Inlägg från: Anonym (Fittsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fittsson)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

PlusUSA GÖR RÄTT! Plus

Min åsikt är följande: 
    Abort är nästan alltid fel. Untantag borde göras om någon minderårig blivit utsatt för en grov våldtäkt eller om kvinnans liv är i så stor fara att man helt enkelt måste göra en abort för att hon annars riskerar dö. 

Men i alla andra fall ska abort förbjudas helt. Jag är så trött på orden "det är kvinnans kropp och hon ska få göra vad hon vill med den". Det är inte hennes kropp bara, det är även barnets kropp och barnets liv. Och bortsett från att barnet är en individ så består barnet dessutom till 50% av sin fader, barnet är inte mammans egendom som hon kan göra vad hon vill med. Därför kan man inte tillåta abort. Systemet i Sverige är helt sjukt. Jag hoppas att det kommer en förändring här med tiden. Det kommer givetvis komma här med tiden! Mentaliteten här förändras när befolkningen förändras, vilket den gör med invandringen från länder där man inte ser på det hela som i Sverige. 
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 13:00:16 följande:

Det här får mig att tappa hakan. Får jag gissa? Du har din politiska hemvist höger om SD. Gissningsvis i AFS. Det är nämligen samma retorik som används i de leden. Kvinnor som inte jublar över att föda barn till fosterlandet har en psykisk störning. Det är en sådan idioti att det inte går med ord att beskriva.
    Jag tycker det är ren idioti att man ska tillåta aborter i Sverige. Och att man vill införa det i grundlagarna är sjukt. 

Varför ska man införa det? För att feministen skriker att kvinnan har rätt till sin egna kropp. Men vad som glöms bort är flera saker:

1. Fostret/människans rätt till liv.
    2. Kvinnans egna ansvar.

1. Att avliva fostret med motivering att dess medvetande inte är tillräckligt utvecklat eller utvecklat är galet. Fostret har ju redan påbörjat en process som leder till medvetande. Det finns vuxna som på grund av sjukdomar eller deffekter mer eller mindre saknar medvetande. Tänk om vem som helst eller någon överhuvutaget mördade en sådan vuxen och sedan hänvisade till att individens medvetande eller intelligens är för låg eller obefintlig. Det är lika fel att avliva ett foster som saknar medvetande. Det är faktiskt ännu mer fel att göra det eftersom fostret med tiden kommer frå ett utvecklat medvetande. 

2. Varför pratas det så lite om kvinnans egna ansvar? Det finns gott om preventivmedel hon kan använda. Det är hennes ansvar att göra det vid samlag. Och även om preventivmedlet inte skulle fungera till 100% och hon sedan blir gravid så är det henens ansvar att ta reda på den lilla risk som faktiskt finns. Och väljer hon att ha sex trots riskerna så har hon gjort ett val. Så enkelt är det. Hon har ett eget ansvar. Och vill hon inte riskera att bli gravid så kan hon sluta ha samlag. Sex med män är ingen mänsklig rättighet, utan en möjlighet. 

Kvinnor har rätt att bestämma över sin egna kropp, men inte över en annan individs kropp, vilket är fostret. Fostrets rätt till fullständigt liv och att få bli en levande människa övertrumfar kvinnans rätt att slippa en graviditet eller förlossning. Detta med motivering att kvinnan har ett eget ansvar över sin kropp.  
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 17:08:50 följande:

Nja nu är det inte bara feminister som värnar rätten till abort utan majoriteten av svenska folket . Jag tänker så att så länge som det handlar om tidiga graviditeter så är valet upp till den gravida att göra. Hennes vilja och uttryckliga önskan går före ett embryo/fosters "rätt till hennes livmoder" Och tack och lov är lagstiftningen sådan i Sverige
    Det är moraliskt och etiskt fel. 

Eftersom kvinnan genom sitt agerande och handlande skapat detta foster så är det också fostrets rätt att livnära sig på hennes livmoder. Kvinnan hade möjlighet till andra val, fostret hade det inte. Fostret är en konsekvens av hennes agerande. Därför går fostrets rätt före kvinnans. 

Därför är det som sker i USA jättebra, Jag är så glad över att de kommit till insikt. I framtiden ska vi se till att fler länder i Europa går samma väg, med slutmål Sverige.  
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:16:36 följande:
    Det är inte bra om det föds en massa barn till drägg heller, när det skapar lidande för barnen. Däremot är det ju inte en mänsklig rättighet att få medicinsk eller kirurgisk service.
    Då får man se till att hjälpa de barnen på bästa sätt. Självklart ska dte inte vara en rättighet för kvinnan att sedan behålla barnet om hon inte anses lämplig. Anses hon inte lämplig ska barnet inte vara med henne. Idag och tidigare har man varit för snäll mot föräldrar som är olämpliga. 
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:24:09 följande:
    Kvinnans ansvar, man är väl två eller?

Om män slutade ejakulera i kvinnor skulle det bli väldigt få graviditeter. Varför måste män prompt göra det?
    Det är främst kvinnans ansvar. Detta eftersom hon är den som blir gravid och den som får ta de största konsekvenserna. När barnet sedan är fött så har mamman och pappan lika stort ansvar. 
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:25:07 följande:
    Bättre förhindra att vissa inte förökar sig då de inte är föräldramaterial.
    Jag håller med dig i stort. 

Man kan göra väldigt mycket för att minska på barnafödandet hos problemmänniskor. Det borde göras betydligt mer än idag. 

Men när graviditeten väl påbörjats så bör inte abort vara tillåtet. 
  • Anonym (Fittsson)
    Anonym (,) skrev 2022-06-30 17:29:23 följande:
    Män är precis lika ansvariga och kan till skillnad från kvinnan styra sin ejakulation.

Kvinnan kan inte hindra en man att ejakulera ens om de kommit överens om det. Det kan bara mannen. Alltså: fängelsestraff för otillåten ejakulation.
    Jag tycker, och då skojar jag inte, att en kvinna som utför en abort bör dömas för dråp. Inte mord men dråp. 

I övrigt anser jag att kvinnan har det största ansvaret eftersom hon är den som blir gravid och sedan måste genomgå graviditeten. Det är rätten till hennes kropp som påverkas vid graviditeten, därför bär hon det största ansvaret. Men mannen har också ett visst ansvar såklart. 
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:32:14 följande:
    Men jag vill inte betala för fattighusen du vill skapa.
    Det ska inte vara några fattighus. Det ska vara moderna och trygga boenden som drivs av utbildade kvinnor. Tillgång till stimulans i form av kultur, idrott och vetenskap ska vara stor. Dessa hus ska ligga i natursköna områden nära sjöar m.m. Konstant tillsyn ska göras för att garantera barnens välbefinnande.
    Stor harmoni ska där råda. 

Du kanske inte vill betala, men många andra vill betala. Vi ska skära ner på annat som kostar stora summor skattemedel och istället införa detta. Detta ska prioriteras tillsammans med sjukvården. 

• Anonym (Fittsson)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-30 17:44:51 följande:

Här hör jag tydligt tonerna av Sound of music från kulisserna.
    Tänk dig att det drivs av kvinnor som är utbildade. Inför en ny högskoleutbildning för detta yrke. Låt den vara 3 årig. 
    Och tänk att konstanta tillsyner ska ske av dessa hem också.  
  • Anonym (Fittsson)
    Kockobello skrev 2022-06-30 17:46:29 följande:
    Drömmen om Institutionen.

För dem med retards till föräldrar. Det spelar ingen roll om det ligger bredvid en sjö med utsikt över nejden. Barn ska vara i sin familj, inte i någon jävla statlig ägo. 
    Det anser inte jag är nödvändigt när föräldrarna är olämpliga. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA