• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 18:40:54 följande:

Som sagt. Egna halmgubbar.

Dina argument är självmotsägelser och påhitt. Om jag frågar varför hittar du på ett nytt luftargument. 

Varför ska någon ens bemöda sig med att försöka diskutera med dina konton?

Och som vanligt kan du aldrig svara på en rak fråga.... sluta slingra dig som en ål och svara på frågan istället... den är ganska enkel

Tycker du TS tjej har agerat gränslöst?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 23:14:57 följande:
    Slutar med invektiv. Kanske yttersta beviset för att man inte kan bemöta i sak. 

Varför blanda in andra trådar och nick i din argumentation hela tiden? Håll reda på dig själv och dina argument istället. 
    Det enda du bevisar är att du som vanligt är totalt oförmögen att föra ett sakligt resonemang. Det enda du gör här precis som i alla trådar du förpestar med din närvaro är att slänga ur dig meningslösa floskler om halmgubbar, inektiv, bla bla bla... 

Ditt sätt att argumentera är lika snett som din moralkompass.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-29 10:44:47 följande:
    Det enda du bevisar är att du som vanligt är totalt oförmögen att föra ett sakligt resonemang. Det enda du gör här precis som i alla trådar du förpestar med din närvaro är att slänga ur dig meningslösa floskler om halmgubbar, inektiv, bla bla bla... 

Ditt sätt att argumentera är lika snett som din moralkompass.

Hmm. Du svarar alltså på något jag skrev till FYI? Igen.

Där han inte bara kallade mig idiot utan åter igen hänvisade till andra trådar. 

Och det är jag som har svårt att hålla saklig argumentation? 

Om "ni" målar upp scenarion och argument helt vid sidan av det jag skriver och konfronterar mig med det är det en halmgubbe och jag svarar det. Att jag svarar det ofta beror alltså på att "ni" utnyttjar det argumentationsfelet ofta.

Testa att bemöta i sak och skippa alla förolämpningar och övriga argumentationsfel så kan vi ha en vettig diskussion. . 

Det omvända resonemanget är då att "ni" inte har något intresse av det utan älskar att hamna i tjafs hela tiden för att förolämpa människor. Jag tror inte er angst släpper för det. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-29 13:03:20 följande:

Hmm. Du svarar alltså på något jag skrev till FYI? Igen.

Där han inte bara kallade mig idiot utan åter igen hänvisade till andra trådar. 

Och det är jag som har svårt att hålla saklig argumentation? 

Om "ni" målar upp scenarion och argument helt vid sidan av det jag skriver och konfronterar mig med det är det en halmgubbe och jag svarar det. Att jag svarar det ofta beror alltså på att "ni" utnyttjar det argumentationsfelet ofta.

Testa att bemöta i sak och skippa alla förolämpningar och övriga argumentationsfel så kan vi ha en vettig diskussion. . 

Det omvända resonemanget är då att "ni" inte har något intresse av det utan älskar att hamna i tjafs hela tiden för att förolämpa människor. Jag tror inte er angst släpper för det. 

Att du tycker synd om dig själv förändrar liksom inget...
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-29 13:13:56 följande:
    Att du tycker synd om dig själv förändrar liksom inget...

Ha ha ha. Du bevisar det igen. 

Det omvända gäller. 

Luftargument och förolämpning igen. 

Tycker du att modellen fungerar bra? Argumenten tryter och du förolämpar. Alla vet att det inte hör hemma i en diskussion. Om någon påpekar det blir det u uppenbart för dig själv, igen, att du inte kan föra dig i vuxnas sällskap. Då blir come back ännu mer exponerande av dina tillkortakommanden - Var inte så känslig/offerkofta. För att upprepas in infinitum i en loop som endast visar omvärlden din retoriska bristfällighet och logiska tillkortakommanden. 

• Anonym (bitter)

Tack för allt engagemang från alla.
    Jag har insett att vi kommer inte längre med detta. Tror fortfarande att min fru ljuger om vad som hänt eller inte hänt. Jag kommer aldrig att kunna lita på henne fullt ut igen känner jag, men skit samma. Jag får ta det. 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-29 13:27:28 följande:

Ha ha ha. Du bevisar det igen. 
    Det omvända gäller. 
    Luftargument och förolämpning igen. 

Tycker du att modellen fungerar bra? Argumenten tryter och du förolämpar. Alla vet att det inte hör hemma i en diskussion. Om någon påpekar det blir det u uppenbart för dig själv, igen, att du inte kan föra dig i vuxnas sällskap. Då blir come back ännu mer exponerande av dina tillkortakommanden - Var inte så känslig/offerkofta. För att upprepas in infinitum i en loop som endast visar omvärlden din retoriska bristfällighet och logiska tillkortakommanden. 

@Förvirrad,
    Förvisso har jag inte kikat in i tråden på ett bra tag men ser något tydligt.
    Uppfattar inputen mellan Anonym (Sådär)/dig oupphörligen leder till ofruktbara semantiska och retoriska diskussioner. De för knappast frågan framåt. TS (Bitter) får inte den uppmärksamhet hen behöver i sin frågeställning. Resonemangen påminner mest om en trådkapning eller en akademisk ordtvist och borde kunna föras i PM mellan er (Sådär)/dig.       
  • Anonym (Lotta)

@Sådär,
    Ger dig absolut en poäng där. I praktiken är det handlingar som till syvende och sist räknas. Men jag anser TS (Bitter) ändå bör försöka med ett nytt snack med sin hustru. En risk finns förstås som du påtalar att killens kvinna fortsätter sitt ljug- och rackarspel men har har han tur vill hustrun bikta sig. Få till en omstart och bygga en relation på en ny öppenhet och ärlighet :)

Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 14:38:23 följande:
    Tja, att lämna verkar ju inte vara ett alternativ för TS så då finns ju egentligen bara en väg och det är att svälja allt hon säger och gilla läget för så länge hon vet att han är kvar oavsett om hon är ärligt eller ljuger så finns ju ingen anledning för henne att vara ärligt med alla konsekvenser det för med sig. Så det spelar nog ingen roll hur många samtal de har, i praktiken är det slutligen handlingar som räknas och är man kvar trotts att ens partner ljuger så säger det mer än 100 samtal
    @Bitter,
    Önskar verkligen din fru öppnar upp sig inför dig med en ny grad av ärlighet. Så ni ges en chans till en genuin omstart i ert förhållande. Vissa skribenter i tråden anser det ibland är bättre att fokusera på nuet och framtiden än på gränsöverskridande beteende i det förflutna. Valet är så klart ditt! Vilken väg du än väljer. Du säger att du aldrig kommer kunna lita på henne fullt ut men menar samtidigt "skit samma", "du får ta det". Det visar väl i sig på en acceptans inom dig? Eller är det din hållning fram till barnen blivit större? Hur som helst anser jag du behöver sitta ned med din fru och föra samtal om grundläggande rules er emellan. No, no kan ex vis gälla för samtal om ert intima liv (otrohet) inför vänner. Ämnet rör nämligen endast er två i er privata sfär. 
    Anonym (bitter) skrev 2022-04-02 21:21:32 följande:

Jag har insett att vi kommer inte längre med detta. Tror fortfarande att min fru ljuger om vad som hänt eller inte hänt. Jag kommer aldrig att kunna lita på henne fullt ut igen känner jag, men skit samma. Jag får ta det. 

• molly50
    Anonym (bitter) skrev 2022-04-02 21:21:32 följande:

Valet är självklart ditt.
    Men ska ni kunna fortsätta tillsammans så tror jag att ni behöver sätta er ner och prata om era gränser osv.
    Ska du bara "ta det" och accepterar det så finns ju risken för att hon kommer att fortsätta med sitt gränslösa beteende.
    Hon får ju inga konsekvenser av sitt handlande.
    Alternativet är ju att du lämnar pga bristande tillit.
    Utan tillit så är det ju svårt att få ett förhållande att fungera.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-02 23:40:19 följande:
    @Förvirrad,
    Förvisso har jag inte kikat in i tråden på ett bra tag men ser något tydligt.
    Uppfattar inputen mellan Anonym (Sådär)/dig oupphörligen leder till ofruktbara semantiska och retoriska diskussioner. De för knappast frågan framåt. TS (Bitter) får inte den uppmärksamhet hen behöver i sin frågeställning. Resonemangen påminner mest om en trådkapning eller en akademisk ordtvist och borde kunna föras i PM mellan er (Sådär)/dig.       

Håller med om att det inte leder någonstans. Det är därför det är avslutat. Nu var det ju inte meningen att kapa tråden utan tvärtom kunna bedriva en diskussion med argumentation och ramverk som är brukligt. I andra forum skulle det ha rensats och skribenter varnats. 

Efter att ha tittat runt lite i forumdelen slutar samtliga trådar dessa nick är inblandade i på samma sätt. I retoriskt haveri. Forumdelskapning mer än trådkapning således. 

Nä, man kan i skicka PM till anonyma nick. Inte ens till offentliga med privata inställningar. Det blev jag varse när någon i tråden erbjöd det trots att jag inte kunde. 

Svar på tråden Otrogen igen...?