Anonym (XXX) skrev 2022-08-06 13:45:47 följande:
Nej, det är jag verkligen inte! Men jag fattade rätt tidigt, att sex blir bättre om man är ett par som älskar varandra och vill varandra väl... och då är ett gemensamt barn oftast också välkommet. Eller i alla fall inte en katastrof.
Nu vet ju jag att du är extremt mycket åt andra hållet. Att du träffar vilt främmande kvinnor på hotellrum, bara för sex. Och det är OK för mig. Men blir det en graviditet, så anser jag fortfarande att du har ett ansvar för det barnet sedan - både ekonomiskt och som en fadersgestalt. Det hör till livets villkor.
Ok, hej du! Allt väl med dig? Ja, jag gör ju som jag vill. Men som du säger följer ett ansvar med det. Jag har satt några barn till världen och jag tror o hoppas att jag överför de värden och trygghet som alla barn ska få.
Jag är glad för aborträtten, jag hade haft fler barn utan den. Samtidigt hade det kanske aldrig blivit en graviditet utan den, svårt att säga. Aborträtten är verkligen bra, men med tiden har den blivit mer av "en mänsklig rättighet", än en sista lösning när men trots att man försökt ta ansvar ändå inte lyckats. Jag tror många tänker "äsch, skulle olyckan trots allt vara framme finns ju faktiskt abort" när man i fyllan o vallan tar en chansning. Det är oerhört dubbelt, att kunna utnyttja möjligheten utan att ta den för given.
Kan oxo nämna att jag har steriliserat mig, nåt av det bästa jag gjort! Och absolut nåt fler män borde göra när man känner att man är klar med barnafödandet.