• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-03-28 10:27:59 följande:
    Just a light feeling... Drömmer .... men jag kan så klart ha helt fel! Solig

Visst, förekommer killar som sitter och debatterar mot sig själva för att "hålla dynamik och tråd igång". Vet inte vilka skribenter "Tuct" syftade på som flitigt dubbelskrev inlägg. men en alltför alert hållning till ev nättroll blir oxå fel från mitt håll om jag på hal is. sorry!  
    Tja, du får väl tror som du vill.

Iof så brukar det alltid uppstå "dynamiska" debatter när jag, FYI och även Molly vistas i samma tråd som "man med egen erfarenhet" Flört Så det behövs nog ingen debatt mot sig själv för att åstadkomma "dynamik"
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 11:12:37 följande:
    Tja, du får väl tror som du vill.

Iof så brukar det alltid uppstå "dynamiska" debatter när jag, FYI och även Molly vistas i samma tråd som "man med egen erfarenhet" Flört Så det behövs nog ingen debatt mot sig själv för att åstadkomma "dynamik"
    Mmm, fattar din poäng Flört

Undrar hur utvecklingen ser ut relationsmässigt för vår TS (Bitter)?

Har killen lyckats få till samtal mer på djupet tillsammans med hustrun?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-03-28 13:41:02 följande:

Tja, att lämna verkar ju inte vara ett alternativ för TS så då finns ju egentligen bara en väg och det är att svälja allt hon säger och gilla läget för så länge hon vet att han är kvar oavsett om hon är ärligt eller ljuger så finns ju ingen anledning för henne att vara ärligt med alla konsekvenser det för med sig. Så det spelar nog ingen roll hur många samtal de har, i praktiken är det slutligen handlingar som räknas och är man kvar trotts att ens partner ljuger så säger det mer än 100 samtal
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 14:38:23 följande:
    Tja, att lämna verkar ju inte vara ett alternativ för TS så då finns ju egentligen bara en väg och det är att svälja allt hon säger och gilla läget för så länge hon vet att han är kvar oavsett om hon är ärligt eller ljuger så finns ju ingen anledning för henne att vara ärligt med alla konsekvenser det för med sig. Så det spelar nog ingen roll hur många samtal de har, i praktiken är det slutligen handlingar som räknas och är man kvar trotts att ens partner ljuger så säger det mer än 100 samtal

Tycker ide'n jag framfört här ett par ggr, skulle passa bra i ts situation och som jag läste för länge sedan i en annan tråd.
    Den att skriva ut skilsmässopapper, skriva under, lägga dom på köksbordet tillsammans med ett tomt A4. Skriva en lapp att antingen skriver hon under skilsmässan eller skriver ner vad som verkligen har hänt.
    Men det förutsätter att han är villig att löpa linan ut, och/eller att hon blir så skraj att hon är ärlig.
    Inser att chansen är litenRynkar på näsan

Haken är väl att han aldrig kan vara säker på att ha fått sanningen, hur den än ser ut.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-28 15:13:42 följande:

Tycker ide'n jag framfört här ett par ggr, skulle passa bra i ts situation och som jag läste för länge sedan i en annan tråd.
    Den att skriva ut skilsmässopapper, skriva under, lägga dom på köksbordet tillsammans med ett tomt A4. Skriva en lapp att antingen skriver hon under skilsmässan eller skriver ner vad som verkligen har hänt.
    Men det förutsätter att han är villig att löpa linan ut, och/eller att hon blir så skraj att hon är ärlig.
    Inser att chansen är litenRynkar på näsan

Haken är väl att han aldrig kan vara säker på att ha fått sanningen, hur den än ser ut.

Oavsett om jag gjort något fel eller inte skulle jag signera skilsmässoansökan.

En partner trasig nog att ge sig på utpressning av det slaget skulle jag inte vilja leva en minut till med. 

• Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 15:39:37 följande:

En partner trasig nog att ge sig på utpressning av det slaget skulle jag inte vilja leva en minut till med. 

Win WinFlört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 15:39:37 följande:

Din partner behöver inte ha din signatur för att ta ut en skilsmässa. Pappret finns där för att få dig att förstå att enda chansen att få en andra chans är att vara ärlig med din partner och det är inte utpressning det är en självklarhet. Vill du inte ha en andra chans så behöver du inte.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-28 16:03:55 följande:
    Din partner behöver inte ha din signatur för att ta ut en skilsmässa. Pappret finns där för att få dig att förstå att enda chansen att få en andra chans är att vara ärlig med din partner och det är inte utpressning det är en självklarhet. Vill du inte ha en andra chans så behöver du inte.

Du säger ju bara emot dig själv. "Enda chansen" är ett ultimatum, som är utpressning. 

Det är ett helt skruvat beteende. Och ett mycket dåligt underlag för en relation. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-28 16:01:31 följande:
    Win WinFlört
    Om någon tycker så har de ju redan skilt sig. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-28 16:24:15 följande:

Du säger ju bara emot dig själv. "Enda chansen" är ett ultimatum, som är utpressning. 

Det är ett helt skruvat beteende. Och ett mycket dåligt underlag för en relation. 

Tja, det finns ju inget som säger att din partner öht behöver ge dig en andra chans, att personen öht ger dig det valet är förmodligen mer än vad du är värd..... men vill du inte det så behöver du inte.

Nä det är ett fullt korrekt veteende för det är liksom den som hade sönder saker som borde vara den som fixar det, inte andra. Det som verkligen är skruvat är att fört svika och förnedra sin partner och sen tro att den är din partner som ska fixa det du haft sönder Tomte
Svar på tråden Otrogen igen...?