• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Kockobello
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:31:15 följande:
    Precis. Det kommer främst att vara de i behov av välfärd som förökar sig.

Naiva människor tycks tro att samhället har obegränsat med pengar.

Det kommer att leda till generellt lägre levnadsstandard och fler sociala problem i samhället. Ett farligare och fattigare samhälle.
    Du borde läsa Civilisationernas självmord.
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:29:23 följande:
    Män är precis lika ansvariga och kan till skillnad från kvinnan styra sin ejakulation.

Kvinnan kan inte hindra en man att ejakulera ens om de kommit överens om det. Det kan bara mannen. Alltså: fängelsestraff för otillåten ejakulation.
    Jag tycker, och då skojar jag inte, att en kvinna som utför en abort bör dömas för dråp. Inte mord men dråp. 

I övrigt anser jag att kvinnan har det största ansvaret eftersom hon är den som blir gravid och sedan måste genomgå graviditeten. Det är rätten till hennes kropp som påverkas vid graviditeten, därför bär hon det största ansvaret. Men mannen har också ett visst ansvar såklart. 
  • Anonym (,)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:34:13 följande:
    Jag tycker, och då skojar jag inte, att en kvinna som utför en abort bör dömas för dråp. Inte mord men dråp. 

I övrigt anser jag att kvinnan har det största ansvaret eftersom hon är den som blir gravid och sedan måste genomgå graviditeten. Det är rätten till hennes kropp som påverkas vid graviditeten, därför bär hon det största ansvaret. Men mannen har också ett visst ansvar såklart. 
    I det fallet ångrar jag mig. Då borde män inte tillåtas ha sex öht, eftersom de tydligen inte ska behöva ta nåt ansvar för det. 
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:32:14 följande:
    Men jag vill inte betala för fattighusen du vill skapa.
    Det ska inte vara några fattighus. Det ska vara moderna och trygga boenden som drivs av utbildade kvinnor. Tillgång till stimulans i form av kultur, idrott och vetenskap ska vara stor. Dessa hus ska ligga i natursköna områden nära sjöar m.m. Konstant tillsyn ska göras för att garantera barnens välbefinnande.
    Stor harmoni ska där råda. 

Du kanske inte vill betala, men många andra vill betala. Vi ska skära ner på annat som kostar stora summor skattemedel och istället införa detta. Detta ska prioriteras tillsammans med sjukvården. 

• Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:39:19 följande:
    Det ska inte vara några fattighus. Det ska vara moderna och trygga boenden som drivs av utbildade kvinnor. Tillgång till stimulans i form av kultur, idrott och vetenskap ska vara stor. Dessa hus ska ligga i natursköna områden nära sjöar m.m. Konstant tillsyn ska göras för att garantera barnens välbefinnande. Stor harmoni ska där råda.  Du kanske inte vill betala, men många andra vill betala. Vi ska skära ner på annat som kostar stora summor skattemedel och istället införa detta. Detta ska prioriteras tillsammans med sjukvården.    

Här hör jag tydligt tonerna av Sound of music från kulisserna.
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:39:19 följande:
    Det ska inte vara några fattighus. Det ska vara moderna och trygga boenden som drivs av utbildade kvinnor. Tillgång till stimulans i form av kultur, idrott och vetenskap ska vara stor. Dessa hus ska ligga i natursköna områden nära sjöar m.m. Konstant tillsyn ska göras för att garantera barnens välbefinnande.
    Stor harmoni ska där råda. 

Du kanske inte vill betala, men många andra vill betala. Vi ska skära ner på annat som kostar stora summor skattemedel och istället införa detta. Detta ska prioriteras tillsammans med sjukvården. 

Drömmen om Institutionen.

För dem med retards till föräldrar. Det spelar ingen roll om det ligger bredvid en sjö med utsikt över nejden. Barn ska vara i sin familj, inte i någon jävla statlig ägo. 
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 17:44:51 följande:

Här hör jag tydligt tonerna av Sound of music från kulisserna.
    Tänk dig att det drivs av kvinnor som är utbildade. Inför en ny högskoleutbildning för detta yrke. Låt den vara 3 årig. 
    Och tänk att konstanta tillsyner ska ske av dessa hem också.  
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:46:29 följande:
    Drömmen om Institutionen.

För dem med retards till föräldrar. Det spelar ingen roll om det ligger bredvid en sjö med utsikt över nejden. Barn ska vara i sin familj, inte i någon jävla statlig ägo. 
    Det anser inte jag är nödvändigt när föräldrarna är olämpliga. 
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:47:09 följande:
    Tänk dig att det drivs av kvinnor som är utbildade. Inför en ny högskoleutbildning för detta yrke. Låt den vara 3 årig. 
    Och tänk att konstanta tillsyner ska ske av dessa hem också.  
    Nej det är vidrigt och sjukt.
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:48:40 följande:
    Det anser inte jag är nödvändigt när föräldrarna är olämpliga. 
    Exakt. Det är då de skall göra abort.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA