• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (,)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:23:41 följande:
    Ah du får massor av barn till drägg. Varför är det bra? 
    Tänker som du, att vi bara kommer att föda fram nya generationer med sociala problem, som bara skapar trassel för samhället.

Välfärd kan vi nog fetglömma. Det kommer att bli fler bidragsberoende etc.
  • Kockobello
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:25:29 följande:
    Tänker som du, att vi bara kommer att föda fram nya generationer med sociala problem, som bara skapar trassel för samhället.

Välfärd kan vi nog fetglömma. Det kommer att bli fler bidragsberoende etc.
    Ah tyvärr är det detta klientel som förökar sig mest, då det borde vara tvärtom. De bra borde gynnas istället, på något vis.
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:24:09 följande:
    Kvinnans ansvar, man är väl två eller?

Om män slutade ejakulera i kvinnor skulle det bli väldigt få graviditeter. Varför måste män prompt göra det?
    Det är främst kvinnans ansvar. Detta eftersom hon är den som blir gravid och den som får ta de största konsekvenserna. När barnet sedan är fött så har mamman och pappan lika stort ansvar. 
  • Anonym (,)

Det är oerhört naivt att låta barn till föräldrar med sociala problem födas i ännu större utsträckning. De i sin tur får sociala problem och blir en belastning för samhället. Vem ska betala allas bidrag, hälsoproblem och terapi?

Vår välfärd är redan på väg att raseras.

• Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:21:42 följande:
    Det är moraliskt och etiskt fel.  Eftersom kvinnan genom sitt agerande och handlande skapat detta foster så är det också fostrets rätt att livnära sig på hennes livmoder. Kvinnan hade möjlighet till andra val, fostret hade det inte. Fostret är en konsekvens av hennes agerande. Därför går fostrets rätt före kvinnans.  Därför är det som sker i USA jättebra, Jag är så glad över att de kommit till insikt. I framtiden ska vi se till att fler länder i Europa går samma väg, med slutmål Sverige.  

Vad som är etiskt rätt är upp till var och en att avgöra om de i detta fall överväger en abort. Ingen har rätten att tvinga kvinnan att göra abort. Hennes val. Det känns tryggt tycker jag. För min del så får man gärna skriva in det i grundlagsstiftningen även om det ju ligger xantal år framöver
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:25:15 följande:
    Då får man se till att hjälpa de barnen på bästa sätt. Självklart ska dte inte vara en rättighet för kvinnan att sedan behålla barnet om hon inte anses lämplig. Anses hon inte lämplig ska barnet inte vara med henne. Idag och tidigare har man varit för snäll mot föräldrar som är olämpliga. 
    Lol

Barnhem och fattigstugor för fattigjon och retards.
  • Anonym (,)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:27:55 följande:
    Det är främst kvinnans ansvar. Detta eftersom hon är den som blir gravid och den som får ta de största konsekvenserna. När barnet sedan är fött så har mamman och pappan lika stort ansvar. 
    Män är precis lika ansvariga och kan till skillnad från kvinnan styra sin ejakulation.

Kvinnan kan inte hindra en man att ejakulera ens om de kommit överens om det. Det kan bara mannen. Alltså: fängelsestraff för otillåten ejakulation.
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:25:07 följande:
    Bättre förhindra att vissa inte förökar sig då de inte är föräldramaterial.
    Jag håller med dig i stort. 

Man kan göra väldigt mycket för att minska på barnafödandet hos problemmänniskor. Det borde göras betydligt mer än idag. 

Men när graviditeten väl påbörjats så bör inte abort vara tillåtet. 
  • Anonym (,)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:27:31 följande:
    Ah tyvärr är det detta klientel som förökar sig mest, då det borde vara tvärtom. De bra borde gynnas istället, på något vis.
    Precis. Det kommer främst att vara de i behov av välfärd som förökar sig.

Naiva människor tycks tro att samhället har obegränsat med pengar.

Det kommer att leda till generellt lägre levnadsstandard och fler sociala problem i samhället. Ett farligare och fattigare samhälle.
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 17:30:41 följande:
    Jag håller med dig i stort. 

Man kan göra väldigt mycket för att minska på barnafödandet hos problemmänniskor. Det borde göras betydligt mer än idag. 

Men när graviditeten väl påbörjats så bör inte abort vara tillåtet. 
    Men jag vill inte betala för fattighusen du vill skapa.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA