Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Otrogen igen...?

molly50 skrev 2022-03-19 11:46:22 följande:
    Fast ansvaret för otroheten bär bara TS fru,och ingen annan.
    Att hon såg det som ett frikort när han vara snäll och hjälpte henne att boka resan säger mer om henne än det gör om TS.
    Hon gjorde valet att vara otrogen och det är ett val hon själv bär ansvaret för.

Va? Är det fakta att hon gjorde det? Det blir ett omvänt resonemang. 

• Anonym (Förvirrad)
    molly50 skrev 2022-03-21 16:28:52 följande:
    Nej,det är det väl inte. Det var jag som använde fel ordval.
    Det hade kanske varit bättre om jag använt ordet OM istället för ATT.
    OM hon såg det som ett frikort.
    Hur blir det bättre? Du påstår ju att det säger något om någon. Fast det är okänt. Vad menar du att luftresonemanget skulle tillföra eller klargöra? 
  • Anonym (Förvirrad)
    molly50 skrev 2022-03-21 16:44:59 följande:
    Ja,om hon skulle se det som ett frikort att vara otrogen för att TS hjälper henne att boka en resa så säger väl det mer om henne än det gör om TS?

Vad har det med tråden och diskussionen att göra? Ska alla hitta på valfria scenarion och diskutera från dem? Ur den aspekten är "ordvalet" ointressant?

Du gjorde det till sanning. Liksom att hon valde att vara otrogen trots att det är helt okänt. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-21 18:36:19 följande:
    Men lägg av. Vad har dina kommentarer med tråden att göra?
    Du är bara ute efter att förstöra, i detta fallet, Mollys kommentarer. Alla uppfattar inlägg på olika sätt så det du skall göra är att ge ts backning, inte tracka Molly. Bara barnsligt.

Tracka Molly? Vi har ett utbyte. Vad gör det dig? 

Det finns en struktur för diskussionsforum och argumentation. Av en anledning. Det blir förvirrat och obegripligt annars. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitter) skrev 2022-03-19 10:23:34 följande:

Ja, jag vet. Precis den känslan har jag också. Inte lätt dock när man får reda på en massa så här flera år senare.
    När jag vill prata om det så tycker hon att det är löjligt för det var så länge sen, och när jag vill att hon ska berätta, så vänds det alltid till att det var mitt fel på någotvis.

Vad är det du fått reda på?
  • Anonym (Förvirrad)
    molly50 skrev 2022-03-21 19:21:32 följande:
    Nej,jag har inte gjort det till någon sanning. Därav det lilla ordet OM.

Men det blir svårt att försöka diskutera med dig när du läser in saker jag aldrig har skrivit.

"Fast ansvaret för otroheten bär bara TS fru,och ingen annan.
    Att hon såg det som ett frikort när han vara snäll och hjälpte henne att boka resan säger mer om henne än det gör om TS.
    Hon gjorde valet att vara otrogen och det är ett val hon själv bär ansvaret för."

Du fattar väl att det du skrivit står kvar?

Du påstod ju själv att det vore bättre om du skrev OM! 

Och min fråga var hur det skulle vara bättre? 

• Anonym (Förvirrad)
    MammAmma skrev 2022-03-21 19:45:56 följande:
    Herregud, du är helt jävla rabiat. I tråd efter tråd. Och kom nu inte med nåt skitsnack om att du sällan kommenterar på FL, det vet vi är bs. Touch some grass ffs

Ursäkta. Vem är du och varför går du till personliga angrepp med påhitt? Du är den andra nu som lägger sig i och påstår att man inte får diskutera med Molly?

Är hon ett hustroll som behöver beskydd av andra troll?

• Anonym (Förvirrad)
    Tukt skrev 2022-03-21 20:26:12 följande:
    Jag håller med. Du har kapat den här tråden också. Ta till dig av kritiken och håll dig till att diskutera ämnet som avses i tråden, inte hur folk formulerar sig. Speciellt inte sådana som själva erkänner att deras inlägg kunde formulerats lite bättre och där med har viss självinsikt.

Också? Vad hänvisar du till? Det är 3-4 år sedan jag kommenterade. 

Formuleringarna gjorde så att resonemanget i tråden vek av från frågeställningen. Det var ju poängen. Hade det funnits mods hade det raderats istället för att argsinta regulars ska försöka styra innehåll. 

• Anonym (Förvirrad)
    Tukt skrev 2022-03-21 20:51:01 följande:
    Jag släpper det här nu. Och för TS skull önskar jag du kan göra det samma.

Visst. 

Men jag undrar fortfarande över det här med "också". Det är vanligt tycks det att klumpa ihop skribenter. 
    För mig är det konstigt när två anonyma nick skriver saker som "så där skriver du alltid" och liknande. Det har jag inte sett på andra forum.

Jag får ta kritik, men då för det jag skrivit och kan stå för, inte vad någon annan företer sig. Det är väl skäligt?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-21 23:03:43 följande:
    Spelar ingen roll om du är någon som vanligtvis brukar förstöra trådar. Du gör det med denna, genom att gnälla på olika kommentarer och inte tillföra ts något.

Har du över huvud taget läst ts? Vad är din agenda?

Ts fru och denna vännen har tidigare varit ute på krogen tillsammans och gått hem med grabbar de träffat där, och den gången tidigare, hade hon varit otrogen som han fick reda på flera år senare p.g.a. att hon pratade bredvid mun. Annars hade han inte fått reda på den gången heller.
    Dom har varit utomlands tillsammans, hotellövernattningar tillsammans som kollegor, där han inte misstänkt något men som han nu börjat undra över.

Nu har detta hänt igen att de har följt med ett par tjurar hem, struntat i hotellrum, missat tåg, sovit över hos tjurar, käkat frukost med nämnda tjurar. Väninnan har knullat med en av dom, och ts undrar då vad frun gjorde.

Så vad är det du tjafsar om egentligen? Ordklyverier?
    Det är väl inte det ts efterfrågar. Han frågar..."Skall man tro på detta"???
    Svara på det istället.

Du vill att man ska förhålla sig till trådens ämne? 

Fast det är fel att påpeka att någon annan startar en helt egen linje och annan diskussion genom att misstolka vad någon helt annan än TS själv hittat på? Det är motsatsen till att håla sig till ämnet. 

Om jag läser det TS skriver kan jag inte säkert utläsa det fetade. Därför frågade jag honom vad som faktiskt "kommit fram".

Vad spelar det för roll om hon festat med sin väninna tidigare? Är det ett argument för något? Blir det mer eller mindre sannolikt att hon varit otrogen just det här tillfället för att hon varit utomlands? Håll dig till ämnet. Sluta dra in irrelevanta argument. Varför kalla männen i historien för tjurar? Väldigt insinuant. Läs vad som står och håll dig objektiv om du vill påpeka för andra hur de ska göra det och behålla din trovärdighet. 

Sluta vara trådpolis om vem som får skriva vad till vem. När det inte ens är riktat till dig. 

Det är klart att det spelar roll om jag blandas ihop med någon annan och får skit för vad denne gjort? Tycker du själv att det är vettig argumentation?

Svar på tråden Otrogen igen...?