Inlägg från: Cykelhjul |Visa alla inlägg
  • Cykelhjul

BIM JULI -22

Jag ansluter mig till tråden också  :) 

BIM 27/7. Jag har börjat med clearblue digital ÄL test och ingen gubbe ännu och inga tecken på ÄL heller. Jag har även käkat munkpeppar i tre månader men inte heller där märker jag någon skillnad så som att ÄL ska bli tydligare.

Hoppas denna månad blir vår månad :) 

• Cykelhjul

Jag fick för första gången ett positivt ÄL test! Det kanske inte är hela världen, men efter flera månaders testande med dom där jäkla ÄL stickorna så lyckades jag äntligen pricka in att nu försöker kroppen få igång något. Jag vet det är naivt men helt plötsligt fick jag lite hopp om att det kanske kommer ta sig någon gång

Behövde få ur mig den lilla segern till er som är i samma sits 
    Så skönt med detta forum ibland :D 

• Cykelhjul

Jag har sån sjukt smärtsam ägglossning den här månaden. Det känns som kantiga stenar i magen. Nu är ÄL dagarna över och nu jag har sjukt ont i brösten och blöder lite smått, fortfarande ont i magen.

Är det någon av er som haft märkliga ÄL symptom under er resa?  

• Cykelhjul

Ni som tempar använder ni NC? Blir det ingenting denna månad så ska även jag testa att tempa :)

Ca en vecka kvar till BIM för mig och brösten gör så otroligt ont vilket dom brukar göra innan mens, även haft lite mellanblödningar så det känns som även jag får hoppa till nästa tråd snart  :( 

• Cykelhjul
    Anile skrev 2022-07-24 19:18:30 följande:

Rosen3 och cykelhjil: 
    jag använder mig av NC, och där tar det några cykler innan appen har känt igen menscykeln. 

det appen och tempningen gör är att när det sker en temp.höjning så har ägglossning skett dagen innan temp.höjningen vilket också appen identifierar åt dig.  Tempning kan visa när ägglossningen har skett, inte att den är på g. Det är hormonet LH, som du kan mäta med stickor. 

om du har haft LH-höjning och sedan temphöjning dagen efter så har ägglossning skett. Hänger ni med? :) 

Åh tack för svar! 

Det låter väldigt intressant så jag kommer nog satsa på det nästa cykel =) Använder just nu flo och ÄL stickor och känner väl att det är tråkigt att inte veta om den glada gubben är på riktigt eller inte :D 

• Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-07-24 20:41:06 följande:

när jag tempat använde jag först NC men tyckte inte om deras algoritmer utan föredrog att läsa på och tolka själv. Använde fertility friends betalversion som är friare men främst generell fertilitetsförståelse för att analysera själv. 

Det låter intressant, kanske ska kolla in Fertility friends också. Man tempar även i den appen?

Just nu använder jag två appar och dom diffar med en vecka ungefär,  jätte märkligt och tyvärr märker man inte av något fertilssekret eller liknande som kan indikera att något är på g. Så att tempa börjar bli mer och mer lockande, jag har hela tiden tänkt att det låter väldigt jobbigt att tempa men har nog landat i att det är jobbigare att inte veta och ha dålig koll på min egen kropp
    Tack för svar!  =) 

• Cykelhjul
    Rosen3 skrev 2022-07-24 17:41:16 följande:
    Ni som tempar, gör ni detta även om ni lyckas pricka in ägglossning? Hur går man tillväga? :)

Åh, håller tummarna att det är positivt ändå annars är du välkommen till nya gruppen. Tror inte det finns någon grupp ännu dock :)
    Jag såg att någon har skapat en augustigrupp nu :D Jag tog ett gravtest imorse som var negativt, tog ett visa tidigt test. Ännu är inte hoppet kanske ute men magkänslan säger väl att det inte är min månad
  • Cykelhjul
    locoz skrev 2022-07-25 10:16:04 följande:

Jag tog ett tidigt test nu tre dagar innan BIM och det är POSITIVT!! Vågar knappt tro det själv, är som i chock men såklart överlycklig och hoppas hoppas fröet vill stanna kvar! Det är min allra första graviditet. De enda symptomen jag har känt hittills är lite ont i bröstvårtorna och lite trött/grinig. Lycka till alla ni andra som försöker! 

Åhhh stort grattis till dig! Hoppas det stannar! <3 
    Andromeda326 skrev 2022-07-25 10:39:56 följande:

Hej!

Nu hoppar jag också in i denna tråd så jag slipper vara så knäpp i min ensamhet :) har bim på fredag 29/7, har ont i brösten och ordentlig "mens"värk sedan ungefär en vecka tillbaka. Har ett barn född 19 och har börjat försöka få till ett syskon, hade glömt hur knäpp jag blir av att försöka - testar varje dag men än så länge är stickorna blanka.. 

Med min dotter plusade jag inte förrän bim+2 så hoppet är inte ute än även om jag har svårt att tro att detta tog sig på första försöket..

Samma här! Jag har BIM 29/7 och har mensvärk och riktigt ont i brösten, testar också (senast imorse med testa tidigt) som visade tvärblankt. Jag känner också hoppet är ute, men hoppas och håller tummarna för oss!
  • Cykelhjul
    StrawberryKiss skrev 2022-07-29 07:42:38 följande:

Kör en liten uppdatering, BIM+5 och ingen mens i sikte. 
    Testat med billiga remsor från butiken Normal med negativt resultat.
    Nu blir jag mer nyfiken över vart min mens tagit vägen FörvånadGrattis till er andra som fått ett plus! SoligHjärta

Åhh hoppas det bara var pga dåligt test!
    Har du testat digitalt? :D 

• Cykelhjul
    StrawberryKiss skrev 2022-07-29 10:34:45 följande:

nej men har beställt ett digitalt test och ska nog testa på söndag Glad tror dock att det kommer bli negativt i alla fall men man vet ju aldrig.

Enligt min vän så är såna billiga test inte så pålitliga, så vi får väl se Drömmer

Jaa jag har också för mig att billigare tester ger sämre resultat. Hoppas att så är fallet för dig! Skrattande
    Andromeda326 skrev 2022-07-29 14:54:39 följande:
    Hur ser det ut för dig idag, har det kommit någon mens än?

Jag tog ett till test några dagar sedan som var negativt och jag har även bruna flytningar sedan en vecka tillbaka så tror nog mensen är på g, det är samma mönster som tidigare månader. Tänker att är jag gravid så borde mönstret kanske ändras haha. Dock har mensvärken försvunnit som jag haft sedan ÄL så jag tänker jag tar ett test imorgon och tar sedan ett glas vin på kvällen till tröst haha

Hur har det gått för dig? Har du fortfarande ont i brösten, känner du något mer? 

• Cykelhjul
    krunefors skrev 2022-08-03 14:33:29 följande:

Jag plussade idag, ett par dagar efter BIM :)

Gud vad roligt! Stort grattis till dig!! Hjärta Glad
Svar på tråden BIM JULI -22