• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:47:09 följande:
    Tänk dig att det drivs av kvinnor som är utbildade. Inför en ny högskoleutbildning för detta yrke. Låt den vara 3 årig. 
    Och tänk att konstanta tillsyner ska ske av dessa hem också.  
    Vad ska yrket heta? Ta-hand-om-fattighjon-och-retards-programmet? Hur många högskolepoäng? Haha. Tyvärr, vill inte finansiera en sådan utbildning med mina skattepengar.
  • Anonym (Fittsson)
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 18:15:35 följande:
    Så om en 18-årig tjej blir våldtagen av t.ex. sin farbror och blir gravid, då är det bara köra på med att köpa barnvagn och små sockor? Heja vilken härlig tid!
    Dags planera för babyshower oxå.. myyyys. 

Du är man förstås så din åsikit om kvinnors kroppar och graviditet har absolut noll betydelse. Hoppas den tiden kommer snart istället. 
    Man får införa ett regelverk som är anpassat där untantag alltid kan göras såklart, det ska inte vara så fyrkantigt som jag beskriver det. 

Men jag skulle vilja säga att 95% av de aborter som utförs i Sverige idag ska stoppas och förhindras. 
  • Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 18:14:19 följande:
    Nä, däremot så vet ni dagen då det stoppas och den dagen kommer.  Sveriges demografi förändras för varje dag som går. Sverige fylls på med människor från kristna och muslimska länder. Detta kommer på sikt göra så att abort förbjuds här. Men det kommer inte ske över en natt. Det kommer ske successivt och steg för steg.  

Nu hör jag tonerna av Horst wessel lied... Vet du jag känner mig rätt trygg med Sveriges aborträtt. Det finns I nuläget inget parti som vill förändra den. F"Fylls på" med muslimer?! Är du må hända lite främlingsrädd i största allmänhet?
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 18:16:11 följande:
    Vad ska yrket heta? Ta-hand-om-fattighjon-och-retards-programmet? Hur många högskolepoäng? Haha. Tyvärr, vill inte finansiera en sådan utbildning med mina skattepengar.
    Högskoleutbildad barnskötare kanske. 

Idag finns barnskötare, men det är en kort utbildning på ett år tror jag som inte är en högskoleutbildning. Sedan finns förskolelärare, men dte är något annat. 

Inför högskoleutbildad barnskötare eller barnpedagog kanske den kan heta. 
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 18:21:59 följande:

Nu hör jag tonerna av Horst wessel lied... Vet du jag känner mig rätt trygg med Sveriges aborträtt. Det finns I nuläget inget parti som vill förändra den. F"Fylls på" med muslimer?! Är du må hända lite främlingsrädd i största allmänhet?
    Fast Sveriges demografi ändras ju. Det finns miljontals kristna och muslimer här idag. Och fler kommer det blir med tiden. Och när antalt kristna och muslimer är tillräckligt många så kommer det att steg för steg förändras med aborten här. Lite i taget. Och det är ju bra.

Ignet parti driver frågan idag, men med tiden kommer det. Det kommer när det finns opinion för det. 
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 18:23:43 följande:
    Högskoleutbildad barnskötare kanske. 

Idag finns barnskötare, men det är en kort utbildning på ett år tror jag som inte är en högskoleutbildning. Sedan finns förskolelärare, men dte är något annat. 

Inför högskoleutbildad barnskötare eller barnpedagog kanske den kan heta. 
    Fy fan vilket trams. Behövs inga mer tramsutbildningar på universiteten, kan jag upplysa dig om.
  • Anonym (Fittsson)
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 18:15:35 följande:
    Du är man förstås så din åsikit om kvinnors kroppar och graviditet har absolut noll betydelse. Hoppas den tiden kommer snart istället. 
    Nej det är inte av noll betydelse eftersom jag värnar det barn och det foster som vissa anser att man har rätt att döda. Jag har rätt att värna fostrets rätt till liv. 

Jag vill även säga en annan sak. Tittar man i USA på antalet individer som är emot abort, då ser man att det inte är så stor skillnad mellan kvinnor och män. Det är något fler män än kvinnor som är emot, men i runda drag är fördelningen ungefär lika stor. 
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 18:26:32 följande:
    Fast Sveriges demografi ändras ju. Det finns miljontals kristna och muslimer här idag. Och fler kommer det blir med tiden. Och när antalt kristna och muslimer är tillräckligt många så kommer det att steg för steg förändras med aborten här. Lite i taget. Och det är ju bra.

Ignet parti driver frågan idag, men med tiden kommer det. Det kommer när det finns opinion för det. 
    Här har du helt rätt.
  • Wolfie13
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 18:20:59 följande:
    Man får införa ett regelverk som är anpassat där untantag alltid kan göras såklart, det ska inte vara så fyrkantigt som jag beskriver det. 

Men jag skulle vilja säga att 95% av de aborter som utförs i Sverige idag ska stoppas och förhindras. 
    Jaaa det kommer bli jääävligt mycket undantag i så fall men det fattar ni inte och istället får inte kvinnor göra abort alls lider och dör ihop med sina barn istället. Om våldtäkten inte har bevisats t.ex, finns ingen dom? Då är det ändå ok? Babyshower wohoo!

Din åsikt betyder som sagt ändå skvatt, för du kan inte ens bära ett barn och har lika mycket att säga till om det som vad jag har gällande typ dina testiklar. 
  • Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 18:26:32 följande:
    Fast Sveriges demografi ändras ju. Det finns miljontals kristna och muslimer här idag. Och fler kommer det blir med tiden. Och när antalt kristna och muslimer är tillräckligt många så kommer det att steg för steg förändras med aborten här. Lite i taget. Och det är ju bra. Ignet parti driver frågan idag, men med tiden kommer det. Det kommer när det finns opinion för det. 

Vi får nog vara överens om att inte vara överens i den här frågan. Jag känner ingen oro alls.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA