• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Tow2Mater

Demokraterna hade chans både under Clinton och under Obama att klubba igenom en abortlag, men de var inte nöjda med en medelväg, de ville ha late-term abort och gratis-för-alla-alltid extrema typ versioner, annars fick det vara. Vänsterextemisterna fick styra så det blidde ingen lag. Får se om de kan ta sitt förnuft till fånga denna gång? Men jag tvivlar, trots att de fått ett brutalt uppvaknande och ser vad detas extemism lett till.

https://www.nationalreview.com/2022/06/why-didnt-democrats-codify-roe-when-they-had-the-chance/

• Anonym (sådär)
    Tow2Mater skrev 2022-07-01 15:48:50 följande:

Demokraterna hade chans både under Clinton och under Obama att klubba igenom en abortlag, men de var inte nöjda med en medelväg, de ville ha late-term abort och gratis-för-alla-alltid extrema typ versioner, annars fick det vara. Vänsterextemisterna fick styra så det blidde ingen lag. Får se om de kan ta sitt förnuft till fånga denna gång? Men jag tvivlar, trots att de fått ett brutalt uppvaknande och ser vad detas extemism lett till.

https://www.nationalreview.com/2022/06/why-didnt-democrats-codify-roe-when-they-had-the-chance/

Ehm, det existerar ingen vänster i USA, det finns bara höger och extremhöger.

Det har man sett till genom ett riggat system som bygger på att pengar styr vem som kan kandidera. Inga pengar, ingen chans att kandidera och de som sitter på pengarna kommer såklart inte släppa igenom kandidater som inte gör som de vill.
  • Tow2Mater
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 16:09:34 följande:
    Ehm, det existerar ingen vänster i USA, det finns bara höger och extremhöger.

Det har man sett till genom ett riggat system som bygger på att pengar styr vem som kan kandidera. Inga pengar, ingen chans att kandidera och de som sitter på pengarna kommer såklart inte släppa igenom kandidater som inte gör som de vill.
    Bull*it, du vet inte vad du pratar om . Och försök fokusera på det viktiga nu, kommer det bli en lag tror du? En lag kanske många, och inte bara ett fåtal, kan känna sig ok med?
  • Anonym (Vet du alls vad HD beslutade ?)

Vet du att USA är en federation, inte en enhetsstat ? Vet du vad HD:s beslut innebar?

Det vet jag. HD sa inget alls om hur en abortlagstiftning ska se ut. I stället innebär beslutet att de 50 delstaterna blir mer självständiga på området.

Man ska också ha klart för sig  att det 1973 -2022 garanterats fri abort 6-8 veckor LÄNGRE än i Sverige, där abortlagen från 1974 medför fri abort t.o.m. vecka 18. Vissa delstater har, mg veterligt, ingen tidsgräns alls. Vissa skulle se DET som typ extremt.

Nej, jag tror inte att det kommer att bli den där våldtäktsvågen du "verkar vänta", och inte heller den dödlighet bland kvinnor i fertil ålder som vissa nog tänker. Jag har  förresten inte hört talas om någon skillnad i dödlighet bland kvinnor  i fertil ålder i Sverige  mellan 1974 och 1975. Nuvarande abortlag trädde i kraft 1 januari 1975.

• Anonym (sådär)
    Tow2Mater skrev 2022-07-01 16:32:59 följande:
    Bull*it, du vet inte vad du pratar om . Och försök fokusera på det viktiga nu, kommer det bli en lag tror du? En lag kanske många, och inte bara ett fåtal, kan känna sig ok med?
    Du menar alltså att USA valsystem INTE är riggat och bygger på pengar?

Förklara gärna hur du tänker där, för "bull*it" säger ju inte så mycket.
  • Glinda från Oz
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-01 14:25:23 följande:
    Nu är det ju en läkare som själv har arbetat med det här, som har berättat det. Ja, medan personen ligger i respirator, kan de anhöriga förstås vara där och ta farväl i lugn och ro. Men väldigt ofta vill de vara med just när respiratorn stängs ner. Och DÅ är det bråttom att få ut dom därifrån, så att man hinner ta organen innan de börjar brytas ned. Varje minut utan blodtillförsel bryter ned. Ett gäng läkare väntar otåligt i operationssalenmed kyllådor, för att få operera ut "sina" organ, alla på en gång, som gamar.

Det finns för övrigt inget visst antal timmar som patienten måste ligga i respirator, utan det är vissa tester som ska göras, för att konstatera att personen är hjärndöd. T.ex. att han inte reagerar på smärta och att pupillen inte drar ihop sig vid ljus. Idag gör man även magnetröntgen av hjärnan.

Självklart kan de inte vara med när respiratorn stängs av det tror jag vem som helst förstår. Jag tror till och med att respiratorn är på när de tar ut organen men jag är inte 100% säker på det. De anhöriga kan få se kroppen efteråt, den brukar snyggas till så det inte ser hemskt ut bröstkorgen kan t.ex stoppas upp och sys igen.

Vilken trist syn du har på att rädda liv. Jag bryr mig om mina medmänniskor så jag donerar gärna mina organ när jag inte har någon nytta av dem. 

Testerna måste göras med jämna mellanrum under en viss tid. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (......) skrev 2022-07-01 15:31:06 följande:
    Normala människor ja. Det finns väldigt många människor som inte är normala och ännu fler som inte knyter an till sina barn, även om de var planerade.
    Läs här vad Breviks mamma utsatte honom för t.ex; 

"During her pregnancy, Anders Breivik's mother developed a disdain for her son. She claimed that he was a "nasty child" and that he was "kicking her on purpose". She had wanted to abort him but by the time she returned to Norway from the UK, she had passed the three-month threshold for an abortion. Psychologists reports later stated that she thought that Breivik was a "fundamentally nasty and evil child and determined to destroy her."

"In another report by psychologists from Norway's centre for child and youth psychiatry (SSBU), concerns were raised about how he was treated by his mother: "She 'sexualised' the young Breivik, hit him, and frequently told him that she wished that he were dead." 

Inte konstigt att han blev svårt störd och sen sköt ihjäl mängder med människor..
    Att inte vara älskad och efterlängtad som liten, är fan det värsta ödet man kan tänka sig. Vissa tar livet av sig, andra gör illa andra människor.

Tycker ofödd är så mycket bättre alternativ än ha en mamma som hatar en, fy fan. 
    Ja, det var ju precis det jag sa. Att det beror på vad mamman har inom sig, som i sin tur förmodligen är en följd av hur HON blev behandlad av SIN mamma. Om barnet var planerat eller inte, spelar en mycket liten roll för om mamman blir en bra mamma eller inte. 
  • Anonym (Spiralbarn)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-01 18:41:34 följande:
    Ja, det var ju precis det jag sa. Att det beror på vad mamman har inom sig, som i sin tur förmodligen är en följd av hur HON blev behandlad av SIN mamma. Om barnet var planerat eller inte, spelar en mycket liten roll för om mamman blir en bra mamma eller inte. 

Däremot är det en stor skillnad mellan att vilja och att bli tvingad.
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-01 18:41:34 följande:
    Du och ditt eviga skambeläggande av andra kvinnor. Hur uppfostrade din egen mamma dig egentligen, med samma resonemang? 
  • Anonym (Rättvist)

Sex skulle ju inte vara ett behov. 
    Är det verkligen värt det med tanke på hur mycket en ofrivillig graviditet kan innebära? 

Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA