• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Cykelhjul

Jag har sån sjukt smärtsam ägglossning den här månaden. Det känns som kantiga stenar i magen. Nu är ÄL dagarna över och nu jag har sjukt ont i brösten och blöder lite smått, fortfarande ont i magen.

Är det någon av er som haft märkliga ÄL symptom under er resa?  

• Rosen3

Vet inte om min fråga försvann men är det någon som vet om det är bra att äta extra progesteron om man fått en del missfall? Har googlat lite olika om det :)

• Filippa85

Hej!

Hoppar in här i tråden, har BIM på måndag, har dock lite oregelbunden cykel.
    Jag är 37 år, och detta är första försöket för ett tredje barn. :) Jag har haft relativt enkla graviditeter tidigare utan illamående och speciellt mycket symtom. Jag har  3 missfall och 1 MA som slutade med skrapning. 

Men symtom hittills är "konstig känsla i magen" och mycket hormonfinnar som plötsligt dök upp på hakan 1-2 dagar sedan. Men jag slutade med P-piller i början på juni så det kan säkert bero på det. Tänkte kanske testa imorgon bara "för att" och sedan avvakta till mån/tisdag. 

Rosen3: Jag använde progestreonkräm innan mitt andra barn (efter 3 missfall), men kan inte uttala mig huruvida det fungerade förutom att jag som sagt fick ett barn efter flertal missfall - men kände att det blev lite stressande psykiskt och att jag inte vågade sluta med krämen förrän typ v.30, haha. Blir det upprepande missfall nu så kommer jag nog dock börja igen... =)

• StrawberryKiss

hoppar också in här, har BIM nu på söndag 24/7

mina symptom jag reagerade på var att jag inte har haft ont i brösten eller haft mensvärk.. och det är något jag alltid brukar ha en vecka innan min beräknad mens.

Brukar alltid ha ömma bröst och känner en lättare mensvärk efter ÄL som brukar påminna mig om att den är på g. Men denna gång känner jag ingenting. 

Däremot har jag känt lite konstiga stickningar eller en brännande känsla på ena bröstet, känns som att min bröstvårta brann igår haha men sen gick det över. (däremot så gjorde jag en bröstförstoring för några månader ser så kan ju vara det som spökar) men försöker att inte överanalysera känslan.

Har även varit extremt rapig och känner något konstigt i magstrupen, som ett sug eller hunger fast jag inte är det. 

Även känt att jag har blivit yr och haft en jobbig huvudvärk som kommer och går under dagen (brukar mycket sällan ha huvudvärk).

Min mor märkte även att jag reagerat ovanligt starkt på vissa lukter och att jag är rapig, och då sa hon " du är gravid " jag skojade bort det såklart. 

Sorry för lång text!

• StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-19 15:43:13 följande:
    Om inte mensen kommer imorgon så kommer jag testa på torsdagGlad. Va är värst negativt grav test eller att mensen kommer
    meddela oss gärna hur det gick, håller tummarna!
  • Rosen3
    Filippa85 skrev 2022-07-21 09:12:08 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden, har BIM på måndag, har dock lite oregelbunden cykel.
    Jag är 37 år, och detta är första försöket för ett tredje barn. :) Jag har haft relativt enkla graviditeter tidigare utan illamående och speciellt mycket symtom. Jag har  3 missfall och 1 MA som slutade med skrapning. 

Men symtom hittills är "konstig känsla i magen" och mycket hormonfinnar som plötsligt dök upp på hakan 1-2 dagar sedan. Men jag slutade med P-piller i början på juni så det kan säkert bero på det. Tänkte kanske testa imorgon bara "för att" och sedan avvakta till mån/tisdag. 

Rosen3: Jag använde progestreonkräm innan mitt andra barn (efter 3 missfall), men kan inte uttala mig huruvida det fungerade förutom att jag som sagt fick ett barn efter flertal missfall - men kände att det blev lite stressande psykiskt och att jag inte vågade sluta med krämen förrän typ v.30, haha. Blir det upprepande missfall nu så kommer jag nog dock börja igen... =)

Välkommen in i tråden! :) Håller tummarna för dig!

Okej, fick du utskrivet det av läkare eller köpte du receptfritt? 
  • Kissekatten2014
    StrawberryKiss skrev 2022-07-21 10:42:17 följande:
    meddela oss gärna hur det gick, håller tummarna!
    Har inte vågat testa än. Vill inte få ett negativt, tokblankt test. Har ömma bröst som jag brukar få ca en vecka innan mens, men som kommit nu de senaste dagarna. Fått två tonårsfinnar. Annars inga direkta grav symptom. Men va spännande för dig. Håller tummarna för dig Glad
  • StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-21 11:49:13 följande:
    Har inte vågat testa än. Vill inte få ett negativt, tokblankt test. Har ömma bröst som jag brukar få ca en vecka innan mens, men som kommit nu de senaste dagarna. Fått två tonårsfinnar. Annars inga direkta grav symptom. Men va spännande för dig. Håller tummarna för dig Glad

förstår dig att du inte vågat testa, jag kommer vänta minst en vecka innan jag testar mig för att jag vill inte bli besviken.

Vi får hålla oss uppdaterade Solig 

• Kissekatten2014
    StrawberryKiss skrev 2022-07-21 13:00:06 följande:

förstår dig att du inte vågat testa, jag kommer vänta minst en vecka innan jag testar mig för att jag vill inte bli besviken.

Vi får hålla oss uppdaterade Solig 

Jag men självklart få vi hålla oss uppdateradeSolig. Det som är att min mens är väldigt punktlig och sällan eller aldrig den strular..
  • Pepsin

Med 6 dagar kvar till bf har jag fått finnar (brukar få 1 Max 2 mensfinnar haha), och ont i brösten (lite mer än vanligt). OCH så sjukt orolig mage. Svälld och gasig. meeen är ju säkerligen ändå ingen graviditet utan bara inbillning som alltid haha. Börjar bli van!

Svar på tråden BIM JULI -22