• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 16:58:28 följande:
    Kontentan av dravlet är att man inte kan göra något om ens partner tvivlar?
    Nope, kontentan är att man kan göra massor eftersom det är du som orsakat tvivlen. men då måste man oxå ha förmåga att ta ansvar för sina handlingar och det verkar vissa tyvärr sakna.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-06 18:25:44 följande:
    Det har redan förklarats för dig flera ggr...

Nej. Ingen har förklarat. 

Din egen input var en ovidkommande liknelse rörande pungsparkar.

Vad kan man kan göra som misstänkt? Oavsett om misstanken är belagd eller inte. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-06 18:27:34 följande:
    Nope, kontentan är att man kan göra massor eftersom det är du som orsakat tvivlen. men då måste man oxå ha förmåga att ta ansvar för sina handlingar och det verkar vissa tyvärr sakna.

Ok. Luftargument.

Vad kan man göra? Om det finns "massor" borde det vara enkelt att ge ett exempel?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-06 18:23:03 följande:
    Säger mästaren på ordvrängning, halmgubbar och fokusskiftande Drömmer

Skuldbeläggning är en naturlig konsekvens av handlingar. Gör man dumma saker kommer de drabbade givetvis hålla dig ansvarig för det.

Ok. Jag har aldrig påstått något annat än att man kan bli skuldbelagd om man gör något. Eller hålls ansvarig för något man faktiskt gjort. Larvig argumentation. 

Så min fråga kvarstår: Vad kan man kan göra som misstänkt? Oavsett om misstanken är belagd eller inte. 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 17:36:28 följande:
    Vad kan någon göra för att stilla någon annans tvivel när de väl uppstått. 
    Testar med fullständig transparens i motiv och handling = Så länge den bedragna är i behov av den.

Tvivel uppstår väl i de flesta kvinna-man relationer vid tillfällen. När snedsteg uppdagas - och om förhållandet inte överenskommet "öppet" - krävs av den otrogna parten att den lägger manken till ordentligt. En total öppenhet i tankar och actions blir ett första steg.  
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-06 19:09:14 följande:
    Testar med fullständig transparens i motiv och handling = Så länge den bedragna är i behov av den.

Tvivel uppstår väl i de flesta kvinna-man relationer vid tillfällen. När snedsteg uppdagas - och om förhållandet inte överenskommet "öppet" - krävs av den otrogna parten att den lägger manken till ordentligt. En total öppenhet i tankar och actions blir ett första steg.  

Vad är det konkret? 
    Att man rapporterar och ber om lov för allt man gör och berättar varför man vill göra det?

Chansar på det. Hur får det någon att sluta tvivla?

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 18:37:54 följande:

Ok. Jag har aldrig påstått något annat än att man kan bli skuldbelagd om man gör något. Eller hålls ansvarig för något man faktiskt gjort. Larvig argumentation. 

Så min fråga kvarstår: Vad kan man kan göra som misstänkt? Oavsett om misstanken är belagd eller inte. 

Vari ligger skuldbeläggandet i tråden? Det är väl närmast självklart att någon som varit trolös mot sin huvudman (läs partner) IRL hålls ansvarig för en handling som utförts/begåtts. 

Om din partner misstänker dig för fullskaligt trolöst beteende behöver du öka på din öppenhet i tanke och handling för åtnjutande av ett förhoppningsvis nytt förtroendekapital. Konceptet är egentligen ganska enkelt. Därtill behövs relationsförbättrande satsningar komma till på alla plan vid en konstaterad otrohet. De ser lite olika ut från par till par utifrån var relationshaveriet finns. Om du inte vill framstå som ett otroget svin. 
  • Anonym (Erfaren_man)

Skyll dig själv!  En gång otrogen?.
    Du skulle ha lämnat henne så snart du fick veta om förra otroheten.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-06 19:19:05 följande:
    Vari ligger skuldbeläggandet i tråden? Det är väl närmast självklart att någon som varit trolös mot sin huvudman (läs partner) IRL hålls ansvarig för en handling som utförts/begåtts. 

Om din partner misstänker dig för fullskaligt trolöst beteende behöver du öka på din öppenhet i tanke och handling för åtnjutande av ett förhoppningsvis nytt förtroendekapital. Konceptet är egentligen ganska enkelt. Därtill behövs relationsförbättrande satsningar komma till på alla plan vid en konstaterad otrohet. De ser lite olika ut från par till par utifrån var relationshaveriet finns. Om du inte vill framstå som ett otroget svin. 

Huvudman? Du är helt skruvad. 

Jag svarar på någon annans inlägg. Jag har inte tagit upp skuldbeläggande. Så om du vill citera och argumentera det får du göra det med upphovspersonen. 

Vad i ordbajseriet visar något man konkret kan göra för att minska en partners tvivel?

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 19:25:37 följande:

Jag svarar på någon annans inlägg. Jag har inte tagit upp skuldbeläggande. Så om du vill citera och argumentera det får du göra det med upphovspersonen. 

Vad i ordbajseriet visar något man konkret kan göra för att minska en partners tvivel?

Bemöter inte okvädesord i trådar som är av lågvattenmärken sort. Det är faktiskt upp till moderator att gallra bort dem alla. Saknar tid att syssla med anmälningar av dem. Däremot kan jag tänka mig läsa igenom inläggen mer noggrant för att ta ställning till om någon skribent sysslat med skuldbeläggande av dig enligt din subjektiva upplevelse.

Tyvärr tappar jag i stunden all lust att ge dig konkreta exempel på hur du kan göra för att minska din partners tvivel på dig. Får se om jag återkommer i saken. Allra minst bör du helst be om ursäkt för din uttalade arrogans. En viss nivå av vänlighet behöver vara närvarande för en saklig och givande diskussion. 

Svar på tråden Otrogen igen...?