Inlägg från: StrawberryKiss |Visa alla inlägg
  • StrawberryKiss

BIM JULI -22

hoppar också in här, har BIM nu på söndag 24/7

mina symptom jag reagerade på var att jag inte har haft ont i brösten eller haft mensvärk.. och det är något jag alltid brukar ha en vecka innan min beräknad mens.

Brukar alltid ha ömma bröst och känner en lättare mensvärk efter ÄL som brukar påminna mig om att den är på g. Men denna gång känner jag ingenting. 

Däremot har jag känt lite konstiga stickningar eller en brännande känsla på ena bröstet, känns som att min bröstvårta brann igår haha men sen gick det över. (däremot så gjorde jag en bröstförstoring för några månader ser så kan ju vara det som spökar) men försöker att inte överanalysera känslan.

Har även varit extremt rapig och känner något konstigt i magstrupen, som ett sug eller hunger fast jag inte är det. 

Även känt att jag har blivit yr och haft en jobbig huvudvärk som kommer och går under dagen (brukar mycket sällan ha huvudvärk).

Min mor märkte även att jag reagerat ovanligt starkt på vissa lukter och att jag är rapig, och då sa hon " du är gravid " jag skojade bort det såklart. 

Sorry för lång text!

• StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-19 15:43:13 följande:
    Om inte mensen kommer imorgon så kommer jag testa på torsdagGlad. Va är värst negativt grav test eller att mensen kommer
    meddela oss gärna hur det gick, håller tummarna!
  • StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-21 11:49:13 följande:
    Har inte vågat testa än. Vill inte få ett negativt, tokblankt test. Har ömma bröst som jag brukar få ca en vecka innan mens, men som kommit nu de senaste dagarna. Fått två tonårsfinnar. Annars inga direkta grav symptom. Men va spännande för dig. Håller tummarna för dig Glad

förstår dig att du inte vågat testa, jag kommer vänta minst en vecka innan jag testar mig för att jag vill inte bli besviken.

Vi får hålla oss uppdaterade Solig 

• StrawberryKiss
    Polly91 skrev 2022-07-22 13:11:58 följande:

Hej! Tror jag är på ÄL + 9 eller 10 idag och har igår och idag mått så illa. Har två digitala clearblue som jag tänkte ta först vid BIM på söndag men kunde inte hålla mig så testade med ett clearblue ägglossningstest och fick glad gubbe??? Ska jag ta gravidtest nu med eller är det att mensen är på g? ???? Någon som fått positivt på ÄL test och sen positivt på gravtest?

Hej, läs det här: Vad visar ett ägglossningstest när du är gravid? | Quicktest 

har också BIM på söndag, men håller mig nog lite till hehe.

håller tummarna för dig! Solig

• StrawberryKiss
    ChanelNo05 skrev 2022-07-22 12:58:27 följande:
    BIM JULI -22

Hej! När tänkte ni testa er ni som inte har testat? Jag hade missfall i maj och senaste mensen sista dag var 30 juni. När skulle ni testa er? 

Hej, har BIM på söndag och har fortfarande inga symptom på att mensen är på g. Tänker iallafall vänta minst en vecka innan jag vågar testa mig, så runt den 31/7 tänkte jag Skrattande

Kände många "djupa" stick i brösten igår kväll, har aldrig känt det förut. Brukar bara vara super öm fram till mens. 

• StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-22 12:56:41 följande:

2dagar sen mens och mitt hopp tändes lite att det hade tagit sig. Så kom mensen nu på förmiddagen än så länge väldigt sparsamt, dock inget i trosorna bara på pappret än. Men känner ingen mensvärk eller nåt som jag brukar göra innan..

åh nej Rynkar på näsan så tråkigt att man tror man känner sin kropp bra, man vet precis hur det känns innan mens och saknar man alla symptom på mens så får man ju upp hoppet såklart.

Men läste att du kanske skulle börja tempa om du inte skulle lyckas pricka denna gång? har nämligen funderat på samma sak. 

• StrawberryKiss
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-22 14:04:45 följande:
    Ja jag har tempat sen i tisdags. Så ska bli spännande och se om man kanske prickar det rätt nästa gång. Då kan jag unna mig ett glas vin eller två i helgenGlad.

Hoppas du får ett Plus på stickan. Du är som jag vill inte testa i onödan. Om inte mensen hade kommit hade jag nog testat på måndag..
    Det tycker jag att du gör rätt i, kommer nog göra detsamma då jag känner att mensen är på g.
    Fortfarande ingen tydlig mensvärk men en lättare värk och känslan av att den kommer när som helst. 

Men ska ändå bli lite spännande att börja tempa faktiskt :) 
  • StrawberryKiss

Hade BIM 24/7 och fortfarande ingen mens på g Obestämd

Symptom: lätt mensvärk som kommer i vågor och stickningar i brösten som kommer och går. Mådde även illa igår eftermiddag. Även ovanligt hungrig fast jag tar medicin (elvanse) som dämpar hungern. 

Tänker ändå vänta till 31/7 innan jag testar mig. Kan vara så enkelt som att min mens bara är sen.

• StrawberryKiss

Kör en liten uppdatering, BIM+5 och ingen mens i sikte. 
    Testat med billiga remsor från butiken Normal med negativt resultat.
    Nu blir jag mer nyfiken över vart min mens tagit vägen Förvånad

Grattis till er andra som fått ett plus! SoligHjärta

• StrawberryKiss
    Cykelhjul skrev 2022-07-29 07:55:18 följande:

Åhh hoppas det bara var pga dåligt test!
    Har du testat digitalt? :D 

nej men har beställt ett digitalt test och ska nog testa på söndag Glad tror dock att det kommer bli negativt i alla fall men man vet ju aldrig.

Enligt min vän så är såna billiga test inte så pålitliga, så vi får väl se Drömmer

Svar på tråden BIM JULI -22