• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2022-11-09 10:16:18 följande:

Det är så många som säger att ruvartiden är den värsta och jag har tänkt att det är pga väntan men jag har mått så fruktansvärt dåligt i helgen har suttit/legat i fosterställning i 4 dagar så min enda nedräkning har varit "när får jag sluta med lutinus". Det har känts som att hela insida av min mage vart ett sår. Igår var första gången jag var ute, en liten sväng för jag tvingade mig själv. Jag hoppades att jag inte genomlidit allt i onödan, jag testa imorse för jag är ledig idag, och det var plus, det är så jäkla surrealistiskt. Min tur att hålla tummarna för dig! Hjärta

Jaha åh fy... 

Åh gud va kul grattis till er Hjärta
  • Sandralinnea123

Ruvardag 5, svagt streck på positivt ? Vågar man verkligen tro på det? Eller är de bara jag som inbillar mig? 
    Känns lite smått som stickningar/mensvärk till och från i tjejmagen..
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-09 19:33:18 följande:
    Jaha åh fy... 

Åh gud va kul grattis till er Hjärta
    Tack!, Det var svagare igår på testdagen även om det fortfarande var tydligen, men blir såklart orolig. 
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-11 16:07:34 följande:
    Ruvardag 5, svagt streck på positivt ? Vågar man verkligen tro på det? Eller är de bara jag som inbillar mig? 
    Känns lite smått som stickningar/mensvärk till och från i tjejmagen..
    ååh jag vågar inte uttala mig jag är totalt värdelös på att tyda och min dataskärm är ganska mörk. Däremot har jag, säkert du också läst 100000 trådar "när plussa ni" och 5 är tidigt, vad jag minns var de flesta på tidigast 7, håll ut! Skrattande
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-12 11:15:14 följande:
    Starkare idag än igår ... hoppas hoppas 
    det går åt rätt håll, heja heja! Skrattande
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-11-03 08:11:15 följande:

Betydligt mycket skönare förberedelse! Aha så man väntar ytterligare 6 dagar med återinföringen, likt när man plockat ut äggen, det visste inte jag. Har det blivit positivt nu?
    Jag har oroat mig för att behöva använda ägglossningstest för de har sällan gett något utslag för mig även när ägglossnig bekräftats. 

Förstår då :( 
    Vi har inte kunnat börja än... vi var tvungna att åka utomlands på min andra mens.. riktigt drygt så hoppas att vi får börja nu i december iaf :/
    trött på att vänta 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-11-09 10:16:18 följande:

Det är så många som säger att ruvartiden är den värsta och jag har tänkt att det är pga väntan men jag har mått så fruktansvärt dåligt i helgen har suttit/legat i fosterställning i 4 dagar så min enda nedräkning har varit "när får jag sluta med lutinus". Det har känts som att hela insida av min mage vart ett sår. Igår var första gången jag var ute, en liten sväng för jag tvingade mig själv. Jag hoppades att jag inte genomlidit allt i onödan, jag testa imorse för jag är ledig idag, och det var plus, det är så jäkla surrealistiskt. Min tur att hålla tummarna för dig! Hjärta

Stort Grattis, då var det "värt" lidandet .. ushh vad vi kvinnor måste gå igenom. Jag blir så negativ ibland för jag brukar ha extrema mensvärk... 
    <3
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-12 11:15:14 följande:
    Starkare idag än igår ... hoppas hoppas 
    Håller tummarna, hoppas du fått ett riktigt tydligt steck nu.
    Hjärta
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-16 12:39:03 följande:

Tog test i går och vart fortfarande svagt positivt... börjar bli orolig nu varför de inte blir starkare ... 

Testdag imorgon visst? Så länge mensen lyser med sin frånvaro och du iallfall får svagt positivt så är det något bra, tänker jag {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022