• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (***)

Det finns ju för-o nackdelar med abortförbud.
    Idioterna som gör abort för att det är *fel* kön i deras ögon, kanske minskar o varför ska de inte utsätta sig för livsfarliga risker med sitt sjuka synsätt?
    Likaså att använda abort som preventivmedel.
    Sjukdomar kan ju minska då gummit kanske används flitigare.
    Sterilisering är ju ett alternativ.
    Det vore ju en bra idé att göra det lättare att adoptera.
    Jag får tex inte adoptera pga en cancer som jag blev fri från för flera år sedan men pga risken att jag åter blir sjuk, så får jag inte adoptera.
    Fast o andra sidan, då kanske någon sjuk slemhög förstör barns liv.
    Nej, sluta o ha sex, jorden är ju överbefolkad iaf.   

• Friger
    Aniiee skrev 2022-06-30 15:22:09 följande:
    Ja, det är många som är kritiska till att systemet inte speglar det folk röstar på. Så är det så klart.

Det är inte Texas-republikanerna som lockar folk, det är storföretagen. Den nya plattformen är dessutom för ny för att folk i allmänhet ska ha hunnit sätta sig in i den. De flesta är ju inte heller så intresserade av politik utöver "muh guns" och "muh religion". Överdrift naturligtvis..... Men ärligt, Smith är inte mer intresserade av att läsa parti-plattformar än Svensson och har förmodligen lika dålig koll på vad som står i det som Svensson har av vad som står i Moderaternas (eller vad de nu röstar på) partiprogram. Har du exempelvis läst någotdera? Det har du säkert. Jag har ingen aning om vad som står i de svenska riksdagspartiernas program, annat än vad jag hör/läser i nyheter och diskussioner. Som de flesta andra. Men jag har i alla fall läst Texas-republikanernas nya plattform, och det är stundvis ganska både skrämmande och konstig läsning med väldigt underliga, långtgående och ibland samhällsfarliga konsekvenser.
    Antar att de där "många" främst är de som förlorade valet. Har förstått det som att systemet är anpassat för att vikta in landsbygden. Annars är det risk för att det bara är städerna som bestämmer.

Är det som du säger så finns det ju ett nytt val om inte så lång tid. Är deras förslag så tokiga som du säger så vinner antagligen Demokraterna.

Jo, har förstått det som att Texas både har hög inflyttning och det går bra med företagsamheten. Det ska man inte ta ifrån dem.

Samhällsfarliga konsekvenser är rätt starka ord... Abortförbud är jobbigt för individen. Inte för samhället. Oönskade barn har mänskligheten fått leva med i alla tider ända fram till nu utan att gå under.
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 13:00:16 följande:

Det här får mig att tappa hakan. Får jag gissa? Du har din politiska hemvist höger om SD. Gissningsvis i AFS. Det är nämligen samma retorik som används i de leden. Kvinnor som inte jublar över att föda barn till fosterlandet har en psykisk störning. Det är en sådan idioti att det inte går med ord att beskriva.
    Jag tycker det är ren idioti att man ska tillåta aborter i Sverige. Och att man vill införa det i grundlagarna är sjukt. 

Varför ska man införa det? För att feministen skriker att kvinnan har rätt till sin egna kropp. Men vad som glöms bort är flera saker:

1. Fostret/människans rätt till liv.
    2. Kvinnans egna ansvar.

1. Att avliva fostret med motivering att dess medvetande inte är tillräckligt utvecklat eller utvecklat är galet. Fostret har ju redan påbörjat en process som leder till medvetande. Det finns vuxna som på grund av sjukdomar eller deffekter mer eller mindre saknar medvetande. Tänk om vem som helst eller någon överhuvutaget mördade en sådan vuxen och sedan hänvisade till att individens medvetande eller intelligens är för låg eller obefintlig. Det är lika fel att avliva ett foster som saknar medvetande. Det är faktiskt ännu mer fel att göra det eftersom fostret med tiden kommer frå ett utvecklat medvetande. 

2. Varför pratas det så lite om kvinnans egna ansvar? Det finns gott om preventivmedel hon kan använda. Det är hennes ansvar att göra det vid samlag. Och även om preventivmedlet inte skulle fungera till 100% och hon sedan blir gravid så är det henens ansvar att ta reda på den lilla risk som faktiskt finns. Och väljer hon att ha sex trots riskerna så har hon gjort ett val. Så enkelt är det. Hon har ett eget ansvar. Och vill hon inte riskera att bli gravid så kan hon sluta ha samlag. Sex med män är ingen mänsklig rättighet, utan en möjlighet. 

Kvinnor har rätt att bestämma över sin egna kropp, men inte över en annan individs kropp, vilket är fostret. Fostrets rätt till fullständigt liv och att få bli en levande människa övertrumfar kvinnans rätt att slippa en graviditet eller förlossning. Detta med motivering att kvinnan har ett eget ansvar över sin kropp.  
  • Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:02:43 följande:
    Jag tycker det är ren idioti att man ska tillåta aborter i Sverige. Och att man vill införa det i grundlagarna är sjukt.  Varför ska man införa det? För att feministen skriker att kvinnan har rätt till sin egna kropp. Men vad som glöms bort är flera saker: 1. Fostret/människans rätt till liv. 2. Kvinnans egna ansvar. 1. Att avliva fostret med motivering att dess medvetande inte är tillräckligt utvecklat eller utvecklat är galet. Fostret har ju redan påbörjat en process som leder till medvetande. Det finns vuxna som på grund av sjukdomar eller deffekter mer eller mindre saknar medvetande. Tänk om vem som helst eller någon överhuvutaget mördade en sådan vuxen och sedan hänvisade till att individens medvetande eller intelligens är för låg eller obefintlig. Det är lika fel att avliva ett foster som saknar medvetande. Det är faktiskt ännu mer fel att göra det eftersom fostret med tiden kommer frå ett utvecklat medvetande.  2. Varför pratas det så lite om kvinnans egna ansvar? Det finns gott om preventivmedel hon kan använda. Det är hennes ansvar att göra det vid samlag. Och även om preventivmedlet inte skulle fungera till 100% och hon sedan blir gravid så är det henens ansvar att ta reda på den lilla risk som faktiskt finns. Och väljer hon att ha sex trots riskerna så har hon gjort ett val. Så enkelt är det. Hon har ett eget ansvar. Och vill hon inte riskera att bli gravid så kan hon sluta ha samlag. Sex med män är ingen mänsklig rättighet, utan en möjlighet.  Kvinnor har rätt att bestämma över sin egna kropp, men inte över en annan individs kropp, vilket är fostret. Fostrets rätt till fullständigt liv och att få bli en levande människa övertrumfar kvinnans rätt att slippa en graviditet eller förlossning. Detta med motivering att kvinnan har ett eget ansvar över sin kropp.  

Nja nu är det inte bara feminister som värnar rätten till abort utan majoriteten av svenska folket . Jag tänker så att så länge som det handlar om tidiga graviditeter så är valet upp till den gravida att göra. Hennes vilja och uttryckliga önskan går före ett embryo/fosters "rätt till hennes livmoder" Och tack och lov är lagstiftningen sådan i Sverige
  • Kockobello
    Jag tycker det är ren idioti att man ska tillåta aborter i Sverige. Och att man vill införa det i grundlagarna är sjukt. 

Varför ska man införa det? För att feministen skriker att kvinnan har rätt till sin egna kropp. Men vad som glöms bort är flera saker:

2. Kvinnans egna ansvar.

1. Att avliva fostret med motivering att dess medvetande inte är tillräckligt utvecklat eller utvecklat är galet. Fostret har ju redan påbörjat en process som leder till medvetande. Det finns vuxna som på grund av sjukdomar eller deffekter mer eller mindre saknar medvetande. Tänk om vem som helst eller någon överhuvutaget mördade en sådan vuxen och sedan hänvisade till att individens medvetande eller intelligens är för låg eller obefintlig. Det är lika fel att avliva ett foster som saknar medvetande. Det är faktiskt ännu mer fel att göra det eftersom fostret med tiden kommer frå ett utvecklat medvetande. 

2. Varför pratas det så lite om kvinnans egna ansvar? Det finns gott om preventivmedel hon kan använda. Det är hennes ansvar att göra det vid samlag. Och även om preventivmedlet inte skulle fungera till 100% och hon sedan blir gravid så är det henens ansvar att ta reda på den lilla risk som faktiskt finns. Och väljer hon att ha sex trots riskerna så har hon gjort ett val. Så enkelt är det. Hon har ett eget ansvar. Och vill hon inte riskera att bli gravid så kan hon sluta ha samlag. Sex med män är ingen mänsklig rättighet, utan en möjlighet. 

Kvinnor har rätt att bestämma över sin egna kropp, men inte över en annan individs kropp, vilket är fostret. Fostrets rätt till fullständigt liv och att få bli en levande människa övertrumfar kvinnans rätt att slippa en graviditet eller förlossning. Detta med motivering att kvinnan har ett eget ansvar över sin kropp.  
    Det är inte bra om det föds en massa barn till drägg heller, när det skapar lidande för barnen. Däremot är det ju inte en mänsklig rättighet att få medicinsk eller kirurgisk service.
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 17:08:50 följande:

Nja nu är det inte bara feminister som värnar rätten till abort utan majoriteten av svenska folket . Jag tänker så att så länge som det handlar om tidiga graviditeter så är valet upp till den gravida att göra. Hennes vilja och uttryckliga önskan går före ett embryo/fosters "rätt till hennes livmoder" Och tack och lov är lagstiftningen sådan i Sverige
    Det är moraliskt och etiskt fel. 

Eftersom kvinnan genom sitt agerande och handlande skapat detta foster så är det också fostrets rätt att livnära sig på hennes livmoder. Kvinnan hade möjlighet till andra val, fostret hade det inte. Fostret är en konsekvens av hennes agerande. Därför går fostrets rätt före kvinnans. 

Därför är det som sker i USA jättebra, Jag är så glad över att de kommit till insikt. I framtiden ska vi se till att fler länder i Europa går samma väg, med slutmål Sverige.  
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:21:42 följande:

Eftersom kvinnan genom sitt agerande och handlande skapat detta foster så är det också fostrets rätt att livnära sig på hennes livmoder. Kvinnan hade möjlighet till andra val, fostret hade det inte. Fostret är en konsekvens av hennes agerande. Därför går fostrets rätt före kvinnans. 

Därför är det som sker i USA jättebra, Jag är så glad över att de kommit till insikt. I framtiden ska vi se till att fler länder i Europa går samma väg, med slutmål Sverige.  
    Ah du får massor av barn till drägg. Varför är det bra? 
  • Anonym (,)

2. Kvinnans egna ansvar.

Kvinnans ansvar, man är väl två eller?

Om män slutade ejakulera i kvinnor skulle det bli väldigt få graviditeter. Varför måste män prompt göra det?
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:21:42 följande:

Bättre förhindra att vissa inte förökar sig då de inte är föräldramaterial.
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:16:36 följande:
    Det är inte bra om det föds en massa barn till drägg heller, när det skapar lidande för barnen. Däremot är det ju inte en mänsklig rättighet att få medicinsk eller kirurgisk service.
    Då får man se till att hjälpa de barnen på bästa sätt. Självklart ska dte inte vara en rättighet för kvinnan att sedan behålla barnet om hon inte anses lämplig. Anses hon inte lämplig ska barnet inte vara med henne. Idag och tidigare har man varit för snäll mot föräldrar som är olämpliga. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA