• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (......)
    Anonym (Abort är mord) skrev 2022-06-30 23:38:12 följande:

Om jag blev våldtagen qå skulle ja inte göra about nej. Det är mord.  Om man inte vill ha barn -ha inte oskyddade. Varför är det en dålig sak att vänta med sex tills man är gift ? 

Visste ni att när aborter görs och barnen är tillräckligt stort och mamman måste föda ut barnet så lever barnet i vissa fall och gråter högt och den stackars sjuksköterskan måste hålla i barnet tills den dör. Sjukt säger jag bara.  Sjuka människor.  Mord . 

Kom tillbaka den dagen det sker, eller vad säger man... Lätt att sitta på sin höga häst och tro att man skulle glädjeskutta över ett barn med sin våldtäktsman. 
  • Anonym (......)

Om jag blev våldtagen qå skulle ja inte göra about nej. Det är mord.  Om man inte vill ha barn -ha inte oskyddade. Varför är det en dålig sak att vänta med sex tills man är gift ? 

Visste ni att när aborter görs och barnen är tillräckligt stort och mamman måste föda ut barnet så lever barnet i vissa fall och gråter högt och den stackars sjuksköterskan måste hålla i barnet tills den dör. Sjukt säger jag bara.  Sjuka människor.  Mord . 

Varför gäller vänta med sex innan man är gift, så sällen männen då?
    Vilken kultur kommer du ifrån? Det är inte 1800-tal här längre och många gifter sig inte över huvudtaget
    #sambo10år
  • Anonym (Såtrorjag)

Fint av dig att du vet det i förväg hur du skulle agera. Eller vänta nu, det kan du ju inte veta. Justja.
    Jag som inte kanske tänler gifta mig då, menar du att jag inte får ha sex? Har en fin samborelation. Och menar du att alla gifta par vill ha barn?

Det andra styclet är ren lögn och antiabortpropaganda så det bemöter jag inte.

• Kockobello

Ja läskigt med sena aborter där barnet lika gärna kunde ha överlevt.
  • Gullvivor
    Anonym (......) skrev 2022-06-30 23:42:50 följande:
    Kom tillbaka den dagen det sker, eller vad säger man... Lätt att sitta på sin höga häst och tro att man skulle glädjeskutta över ett barn med sin våldtäktsman. 
    Vem har talat om att glädjeskutta? Det är fruktansvärt att bli våldtagen och kan inte tänka mig den psykiska smärtan man som kvinna då känner.. men man får leva med konsekvenserna av det. Det är ju inte bara våldstäktsmannens barn utan ens eget barn också. 
  • Wolfie13
    Gullvivor skrev 2022-06-30 23:59:48 följande:
    Vem har talat om att glädjeskutta? Det är fruktansvärt att bli våldtagen och kan inte tänka mig den psykiska smärtan man som kvinna då känner.. men man får leva med konsekvenserna av det. Det är ju inte bara våldstäktsmannens barn utan ens eget barn också. 
    Ja det är verkligen fantastiskt vad vi kvinnor ska behöva stå ut med.  "Det är ju ändå mitt våldtäktsfoster också".
    Myyyys, 

Tror ni alla eg drömmer om typ stenåldern eller ha det ungefär som i Mellanöstern nowdays.
    I Egypten pågår just nu en omtalad rättegång där en kvinna försökte säga nej och karln svarade med att hugga ihjäl henne... Och andra karlar tyckte hon förtjänade det.
    Så nu debatterar dem om att män ju måste lära sig att bli avvisade.. 

Ja, kvinnor kan då aldrig göra rätt, den saken är iaf klar. 
  • Wolfie13
    Tror du det känns likadant vid t.ex. incest "Det är ju ändå både mitt och min pappas barn!"

Sån familjeglädje. Våldtäkt & incest, 2 till priset av 1. 
  • Gullvivor
    Wolfie13 skrev 2022-07-01 00:27:02 följande:
    Ja det är verkligen fantastiskt vad vi kvinnor ska behöva stå ut med.  "Det är ju ändå mitt våldtäktsfoster också".
    Myyyys, 

Tror ni alla eg drömmer om typ stenåldern eller ha det ungefär som i Mellanöstern nowdays.
    I Egypten pågår just nu en omtalad rättegång där en kvinna försökte säga nej och karln svarade med att hugga ihjäl henne... Och andra karlar tyckte hon förtjänade det.
    Så nu debatterar dem om att män ju måste lära sig att bli avvisade.. 

Ja, kvinnor kan då aldrig göra rätt, den saken är iaf klar. 
    Jag är emot abort och det tolkar du genast som att jag skulle försvara mordet på Nayera? Mår du bra?
  • Anonym (Blodpropp)
    I  de fall en våldtäkt leder till graviditet, måste kvinnan  alltså tänka på den blivande pappan också? Ska han vara med och bestämma? Uppfostra barnet? Betala för uppväxten? Ska vi kanske gifta oss? Om kvinnan redan är gift? Om han också är gift? 
    I de fall mannens identitet är känd, Hur många tar med glädje emot beskedet att de ska bli pappa? Öppnar sin famn för barnet? 
  • Wolfie13
    Gullvivor skrev 2022-07-01 00:34:53 följande:
    Jag är emot abort och det tolkar du genast som att jag skulle försvara mordet på Nayera? Mår du bra?
    Pratar om kvinnligt lidande i en manlig värld! Allt elände för kvinnor och flickor när man begränsar deras rättigheter till sin egen kropp. Ingen ska behövas tvingas till mödraskapet, allra minst för att man har blivit våldtagen av en man. Med förbud till abort så tar man ifrån kvinnan det enda hon kanske har kvar! 

Männen i denna tråd pratar om att kvinnan ska ta konsekvenser för att "ligga runt", + ta fullt ansvar för barnet. Men i många fall när hon väl säger nej till olika inviter, så får hon lida ändå.

Det är så världen ser ut, och er värld med nej till aborter så kommer kvinnor aldrig bli jämlika heller. Det miserabla hänger ihop.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA