Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BIM JULI -22

Jag hoppar in här oxå men kommer kanske vara lite off, har inte så höga förhoppningar men hoppas såklart på ett plus och att bebis sedan vill stanna kvar. 

Fick ett MA i april samt ett missfall nu i juni. Första barnet. Hoppas på tredje gången gillt. Någon mer som haft flera missfall och vill följas åt? :)

Harr ägglossning runt 13/7 och BIM runt 27/7 :)

• Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-07-04 11:32:25 följande:

Jag igen då! 

jag har ägglossning runt den 10/7 och bim den 24/7 

tycker det är vår tur nu!Oskyldig

Härligt! Skönt ändå att man följts åt ett tag innan och att man inte är ensam :)

Hade du med fått missfall eller hur var det nu igen? (Sorry för mitt dåliga minne, men har svårt att hålla koll på alla men vrt ju ditt namn) 

Det tycker jag verkligen att det är! :)
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-07-04 13:03:20 följande:
    Ja jag fick missfall i April, inte lätt att ha koll på alla {#emotions_dlg.flower}
    Åh just det, så tråkigt. Beklagar :( Hur känns det nu? :)
  • Rosen3
    Polly91 skrev 2022-07-05 14:03:24 följande:

Hej igen! 

Nu är äntligen mensen över och ett nytt försök. Jag och min man pratade om covid-19 och funderar på om vi ska ta tredje sprutan. Men jag blir osäker på om man bör göra det i samband med att man försöker bli gravid? Hur tänker ni? Jag tog TBE idag så kan inte ta sprutan på minst 1 vecka ????. 

Jag undrar lite samma :) 
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-07-06 22:55:14 följande:

Rosen3 
    det känns ok nu tycker jag
    hur är det med dig? 

Så bra, ja men det känns ändå ok för mig med. Lite orolig för framtiden dock men försöker se det positivt :)
  • Rosen3

Fick en fast smiley idag så positivt äl-test :) Får se vart detta leder. Nu vill man bara att tiden ska gå snabbt till BIM. Får se om jag testar dagarna innan men troligtvis väntar jag att testa till BIM-dagen :)

• Rosen3
    Mandelblomman skrev 2022-07-18 19:44:50 följande:

Alltså omg!!! Magkänslan hade rätt! Tog ett test och det var positivt!! Vet inte vad jag ska tro?! Kommer göra ett nytt test på onsdag och se vad det visar då. Så sjukt om det är sant! Är glad men vågar inte hoppas något än FörvånadPlus

Grattis! Håller tummarna att det håller sig :)

Jag håller tummarna för oss andra oxå att det ska gå bra för oss med även fast vi fått en del missfall.

Läste lite om progesteron, att det kan vara bra för att undvika missfall. Någon som testat eller vet något om det? 
  • Rosen3

Vet inte om min fråga försvann men är det någon som vet om det är bra att äta extra progesteron om man fått en del missfall? Har googlat lite olika om det :)

• Rosen3
    Filippa85 skrev 2022-07-21 09:12:08 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden, har BIM på måndag, har dock lite oregelbunden cykel.
    Jag är 37 år, och detta är första försöket för ett tredje barn. :) Jag har haft relativt enkla graviditeter tidigare utan illamående och speciellt mycket symtom. Jag har  3 missfall och 1 MA som slutade med skrapning. 

Men symtom hittills är "konstig känsla i magen" och mycket hormonfinnar som plötsligt dök upp på hakan 1-2 dagar sedan. Men jag slutade med P-piller i början på juni så det kan säkert bero på det. Tänkte kanske testa imorgon bara "för att" och sedan avvakta till mån/tisdag. 

Rosen3: Jag använde progestreonkräm innan mitt andra barn (efter 3 missfall), men kan inte uttala mig huruvida det fungerade förutom att jag som sagt fick ett barn efter flertal missfall - men kände att det blev lite stressande psykiskt och att jag inte vågade sluta med krämen förrän typ v.30, haha. Blir det upprepande missfall nu så kommer jag nog dock börja igen... =)

Välkommen in i tråden! :) Håller tummarna för dig!

Okej, fick du utskrivet det av läkare eller köpte du receptfritt? 
  • Rosen3

Åh grattis Eveven! Vi håller tummarna att fröt vill stanna :)

Jag är som ni andra, vågar inte testa mig ännu för är rädd för ett negativt. Vill heller inte slösa för många test. Jag vill heller inte bli för besviken och på ett sätt tycker jag att det känns lite lättare på något sätt om man tar test senare och att mensen kommer rätt så snabbt inpå så man slipper vänta ännu längre på en ny cykel :) Tänkte väl försöka vänta till BIM annars blir det i början på nästa vecka. Är på ÄL+10 idag. 

Kände lite i brösten igår och har lite molande värk idag, hoppas det inte är mensvärk :(

• Rosen3

Tog ett test nu för haft sådan mensvärk och det var negativt så jag kommer gå över till nästa tråd sedan. Lycka till ni andra! :)

• Rosen3
    Cykelhjul skrev 2022-07-24 16:39:34 följande:

Ni som tempar använder ni NC? Blir det ingenting denna månad så ska även jag testa att tempa :)

Ca en vecka kvar till BIM för mig och brösten gör så otroligt ont vilket dom brukar göra innan mens, även haft lite mellanblödningar så det känns som även jag får hoppa till nästa tråd snart  :( 

Ni som tempar, gör ni detta även om ni lyckas pricka in ägglossning? Hur går man tillväga? :)

Åh, håller tummarna att det är positivt ändå annars är du välkommen till nya gruppen. Tror inte det finns någon grupp ännu dock :)
  • Rosen3
    Jojjans skrev 2022-07-24 20:45:28 följande:

föestår inte riktigt din fråga. Tempa gör man för att bekräfta att äl skett, och då mer exakt veta när bim lär bli plus att man för bättre koll på sin cykel.

det funkar genom att när en lyckad ägglossning gått igenom så utsöndras progesteron vilket gör att kroppstemperaturen höjs. Om man mäter basal kroppstemperatur (alltså vilotempen man har på morgonen direkt när man vaknat, innan man varken öppnat munnen eller gått upp) så kan man tydligt se att den från mens fram till ägglossning är lite lägre, för att sen höja sig ca 0,5 grad från äl fram till mens. Är man även gravid så fortsätter tempen vara hög hela graviditeten. 

när man får positivt äl-test så betyder det bara att kroppen försöker ägglossa, man kan aldrig veta med säkerhet att den lyckats. Men om man fått en temp-höjning så vet man garanterat att ägglossning har skett (och ungefär när). 

Jaa okej, då förstår jag :) Trodde att man fick bekräftat med ägglossningsticka att ägglossning skett därför undrade jag varför man skulle tempa med, fick inte ihop meningen med det. Men nu vet jag :)
Svar på tråden BIM JULI -22