• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Fittsson)
    Guldnovan skrev 2022-06-30 19:36:27 följande:
    Plötsligt skäms jag över att vara människa! 
    Fast du skäms inte när fostret avlivas och berövas på sin rätt till liv som människa, bara för att kvinnan och mannen inte orkar ha barn för tillfället, eftersom det inte ingick i deras planer. 
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:34:13 följande:
    Jag tycker, och då skojar jag inte, att en kvinna som utför en abort bör dömas för dråp. Inte mord men dråp. 

I övrigt anser jag att kvinnan har det största ansvaret eftersom hon är den som blir gravid och sedan måste genomgå graviditeten. Det är rätten till hennes kropp som påverkas vid graviditeten, därför bär hon det största ansvaret. Men mannen har också ett visst ansvar såklart. 
    Och jag tycker att alla med signaturen Fittsom borde låsas in i en cell på livstid utan tillgång till dator. Visst är det tur att man inte kan få allt man tycker va?
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-06-30 19:41:02 följande:
    Och jag tycker att alla med signaturen Fittsom borde låsas in i en cell på livstid utan tillgång till dator. Visst är det tur att man inte kan få allt man tycker va?
    Fittson* 

Jag är så enastående trött på alla troll på det här forumet som njuter av att skriva provocerande inlägg i seriöst menade trådar. Det sabbar hela forumet.
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:32:48 följande:
    Det handlar inte om att straffa någon. 

Jag utgår från barnets perspektiv. Jag kan tycka att det är väldigt tråkigt för en kvinna som inte vill ha barn men som blivit gravid. Jag kan förstå hennes sits och situation. 

Men prio 1 är fostrets och den blivande människans rätt till liv. Det är prio 1.
    Om kvinnan gått och blivit gravid så är det hennes fel. Och har mannen gjort henne gravid fast han inte vill ha barn så är dte självklart också hans fel. Det är bådas fel. Men det är hon som får ta de största konsekvenserna av deras felhandlande. Barnets liv är det viktigaste. Det övertrumfar deras rätt.  

En våldtagen kvinna då? 

Du är bortom all räddning dock och jag kan inte förstå att jag ens tar av min dyrbara tid att besvara dina patetiska små ursäkter till provokationer, du sorgliga tragiska lilla människa.

• Kockobello
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-06-30 19:44:04 följande:

En våldtagen kvinna då? 

Du är bortom all räddning dock och jag kan inte förstå att jag ens tar av min dyrbara tid att besvara dina patetiska små ursäkter till provokationer, du sorgliga tragiska lilla människa.

Våldtagna ska ha undantag tydligen. Det är bara resten av dräggen som ska föda ut hjonen som sedan sätts på Institutionen.
  • Guldnovan
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:38:20 följande:
    Fast du skäms inte när fostret avlivas och berövas på sin rätt till liv som människa, bara för att kvinnan och mannen inte orkar ha barn för tillfället, eftersom det inte ingick i deras planer. 
    Nej det gör jag inte. 

"inte orkar ha barn, inte ingick i deras planer" 
    "kvinnan får stå sitt kast, hon har gjort valet"

Din kvinnosyn.....nej jag orkar inte. Meningslöst! 
  • Glinda från Oz
    Kockobello skrev 2022-06-30 19:23:41 följande:
    Staten betalar inte en krona en endaste gång. Det gör SKATTEBETALARNA och det ska inte betalas några mer skattekronor här.
    Du förstår att det blir dyrare om barnet föds hoppas jag. Dels kostar alla barn men en hel del barn kommer bli bortgivna och familjehem mm är dyrt sen tillkommer vård och personlig assistans för barn man vet på förhand kommer få olika sjukdomar och funktionsnedsättningar, barn kommer födas in i dåliga omständigheter vilket innebär en lång tid på socialbidrag för mamman, BUP mm för traumabearbetning. 
  • Kockobello
    Glinda från Oz skrev 2022-06-30 20:10:34 följande:
    Du förstår att det blir dyrare om barnet föds hoppas jag. Dels kostar alla barn men en hel del barn kommer bli bortgivna och familjehem mm är dyrt sen tillkommer vård och personlig assistans för barn man vet på förhand kommer få olika sjukdomar och funktionsnedsättningar, barn kommer födas in i dåliga omständigheter vilket innebär en lång tid på socialbidrag för mamman, BUP mm för traumabearbetning. 
    Absolut, det är ju det jag menar.
  • Wolfie13

Läs aftonbladet nu, kvinnor raderar sina mensappar i USA med rädsla av att de kan användas emot dem sen.
    Vilken "frihet".. 

Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA