Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:12:07 följande:
Det är era mordiska och egoistiska tanka som är det skrämmande. Kvinnor som kan gå över lik bara för att få utlopp för sin egoism. Det är ett symtom på det individualistiska moderna samhället.
Tänk om vi skulle tänka som WTF.
Vi tar död på alla som inte har ett perfekt och bra liv. Vi tilklåter dödshjälp till alla deprimerade eller psykiskt sjuka, vi tillåter det till fattiga och olyckliga. Vi börjar ta död på dementa och förståndshandikappade också eftersom de anses vara för omedvetna och ointelligenta.
Allt detta jag nämnde ovanför är lika sjukt som att döda foster är. Abort är ett finare ord på att döda en annan människa.
Lägg inte ord i munnen på mig. Jag har aldrig sagt det du påstår. Om en utomkvedshavandeskap och ett foster med akrani är något du vill rädda, så har du ingen koll på vad det handlar om.
Ett utomkvedshavandeskap är ett foster som fastnat utanför livmodern, tex i äggledare. Om det inte behandlas riskerar kvinnan att i bästa fall bara förlora en äggledare, i värsta fall blöda till döds då äggledare brister av det växande fostret.
Om livet börjar i befruktningsögonblicket, som många abortmotståndare svamlar om, så finns ingen anledning till undantag från abort vid utomkvedshavandeskap. Det blir fortfarande mord i era ögon.
Akrani: fostret saknar hjärna. Det kan inte leva utanför livmodern. När det föds dör det. Dock verkar ni tycka att det är ett liv och att mamman ska lida extra länge av sitt levande döda barn.
Vad är det för fel på er? Vad har mamman gjort er för ont för att ni ska tortera henne så?
Så, varför ska det vara OK att avbryta dessa graviditeter men inte andra?