• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (BullarEGott)
    Anonym (U) skrev 2022-07-03 16:33:22 följande:
    Ingenstans i USA har man vare sig föräldrapenning eller föräldraledighet att tala om.
    På mitt jobb har vi det, det är 6 veckors mammaledigt som gäller, full lön. Bättre än inget. Jag jobbar på ett stort State University iofs. The government vet hur man behandlar government employees bra men det är inget de inför utanför sig själva. Tyvärr. 
  • Wolfie13

Att tioåriga flickor nu hindras abort i USA, så jävla sjukt sorgligt. Vi förtjänar fasen inte denna planet med alla våra störda idéer..

• Guldnovan

Var au-pair i USA 1988. Mamman jobbade åt Eriksson och fick 14 dagar. 

Anonym (BullarEGott) skrev 2022-07-03 22:12:22 följande:
    På mitt jobb har vi det, det är 6 veckors mammaledigt som gäller, full lön. Bättre än inget. Jag jobbar på ett stort State University iofs. The government vet hur man behandlar government employees bra men det är inget de inför utanför sig själva. Tyvärr. 
  • Anonym (Anno)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-03 19:52:08 följande:
    Då borde det kunna räknas som en sexuell preferens om någon man diskuterar om aborter.

Dessutom fostret är inte bara en del av kvinnans kropp då ägget befruktades av en spermie ifrån en man.
    och med det resonemanget menar du att män ska fråntas rätten att välja om de ska vara del av sitt barns liv eller inte? 

För om det ska vara rättvist, så ska ju mannen tvingas vara far om nu kvinnan ska tvingas föda barnet. Eölet hur?
  • mari123
    Anonym (Anno) skrev 2022-07-03 23:27:19 följande:
    och med det resonemanget menar du att män ska fråntas rätten att välja om de ska vara del av sitt barns liv eller inte? 

För om det ska vara rättvist, så ska ju mannen tvingas vara far om nu kvinnan ska tvingas föda barnet. Eölet hur?
    Mannen finns aldrig, eller sällan, med i abort-debatten! Pappor är inte så viktiga.
  • Tow2Mater
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:09:56 följande:
    Ja.
    Varför steriliserar sig inte fler män eller åtminstone efterfrågar fler preventivmedel?
    Nu sista veckan har steriliseringarna börjat öka mångfalt faktist. De som kanske funderat på det kommer nu snabbt till skott.
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-03 15:10:06 följande:
    Fast de flesta abortmotståndarna är faktiskt kvinnor. I alla åldrar och av alla olika etniska ursprung. Det är en feminist-myt att det skulle vara bara "äldre vita män". Att många som sitter på beslutsfattande poster tillhör den gruppen, är en annan sak. 

"vanliga" män brukar - i min erfarenhet - inte ha någon uppfattning, utan de brukar säga något typ "det där får kvinnorna göra upp om sinsemellan". Män är inte heller så insatta i fosterutvecklingen som kvinnor är, av naturliga skäl (om de inte är läkare eller väldigt engagerade pappor).
    Absolut är största delen av abortmotståndarna kvinnor. Jag har samma erfarenhet att många män förstår dilemmat men håller sig ganska neutrala och låter kvinnorna hantera frågan.

Och att som någon annan i tråden gjorde, anklaga majoriteten av vanliga Amerikanska män för att vara pedofiler är ju absurt. Man blir ju ledsen. Det finns ingen hejd på hur mycket hat som kan komma från feministhåll tydligen.
  • Tow2Mater

Läser idag om ett försäkringsbolag i Texas som börjar betala sina anställdas sjukvårdskostnader relaterade till graviditet/barnfödsel, föräldraledighet och alla kostnader betalda för att adoptera ett barn om man vill göra det. Fler kommer nog följa efter.

• Anonym (Sanna)
    mari123 skrev 2022-07-04 03:59:41 följande:
    Mannen finns aldrig, eller sällan, med i abort-debatten! Pappor är inte så viktiga.
    Vid abort finns ingen pappa eftersom det inte blir nåt barn, men snyggt försök.

Lobba för att männen bryr sig om födda barn istället.
  • Anonym (Sanna)
    Tow2Mater skrev 2022-07-04 07:42:00 följande:
    Nu sista veckan har steriliseringarna börjat öka mångfalt faktist. De som kanske funderat på det kommer nu snabbt till skott.
    Jättebra.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA