• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-02 23:58:06 följande:

@Sådär,
    Ger dig absolut en poäng där. I praktiken är det handlingar som till syvende och sist räknas. Men jag anser TS (Bitter) ändå bör försöka med ett nytt snack med sin hustru. En risk finns förstås som du påtalar att killens kvinna fortsätter sitt ljug- och rackarspel men har har han tur vill hustrun bikta sig. Få till en omstart och bygga en relation på en ny öppenhet och ärlighet :)

Att basera sitt förhållandes framtid på "tur" känns lite som att planera sin ekonomi efter en potentiell lottovinst.... ingen bra idéFlört
  • Anonym (bitter)

Vi har pratat. Vi har pratat mycket om situationen. Hon vet att hon har betett sig illa och gjort fel och erkänner det. Jag tror dock fortfarande inte att hon berättat allt om de gånger hon och väninnan varit på äventyr, även om hon säger det.
    Har man ljugit en gång om vad som hände långt tillbaka, så är det svårt att lita på vad hon berättar.
    Men, men.....

• molly50
    Anonym (bitter) skrev 2022-04-04 08:22:34 följande:

Vi har pratat. Vi har pratat mycket om situationen. Hon vet att hon har betett sig illa och gjort fel och erkänner det. Jag tror dock fortfarande inte att hon berättat allt om de gånger hon och väninnan varit på äventyr, även om hon säger det.
    Har man ljugit en gång om vad som hände långt tillbaka, så är det svårt att lita på vad hon berättar.
    Men, men.....

Men om du inte kan lita på henne,hur ska ni då få det att fungera?
    Ska ni fortsätta tillsammans så kanske ni ska prova parterapi?
  • Anonym (Nk)

Men, men.....

Jag förstår att det måste varit hemskt när du fick höra om det på festen. Men jag tycker det är ett ganska stort kliv att gå från att hon, när ni var någon månad eller två in i vad som skulle bli ert förhållande med barn och hela alltet, har sex med någon annan till att du tror att hon varit notorisk otrogen genom hela ert liv tillsammans? 

Vad är det som får dig att tro det?
  • Anonym (Mohammed Eriksson)

Hon är fyllekåt och gillar att gå andra mäns uppmärksamhet. Gilla läget.

• Anonym (bitter)

Nu påstår jag inte att hon varit notorisk otrogen, utan jag menar bara att om jag fått reda på att hon var otrogen i början av vårt förhållande, så hade inte vi varit tillsammans idag. Jag visste att hon och väninnan var hos några killkompisar då, och hon bedyrade att inget hänt. Att sen få reda på att hon ljugit långt efter, gör såklart att man börjar undra om hon talat sanning om de andra äventyren. Det senaste skedde hyfsat nyligen. Menar då den spontana övernattningen hos en kille från krogen.
    Det är därför som jag nog inte kommer att kunna lita på henne fullt ut igen...

• wolf666
    Anonym (bitter) skrev 2022-04-04 09:26:22 följande:

Nu påstår jag inte att hon varit notorisk otrogen, utan jag menar bara att om jag fått reda på att hon var otrogen i början av vårt förhållande, så hade inte vi varit tillsammans idag. Jag visste att hon och väninnan var hos några killkompisar då, och hon bedyrade att inget hänt. Att sen få reda på att hon ljugit långt efter, gör såklart att man börjar undra om hon talat sanning om de andra äventyren. Det senaste skedde hyfsat nyligen. Menar då den spontana övernattningen hos en kille från krogen.

och hur allvarligt tycker du det är? Om det är ok för dig får du väl säga att det är ok så länge det inte leder till något "seriöst". Alternativet är ju att ni går isär. Det går ju inte att ha något mellanting där hon har helt fria händer?
  • molly50

Men känner du att du klarar av att leva så? Med någon du inte litar på?
    Kommer hon att fortsätta på samma sätt som tidigare så lär det ju inte bli lättare för dig.
    Du måste fokusera på vad som känns bäst för dig.
  • Anonym (Förvirrad)

Jag tror inte det är en bra bas för ett förhållande att misstro sin partner. 

Den enda som göra något åt dina tankar är du. 

• Anonym (FYI)

Men, men.....

Ja det är ju så det funkar. Tilliten är borta. Du kommer aldrig att veta, eller lita på att du fått hela sanningen. Och även om du fått det kommer du aldrig att veta med 100%.
Svar på tråden Otrogen igen...?