• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 19:55:13 följande:
    Påverkas män av en graviditet eller en abort? Annars är det irrelevant för den här diskussionen.
    Ja exempelvis om någon man blir pappa till barnet.
    Eller om män(eller kvinnor) tänder på om en kvinna är gravid eller inte, eller om de tänder på en abort eller inte. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 19:56:51 följande:
    Du har fortfarande inte gett några exempel där kvinnor inte är inblandade.

Jag har all rätt i världen att föredra en kroppstyp (eller penisstorlek), precis som att jg bestämmer vem jg vill h sex med.
    Om hur män ska se ut, om män ska få välja om de ska få bli pappa eller inte etc. 
  • Anonym (Rättvist)

Jag har all rätt i världen att föredra en kroppstyp (eller penisstorlek), precis som att jg bestämmer vem jg vill h sex med.
    Kvinnor får ha åsikter om mäns sjukdomar 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-03 19:57:19 följande:
    Ja exempelvis om någon man blir pappa till barnet.
    Eller om män(eller kvinnor) tänder på om en kvinna är gravid eller inte, eller om de tänder på en abort eller inte. 
    Du skriver inte sammanhängande. Kan du försöka igen?
  • Anonym (Rättvist)

Och männen ska få ha rätt att föredra om deras partner ska göra en abort eller inte. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:00:04 följande:
    Du skriver inte sammanhängande. Kan du försöka igen?
    Hur män ska se ut.
    Om männen ska bli föräldrar eller inte
    Om mäns sjukdomar
    Om mäns val i livet
    Om mäns förutsättningar 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-03 19:58:20 följande:
    Om hur män ska se ut, om män ska få välja om de ska få bli pappa eller inte etc. 
    Ja, jag får ha preferenser om utseende för de jag har sex med.

Vad gäller barn eller ej så har män sin valmöjlighet innan sex, sterilisering eller skydd, efter det är det kvinnans val. Undrar varför inte fler män steriliserar sig eller kräver fler preventivmedel?
  • Anonym (Rättvist)

Varför ska du få välja vem du ska ha sex med, men månnen får inte bestämma om de vill ha sex med en kvinna som gör abort eller inte? 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-03 20:01:37 följande:
    Hur män ska se ut.
    Om männen ska bli föräldrar eller inte
    Om mäns sjukdomar
    Om mäns val i livet
    Om mäns förutsättningar 
    Det gällde kroppsliga förändringar hos män från graviditet eller abort, och du svarar goddag yxskaft:
  • Anonym (,)

En tioåring nekas abort i Ohio och måste resa till en annan delstat. 

Hon hade sökt hjälp på en klinik för utsatta barn. Dvs, med största sannolikhet våldtagen. 

Huur i helvete blir hennes liv "fullt av möjligheter" om hon behåller det barnet?

Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA