• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-02 20:32:26 följande:
    Såklart orättvist mot kvinnorna.
    Men det finns andra saker i samhället där kvinnor har det bättre än männen och då är det inget större problem tydligen. 
    Vad som har samma livspåverkande effekt som en oönskad  graviditet tänker du på?
  • Anonym (......)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-02 21:23:17 följande:
    Du snackar ju om kvinnor och då blir det att man diskuterar om det 
    Ska man tvinga kvinnor ska männen tvingas till samma. Men de kommer alltid undan, för man vill kontrollera kvinnor.
    Vad är det du inte förstår?
  • Anonym (Såtrorjag)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-02 20:47:15 följande:
    Är det medveten diskriminering eller biologiska orättvisa tycker du när det är fler kvinnor än män som får barn? 

Du är ju oförståelig här.

Om män ska tvinga kvinnor till barn ska män få exakt samma lidande som kvinnor av processen med. FETT less på att man bestämmer pver nåcot man själv aldrig behöver genomgå och lida av.

Är du man?

Jag hade själv en lätt graviditet men en pissförlossning som slutade i kejsarsnitt. Har ändå totalt sett genomgått en stor bukoperation, fått ett blodtryck som helt ballat ur efter graviditeten, min kropp är helt ändrad, jag har ont i ryggwn och i benet efter en foglossning som inte blir bra och mina hormoner och amningen har fått hela immunförsvaret att balla ur totalt. 

Jag älskar mitt barn och jag får leva med de här problemen nog för alltid - men hade det också varit resultatet av en helt oönskad graviditet hade det ju varit livsstraff med på kroppen.

• Wolfie13
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-02 21:00:23 följande:
    Det är mer synd om de kvinnor som blir ofriviligt gravida pågrund av en våldtäkt, tvångsäktenskap, trafficking etc och inte vanliga kvinnor som aktivt har ett sexliv. 

Eftersom det behöver inte alls vara friviligt om någon är gravid eller inte så borde man iframtiden om det går att barn bara ska tillverkas i en konstgjord livmoder. 
    Då blir det aktivt val oftast om någon får barn. 
    Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Tillverkas i en konstgjord livmoder?? Under dessa nio månader i magen sker ju även en anknytning till barnet, ett band mellan de två, vilket är livsviktigt. 
    Men det måste ju förstås vara frivilligt för att bli optimalt för bägge.

Och män borde väl för böveln ta lika stort ansvar/"straffas" om nu kvinnor ska tvingas?? Det är ju det vi skriver om. Men så fort det pratas om eventuella konsekvenser för mannen så blir ni helt tysta... 
  • Mimosa86

Det som är fascinerande är att de personer som driver på att förbjuda abort inte visar samma brinnande intresse för barn som lever utanför magen som ofödda foster,

Tänk om dessa personer (främst då gubbs) visade samma entusiasm i barns rättigheter, skola, tog sig an foserbarn etc. Men nej.... jag tror inte ens dessa herrar ens tagit ut föräldraledighet för sina egna barn,..

..för det handlar inte om barnen. Det handlar om att kontrollera kvinnan. Det är det enda den debatten handlar om, För som sagt, hade intresset legat hos barnen så hade engagemanget varit betydligt bredare än vad det är.

• Tow2Mater
    Mimosa86 skrev 2022-07-03 00:47:23 följande:

Det som är fascinerande är att de personer som driver på att förbjuda abort inte visar samma brinnande intresse för barn som lever utanför magen som ofödda foster,

Tänk om dessa personer (främst då gubbs) visade samma entusiasm i barns rättigheter, skola, tog sig an foserbarn etc. Men nej.... jag tror inte ens dessa herrar ens tagit ut föräldraledighet för sina egna barn,..

..för det handlar inte om barnen. Det handlar om att kontrollera kvinnan. Det är det enda den debatten handlar om, För som sagt, hade intresset legat hos barnen så hade engagemanget varit betydligt bredare än vad det är.

Vilken föräldraledighet?

många, jag skulle t o m säga de flesta herrar engagerar sig i olika frivilligberksamheter och kyrkors charities för både barn och fattiga, vilket du inte ser.

Att införa pappaledigheter finns inte på kartan innan man t ex drar sig ur NATO, FN eller liknande och frigör pengar till såna lågprioriterade sociala program. Kanske om EU steppar upp och tar över mer av kostnaden där.
  • Anonym (......)
    Tow2Mater skrev 2022-07-03 07:28:23 följande:
    Vilken föräldraledighet?

många, jag skulle t o m säga de flesta herrar engagerar sig i olika frivilligberksamheter och kyrkors charities för både barn och fattiga, vilket du inte ser.

Att införa pappaledigheter finns inte på kartan innan man t ex drar sig ur NATO, FN eller liknande och frigör pengar till såna lågprioriterade sociala program. Kanske om EU steppar upp och tar över mer av kostnaden där.
    Haha sure... Ja, pedofilerna i kyrkan ja, de gillar engagera sig förstås. 

Tycker bara inte män ska säga ett knyst om kvinnans graviditets vara eller inte, när de varken bär barnet, förlöser det, ammar det och ännu mer sällan tar hand om det lika mycket... 
  • Anonym (Såtrorjag)

Jag skulle fortfarande vilja veta hur män i beslutande ställning om detta skulle agera som helhet om de fick uppleva exakt samma sak aom en kvinna som går igenom en graviditet. Attstå vid sidan av och säga att man ju hjälper till är så långt från samma upplevelse att det är ett hån. Det är som att jag skulle säga att jag förstår en krigsveteran för att jag sett Band of Brothers.

• Anonym (BullarEGott)

Men det är väl bra att såna som Epstein och Maxwell nu kan adoptera alla oönskade barn och träna upp dom för trafficking i ung ålder så att de rika och mäktiga kan få utöva sina pedofiliska lustar.

Sen blir det ju även bra när Trump supporters och rasisters tonårsdöttrar råka bli gravida med svarta, då kan de äntligen få bli mor och farföräldrar till små mulatter. 

Välkommen till United Taliban Nation, aka America. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (......) skrev 2022-07-03 10:07:32 följande:
    Haha sure... Ja, pedofilerna i kyrkan ja, de gillar engagera sig förstås. 

Tycker bara inte män ska säga ett knyst om kvinnans graviditets vara eller inte, när de varken bär barnet, förlöser det, ammar det och ännu mer sällan tar hand om det lika mycket... 
    Fast de flesta abortmotståndarna är faktiskt kvinnor. I alla åldrar och av alla olika etniska ursprung. Det är en feminist-myt att det skulle vara bara "äldre vita män". Att många som sitter på beslutsfattande poster tillhör den gruppen, är en annan sak. 

"vanliga" män brukar - i min erfarenhet - inte ha någon uppfattning, utan de brukar säga något typ "det där får kvinnorna göra upp om sinsemellan". Män är inte heller så insatta i fosterutvecklingen som kvinnor är, av naturliga skäl (om de inte är läkare eller väldigt engagerade pappor).
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA