• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-23 12:20:46 följande:
    Men allvarligt... har du missat ta dina tabletter eller vad är det frågan om?

DU börjar prata om DIN erfarenhet.... och sen undrar du vad det har med saken att göra? Varför tar du öh upp DIN erfarenhet om du sen inte tål att det diskuteras?

Och nu drar du på dig offerkoftan och tycker att andra ifrågasätter din erfarenhet. Ok... förklara då vad din erfarenhet är?
    Hen har i.a.f. ett lämpligt nicFlört
  • Anonym (Inte förvirrad)

Ännu en urspårad tråd med samma gamla människa(or)???

• Anonym (FYI)
    Anonym (Inte förvirrad) skrev 2022-03-23 14:51:28 följande:

Ännu en urspårad tråd med samma gamla människa(or)???

Och vad tror du det beror på?
    Kan det kanske bero på att det finns folk som kallar t.ex. ts för kontrollerande och svartsjuka grubblerier, för att han ser likheter i fruns beteende nu och är orolig för att få uppleva det igen.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-23 15:50:07 följande:
    Och vad tror du det beror på?
    Kan det kanske bero på att det finns folk som kallar t.ex. ts för kontrollerande och svartsjuka grubblerier, för att han ser likheter i fruns beteende nu och är orolig för att få uppleva det igen.

Så att ha en annan vinkel ger andra skribenter rätten att tala om hur man tänker, tycker och reagerar, kalla en förståndshandikappad och andra personliga påhopp?

Mycket spännande försök att rationalisera argumentation på förskolenivå och lägre. 

Det här forumet är inte för mig. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-23 16:03:25 följande:

Så att ha en annan vinkel ger andra skribenter rätten att tala om hur man tänker, tycker och reagerar, kalla en förståndshandikappad och andra personliga påhopp?

Mycket spännande försök att rationalisera argumentation på förskolenivå och lägre. 

Det här forumet är inte för mig. 

Oj, nu vart det synd om dig igen....

Att börja prata dom DINA erfarenheter men sen bli alldeles till dig kränkthet när någon undrar vad för slags erfarenheter det är är inte "en annan synvinkel", det är bara jäkligt dålig argumentationsteknik.

Inget diskussionsforum är nog rätt för dig om du inte kan diskutera saklig, svarar på raka frågor och drar på dig offerkoftan när dina argument ifrågasätts.

Du har tex fortfarande inte svarat på vad för slags erfarenheter du har. Istället tycker du synd om dig själv och känner dig påhoppad.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-23 16:13:36 följande:
    Oj, nu vart det synd om dig igen....

Att börja prata dom DINA erfarenheter men sen bli alldeles till dig kränkthet när någon undrar vad för slags erfarenheter det är är inte "en annan synvinkel", det är bara jäkligt dålig argumentationsteknik.

Inget diskussionsforum är nog rätt för dig om du inte kan diskutera saklig, svarar på raka frågor och drar på dig offerkoftan när dina argument ifrågasätts.

Du har tex fortfarande inte svarat på vad för slags erfarenheter du har. Istället tycker du synd om dig själv och känner dig påhoppad.

Förlåt, jag visste inte att god argumentation betyder att kalla andra förståndshandikappade eller att de missat medicineringen. Eller diskutera mot sin egen nidbild. 

Ledsen, jag försökte verkligen förstå vad som får en människa att spy ut sin frustration på det här viset, men kom fram till att det inte var värt mödan. 

Hoppas det blir ljusare framöver och att du kan lägga din energi på något positivt istället. 

• Tukt

Är det bara jag som får känslan av att det är en och samma person, men med olika nick, som sitter och pratar med sig själv här inne?

• Anonym (FYI)
    Tukt skrev 2022-03-23 16:37:54 följande:

Är det bara jag som får känslan av att det är en och samma person, men med olika nick, som sitter och pratar med sig själv här inne?

Citera gärna.
    Känner mig lite påhoppad p.g.a. att jag och Sådär har blivit anklagade för detta förut bara för att vi har liknande åsikter om otrohet och otrogna.

Lite löjligt. Varför skulle man göra sig omaket med att resonera med sig själv ?Fattar inte det.

Dessutom postade vi en kommentar samtidigt i en annan tråd för några månader sedan i en diskussion med "Man mad egen erfarenhet" där samma fråga kom upp...Är det på något sätt konstigt att vara emot otrohet?Obestämd

Men nu har vi verkligen kommit OT...Tack för den!!?
  • molly50
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 23:59:38 följande:

Ja, exakt. Vad är din poäng? Håller du inte med om att tvivel, grubblerier och ältande är mer destruktivt för ett förhållande än det omvända? Då kan du väl skriva det istället för att fara ut i något slags tantrum?

Du talar ju om för mig att jag inte har erfarenhet. Och villkorar hur och talar om hur jag reagerar. 

Om tvivlet,grubblerierna och ältandet saknar grund så ja,då kan det vara destruktivt för relationen.
    Men i TS fall så finns det en orsak till att han ältar och grubblar.
    Och det är för att frun har börjat bete sig på liknande sätt som när hon var otrogen.
    Då är det faktiskt upp till frun att hjälpa TS att bygga upp sin tillit för henne igen och visa att hon inte har några avsikter att vara otrogen igen.
    Alternativet är att hon fortsätter vägra prata och låter TS fortsätta gå och älta och bli mer osäker.
  • Anonym (sådär)
    Tukt skrev 2022-03-23 16:37:54 följande:

Intressant slutsats när det är EN person som tjafsar med många.... förklara gärna hu du kom fram till den fantastiska slutsatsen.
Svar på tråden Otrogen igen...?