Inlägg från: Anonym (Blodpropp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blodpropp)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Anonym (XXX) skrev 2022-06-27 19:19:20 följande:
    ...men sätt in en spiral, då. En hormonspiral kan man ha även om man inte fött barn. Så är problemet ur världen (i alla fall avseende rädslan att bli gravid). 
    Alla kan inte använda hormonspiral. Å varför ska jag tvingas ha skydd ifall jag skulle bli våldtagen? Kan inte männen sluta begå våldtäkt istället? Det får de inte blodpropp av. Men  kvinnor med blodpropp i familjen kan inte använda hormonpreparat. 
  • Anonym (Blodpropp)
    Gullvivor skrev 2022-06-30 23:59:48 följande:
    Vem har talat om att glädjeskutta? Det är fruktansvärt att bli våldtagen och kan inte tänka mig den psykiska smärtan man som kvinna då känner.. men man får leva med konsekvenserna av det. Det är ju inte bara våldstäktsmannens barn utan ens eget barn också. 
    I  de fall en våldtäkt leder till graviditet, måste kvinnan  alltså tänka på den blivande pappan också? Ska han vara med och bestämma? Uppfostra barnet? Betala för uppväxten? Ska vi kanske gifta oss? Om kvinnan redan är gift? Om han också är gift? 
    I de fall mannens identitet är känd, Hur många tar med glädje emot beskedet att de ska bli pappa? Öppnar sin famn för barnet? 
  • Anonym (Blodpropp)

Min dotter (då 21) upptäckte att hon var gravid veckan efter de separerat efter 3 år och hon var på väg att flytta hem till Sverige. Hon gjorde omedelbart abort och berättade för mig i fjol, 6 år senare. Det högg till i mig som mamma och längtande mormor men är helt bakom hennes beslut. 
    Hon gjorde helt rätt. 

• Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 11:36:52 följande:
    Men då är ju problemet, att de tioåriga flickorna har hamnat i en situation där de har kunnat bli gravida. Det är alldeles förfärligt! Det är de orsakerna och omständigheterna man måste attackera, så att det inte händer fler flickor. En abort behandlar ju bara symptomen. (Sedan tycker jag i och för sig också att det ÄR rimligt att en så liten flicka får abort, om det görs någorlunda tidigt.)
    Tycker du det är ok att ett 10-åring barn går igenom 9 månaders graviditet och föder fram ett 3 kilos barn? 
    På riktigt? 
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 11:49:09 följande:
    Läste du inte min sista mening?

Nu är det ju så, att detta nästan aldrig inträffar. Och inträffar det, så har flickan mognat ovanligt tidigt - annars skulle hon ju inte ha mens. D.v.s. den erforderliga bäckenstorleken är på plats, eftersom mens - och ägglossning - är det sista som sker i pubertetsutvecklingen. En abort kan också vara ett både fysiskt och psykiskt trauma för en så ung flicka för övrigt - det är ingen mirakelmedicin. Och vad händer om hon inte vill göra aborten? Om hon tvingas, så blir det ett väldigt stort trauma. 

Men åter - man måste identifiera orsakerna till att så unga flickor hamnar i den situationen att de har eller tvingas ha sex. Det är DE som måste åtgärdas. 
    Det är männen som ska åtgärdas.
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 12:11:08 följande:
    Ja, får man tag i dem så tycker jag absolut att de ska åtgärdas, så att de inte kan göra något sådant mer. 

Annars när det gäller tioåriga gravida, så brukar det nästan alltid vara mammans nye älskare som är förövaren. Det skälls så mycket på de högerkristna, men om folk skulle följa de högerkristna värderingarna, så skulle inte så många flickor vara utlämnade till mammas nye man eller pojkvän... Det krävs en mycket större restriktivitet på hela det området. 
    Nej. Inte efteråt. Från början, under uppväxten. Hela tiden. 
    Det är alla pojkar, män som ska fatta att man inte begår övergrepp. Du lägger ff skuld på barnet och nu även mammorna. Det ska aldrig vara nån risk för en flicka eller kvinna att befinna sig i närheten av en man. 
    Varför skulle en kristen mamma innebära att dottern går säker från hennes pojkvän? 
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 13:43:25 följande:
    Jag har verkligen inte lagt skuld på barnet. 

Jag tror tyvärr att dessa män och pojkar (kan ju även vara en styvbror som varit framme, eller halvbror till och med) alltid kommer att finnas. Pedofili är dessutom en läggning, och då går det inte att bota. Man kan försöka behandla dem så att de fattar att de inte får leva ut läggningen, men det är väldigt svårt då driften är så stark, särskilt i ungdomen. Därför använder många stater i USA s.k. kemisk kastrering. Den frigivne måste ta tabletterna under övervakning, och försöker han smita undan så åker han in igen.  

Om fler skulle använda p-medel, sterilisera sig, lära känna sin partner väl innan de går i säng, försöka hålla ihop sina förhållanden, ta lång tid på sig att lära känna en ny man och hans eventuella barn sedan förr, och kolla upp honom/dem på alla tänkbara sätt innan hon introducerade honom/dem för sina barn sedan förr... så skulle sådant här sällan hända. Det är ytterst sällan pedofiler drar in främmande barn i en skåpbil. De söker medvetet upp ensamma mammor med barn av "rätt" ålder och kön, och gör dem sin kur. 
    Jag skakar på huvudet....

Alla som begår övergrepp på barn eller ungdomar är inte pedofiler. Det räcker att vara ett as för det. 

Du lägger ff skuld på kvinnan.
    Sex före äktenskapet är inte heller ok gissar jag. 
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 14:29:47 följande:
    Ja, det stämmer att det finns män som utnyttjar barn (och även andra män eller djur) i brist på en kvinna, så att säga. Deras sexuella fantasier handlar om vuxna kvinnor. Då går det lättare att behandla, för om en person har läggningen pedofili, så kan det aldrig behandlas bort (vad man vet nu). 

Jag lägger skuld på FÖRÄLDRAR som låter sina barn behandlas illa av en ny partner. Det finns även fäder som låter en ny kvinna behandla deras barn illa - även om kvinnor sällan håller på med sexuella övegrepp. Men psykisk misshandel är vanligt, samt att styvmor försöker motarbeta kontakt mellan far och barn så mycket som möjligt. Och vissa fäder låter henne då hållas, prioriterar henne framför barnen 

Jag tycker att man kan ha sex utanför äktenskap under säkra och ordnade förhållanden. Men faktum kvarstår, att skulle alla endast skaffa barn inom äktenskap, och hålla ihop i sina äktenskap tills barnen blev stora, så skulle antalet gravida tioåringar sjunka ner mot noll. 
    Om män gav tusan i att begå övergrepp skulle antalet våldtäkter mot barn/kvinnor oavsett ålder bli noll. Mot det hjälper inte sex inom äktenskapet. 
    Eller är alla våldtäktsmän ogifta oskulder? 
    Varför skulle äktenskap minska antalet våldtäkter? 
  • Anonym (Blodpropp)
    Gullvivor skrev 2022-07-04 15:04:25 följande:
    Tycker du själv att det är okej att en 10-åring har sex? Det är väl det som är problemet egentligen, hur en 10-åring lyckas bli gravid. 
    Hur tänkte du nu? Vad i min inlägg får dig att tro en sån fråga är nödvändig? 

Hur tror du själv en 10-åring "lyckas" bli gravid? Det finns ETT sätt och det är pga att en man begått en våldtäkt. 
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 15:26:28 följande:
    Männen skulle inte få tillgång till ensamma mammors barn, om det inte skulle finnas några ensamma mammor. Som sagt: nästan alla sådana övergrepp sker i hemmet. Det där scenariet där en pedofil lurar bakom buskarna vid lekplatsen, som är så vanligt i fiction, inträffar i princip aldrig i verkligheten.
    Å det har jag aldrig påstått. Våldtäkter utförs ofta  av släktingar, tränare, ledare, personal, osv. De vi tror inte ska göra det. De som normalt sett tillbringar tid med barn/ungdomar utan vårdnadshavare.  Hur hjälper det om mamman varit noga med val pojkvän eller om hon är gift? 
    Vad spelar det för roll om ledaren på ett träningsläger är gift? Han lär ju begå övergreppet ändå? 
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 15:26:28 följande:
    Männen skulle inte få tillgång till ensamma mammors barn, om det inte skulle finnas några ensamma mammor. Som sagt: nästan alla sådana övergrepp sker i hemmet. Det där scenariet där en pedofil lurar bakom buskarna vid lekplatsen, som är så vanligt i fiction, inträffar i princip aldrig i verkligheten.
    Visa på siffror att "nästan alla sådana övergrepp sker i hemmet" pga mammans nya. Det utförs förresten oxå av barnens gifta pappor. Där hjälpte äktenskapet inte mycket....
  • Anonym (Blodpropp)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 15:30:38 följande:
    Detta med modersmjölksersättningen handlade väl om att driva mammor till att amma? Som är det naturliga.Spädbarn far väldigt illa av ersättning just när mammorna är fattiga och obildade - det är de som behöver lära sig amma, mer än den rika medelklassen.

Dessa mammor kan inte läsa på förpackningen, eller så spär de för mycket för att de tror att vätskan är mjölk så länge som den är vit, eller så spär de för lite för att de tror att de är snälla mot bebisen om den får mer av det dyra pulvret i nappflaskan. Flaskorna och napparna rengörs inte, de rullar runt på golvet bland hundhår, eller så lämnas bebisen med färdiggjorda flaskor som den inte klarar av att ta till sig och hålla uppe medan de dricker, och bakterierna frodas i den färdiggjorda ersättningen i rumstemperatur...
    Barnen dog pga det inte fanns rent vatten att blanda med. Det rena vattnet gick till fabrikerna som ägdes av bl.a Nestle.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA