• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 16:03:55 följande:
    Din partner behöver inte ha din signatur för att ta ut en skilsmässa. Pappret finns där för att få dig att förstå att enda chansen att få en andra chans är att vara ärlig med din partner och det är inte utpressning det är en självklarhet. Vill du inte ha en andra chans så behöver du inte.
    Medveten om att just i detta fallet kanske det inte är en optimal lösning eftersom ts inte har konkreta bevis vad som hänt vid sista utegången och som han håller för sig själv, som han kan slänga upp vid ett nekande. Men kanske värt ett försök.
  • Grey Man

Hur gamla är ni? Är någon i beroendeställning till den andra? Älskar du henne? Verkar hon älska dig? Vill DU vara otrogen (eller ligga med andra?), gör tanken på det hon - eventuellt - gjort dig lite upphetsad? Massor av frågor som behöver besvaras för att kunna ge dig råd.

Är det så att du känner lite "fear of missing out" så finns det ju en lösning med ett öppet förhållande. Låter som din tjej skulle vara med på det i alla fall om inte det är otroheten i sig som är det hon går loss på (i så fall dra). 

• Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-28 16:45:13 följande:
    Medveten om att just i detta fallet kanske det inte är en optimal lösning eftersom ts inte har konkreta bevis vad som hänt vid sista utegången och som han håller för sig själv, som han kan slänga upp vid ett nekande. Men kanske värt ett försök.
    Absolut, så länge det lönar sig att ljuga kommer ju folk såklart göra det

Att förvänta sig att folk ska säga sanningen bara för att man frågar är oerhört naivt. Lite som om polisen skulle förhöra någon och säga nåt i stil med.. "Bara så du vet, vi vill gärna att du säger sanningen, men om du inte gör det så går du fri" Drömmer
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 16:34:13 följande:
    Tja, det finns ju inget som säger att din partner öht behöver ge dig en andra chans, att personen öht ger dig det valet är förmodligen mer än vad du är värd..... men vill du inte det så behöver du inte.

Nä det är ett fullt korrekt veteende för det är liksom den som hade sönder saker som borde vara den som fixar det, inte andra. Det som verkligen är skruvat är att fört svika och förnedra sin partner och sen tro att den är din partner som ska fixa det du haft sönder Tomte

Återigen målar du upp dina egna argument och diskuterar med dem. 

Vem har haft sönder saker? Hela iden med utpressningen är ju att "få reda på" sanningen. För att man inte vet. Om man "vet" är manövern överflödig. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 17:12:38 följande:

Vem har haft sönder saker? Hela iden med utpressningen är ju att "få reda på" sanningen. För att man inte vet. Om man "vet" är manövern överflödig. 

Ehm, om du menar alltså att hennes agerande inte varit gränslöst ?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 17:20:56 följande:
    Ehm, om du menar alltså att hennes agerande inte varit gränslöst ?

Som sagt. Egna halmgubbar.

Dina argument är självmotsägelser och påhitt. Om jag frågar varför hittar du på ett nytt luftargument. 

Varför ska någon ens bemöda sig med att försöka diskutera med dina konton?

• Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 17:12:38 följande:

Herrejösses, hela FL är fullt med trådar där ts har bevis av olika slag, där den otrogne nekar ända in i döden. Har du missat det?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-28 19:07:05 följande:
    Herrejösses, hela FL är fullt med trådar där ts har bevis av olika slag, där den otrogne nekar ända in i döden. Har du missat det?

Vad har det med det motsägelsefulla i argumentet att göra? 
    Eller att ditt råd appliceras i den här tråden där TS INTE har det? Det var ju här du gav rådet. 

Det blir extremt konstigt att "ni" svarar om vartannat på frågeställningar till andra? 

• Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 19:24:20 följande:

Vad har det med det motsägelsefulla i argumentet att göra? 
    Eller att ditt råd appliceras i den här tråden där TS INTE har det? Det var ju här du gav rådet. 

Det blir extremt konstigt att "ni" svarar om vartannat på frågeställningar till andra? 

Med risk för att bli avstängd för ett enda ord jag skrev i en annan tråd där en annan skribent  enbart skrev  för att provocera......IDIOT !!
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-28 23:10:59 följande:
    Med risk för att bli avstängd för ett enda ord jag skrev i en annan tråd där en annan skribent  enbart skrev  för att provocera......IDIOT !!
    Slutar med invektiv. Kanske yttersta beviset för att man inte kan bemöta i sak. 

Varför blanda in andra trådar och nick i din argumentation hela tiden? Håll reda på dig själv och dina argument istället. 
Svar på tråden Otrogen igen...?