• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:12:07 följande:
    Det är era mordiska och egoistiska tanka som är det skrämmande. Kvinnor som kan gå över lik bara för att få utlopp för sin egoism. Det är ett symtom på det individualistiska moderna samhället. 

Tänk om vi skulle tänka som WTF.

Vi tar död på alla som inte har ett perfekt och bra liv. Vi tilklåter dödshjälp till alla deprimerade eller psykiskt sjuka, vi tillåter det till fattiga och olyckliga. Vi börjar ta död på dementa och förståndshandikappade också eftersom de anses vara för omedvetna och ointelligenta.

Allt detta jag nämnde ovanför är lika sjukt som att döda foster är. Abort är ett finare ord på att döda en annan människa.   
    Lägg inte ord i munnen på mig. Jag har aldrig sagt det du påstår. Om en utomkvedshavandeskap och ett foster med akrani är något du vill rädda, så har du ingen koll på vad det handlar om.

Ett utomkvedshavandeskap är ett foster som fastnat utanför livmodern, tex i äggledare. Om det inte behandlas riskerar kvinnan att i bästa fall bara förlora en äggledare, i värsta fall  blöda till döds då äggledare brister av det växande fostret.
    Om livet börjar i befruktningsögonblicket, som många abortmotståndare svamlar om, så finns ingen anledning till undantag från abort vid utomkvedshavandeskap. Det blir fortfarande mord i era ögon.

Akrani: fostret saknar hjärna. Det kan inte leva utanför livmodern. När det föds dör det. Dock verkar ni tycka att det är ett liv och att mamman ska lida extra länge av sitt levande döda barn.
    Vad är det för fel på er? Vad har mamman gjort er för ont för att ni ska tortera henne så?

Så, varför ska det vara OK att avbryta dessa graviditeter men inte andra?
  • Kockobello
    Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:21:11 följande:
    Svenska staten ska stå för samtliga kostnader. Kvinnan ska erbjudas bästa möjliga vård. Är det så att man på förhand vet att hon riskerar sitt liv och löper en ökad risk getemot andra så ska undantag göras. Det är sådant hon kan få ansöka om. 

Men eftersom hon valt att knulla med en man, och sedan blivit gravid, så får hon stå sitt kast i övrigt. Så krasst är det. Hon har gjort valet. Barnets liv är viktigare än hennes eventuella inkontinens. Barnets liv högt prioriterat. 
    Staten betalar inte en krona en endaste gång. Det gör SKATTEBETALARNA och det ska inte betalas några mer skattekronor här.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-30 19:23:41 följande:
    Staten betalar inte en krona en endaste gång. Det gör SKATTEBETALARNA och det ska inte betalas några mer skattekronor här.
    Jävla kommunist.
  • Anonym (Wtf)
    Svenska staten ska stå för samtliga kostnader. Kvinnan ska erbjudas bästa möjliga vård. Är det så att man på förhand vet att hon riskerar sitt liv och löper en ökad risk getemot andra så ska undantag göras. Det är sådant hon kan få ansöka om. 

Men eftersom hon valt att knulla med en man, och sedan blivit gravid, så får hon stå sitt kast i övrigt. Så krasst är det. Hon har gjort valet. Barnets liv är viktigare än hennes eventuella inkontinens. Barnets liv högt prioriterat. 
    Ah, där kom det. Sexualmoral där kvinnan skuldbeläggs för att hon "valt att knulla". 

Kan du inte berätta mera vad du tycker om kvinnor som har sex? Hora/Madonna, vad är din åsikt om det?
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-06-30 19:23:18 följande:
    Lägg inte ord i munnen på mig. Jag har aldrig sagt det du påstår. Om en utomkvedshavandeskap och ett foster med akrani är något du vill rädda, så har du ingen koll på vad det handlar om.

Ett utomkvedshavandeskap är ett foster som fastnat utanför livmodern, tex i äggledare. Om det inte behandlas riskerar kvinnan att i bästa fall bara förlora en äggledare, i värsta fall  blöda till döds då äggledare brister av det växande fostret.
    Om livet börjar i befruktningsögonblicket, som många abortmotståndare svamlar om, så finns ingen anledning till undantag från abort vid utomkvedshavandeskap. Det blir fortfarande mord i era ögon.

Akrani: fostret saknar hjärna. Det kan inte leva utanför livmodern. När det föds dör det. Dock verkar ni tycka att det är ett liv och att mamman ska lida extra länge av sitt levande döda barn.
    Vad är det för fel på er? Vad har mamman gjort er för ont för att ni ska tortera henne så?

Så, varför ska det vara OK att avbryta dessa graviditeter men inte andra?
    Undantag kan göras och det kan ansökas om det. Vi ska inte vara fyrkantiga här. En etiknämnd ska få avgöra det hela. 

Men huvudsaken är att 95% av alla borter försvinner. Sedan finns det enskilda tragiska fall där abort är bästa alternativet. 
  • Wolfie13

Och där kom det fram; kvinnan ska straffas för att hon ligger runt - som jag skrev. Det är den kontrollen ni vill ha och det handlar eg NOLL om barnet. Men du inser nog inte ens det själv. 
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 19:29:09 följande:
    Och där kom det fram; kvinnan ska straffas för att hon ligger runt - som jag skrev. Det är den kontrollen ni vill ha och det handlar eg NOLL om barnet. Men du inser nog inte ens det själv. 
    Ligga runt som ett drägg? 
  • Anonym (Fittsson)
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 19:29:09 följande:
    Det handlar inte om att straffa någon. 

Jag utgår från barnets perspektiv. Jag kan tycka att det är väldigt tråkigt för en kvinna som inte vill ha barn men som blivit gravid. Jag kan förstå hennes sits och situation. 

Men prio 1 är fostrets och den blivande människans rätt till liv. Det är prio 1.
    Om kvinnan gått och blivit gravid så är det hennes fel. Och har mannen gjort henne gravid fast han inte vill ha barn så är dte självklart också hans fel. Det är bådas fel. Men det är hon som får ta de största konsekvenserna av deras felhandlande. Barnets liv är det viktigaste. Det övertrumfar deras rätt.  
  • Guldnovan

Plötsligt skäms jag över att vara människa! 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA