinus". Det har känts som att hela insida av min mage vart ett sår. Igår var första gången jag var ute, en liten sväng för jag tvingade mig själv. Jag hoppades att jag inte genomlidit allt i onödan, jag testa imorse för jag är ledig idag, och det var plus, det är så jäkla surrealistiskt. Min tur att hålla tummarna för dig! Hjärta

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022