• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 08:52:26 följande
    Visst tänker jag mig att parterapi är den optimala vägen att gå - vid en upptäckt och konstaterad otrohet - om ett relationshaveri står för dörren. Har du bättre förslag så lämna dem gärna...........

"Nej. Tvivel, grubblerier, svartsjuka och ältande kan inte förläggas som ett trist drag hos den bedragne; uppenbara skäl fanns/finns till de adekvata reaktionerna. Det blir därmed en gemensam process att komma vidare... Därför blir familjeterapi det självklara valet framför individuella terapisessioner."

Om det vid parterapi visar sig att ena parten uppvisar svartsjuka föreslår alla terapeuter jag känner till enskild terapi för just det. Det är bara kontraproduktivt att adressera "sjukdomen" i par. 
    Då menar jag svartsjuka där mycket av följande är inslag:

Konstant övervakning
    Förhöra sin partner
    Konstant kontroll
    Lägga ut fällor
    Sätta upp regler och restriktioner
    Återgäldning
    Bestraffning
    Misstillit och misstro
    Tro att partnern tänker negativt
    Förvridning av handlingar och uppförande
    Tänka negativt om sig själv
    Tro på att andra är rivaler

Det är en sjukt beteende. Som en person äger. Och endast den kan förändra. Inte partnern. 

Partnern kan bara få insikt och sätta gränser därefter. Om man ska vara en möjliggörare eller ej. 

För mig är det uppenbart att en del i tråden tänker och agerar enligt ovan och ger råd därefter. Som av någon konstig anledning sitter och matar vilsna människor med sin egen misstro och förvridna lösningar. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 08:52:26 följande:
    Vad gäller irrationell eller obefogad svartsjuka (partnern är trogen, hjärnspöken ställer till det för den misstänksamma) som inget med verkligheten har att göra delar vi åsikt. Vi är inte oense om strategi. Svartsjuka kopplad till egen svag självkänsla hos den sårbara bearbetas bäst individuellt i egenterapi. Undantaget är den närmast självklara ökade vaksamheten (väckta svartsjukan) hos den som bedragits genom partnerns faktiska otrohet. Sådana känslor behöver absolut hanteras under parsessioner där reaktionerna hör hemma. Egenterapi kan med fördel behöva kompletteras med pga traumat.

Här närmar vi oss något. 

Men, i den här och många andra trådar, ger man råd utan att veta om det är hjärnspöken eller ej. På något vis anser man det klarlagt att någon varit otrogen och det finns grund för klassiskt sjukt svartsjukebeteende. Men det finns det ju aldrig. 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-09 15:18:04 följande:

"Nej. Tvivel, grubblerier, svartsjuka och ältande kan inte förläggas som ett trist drag hos den bedragne; uppenbara skäl fanns/finns till de adekvata reaktionerna. Det blir därmed en gemensam process att komma vidare... Därför blir familjeterapi det självklara valet framför individuella terapisessioner."

Om det vid parterapi visar sig att ena parten uppvisar svartsjuka föreslår alla terapeuter jag känner till enskild terapi för just det. Det är bara kontraproduktivt att adressera "sjukdomen" i par. 
    Då menar jag svartsjuka där mycket av följande är inslag:

Konstant övervakning
    Förhöra sin partner
    Konstant kontroll
    Lägga ut fällor
    Sätta upp regler och restriktioner
    Återgäldning
    Bestraffning
    Misstillit och misstro
    Tro att partnern tänker negativt
    Förvridning av handlingar och uppförande
    Tänka negativt om sig själv
    Tro på att andra är rivaler

Det är en sjukt beteende. Som en person äger. Och endast den kan förändra. Inte partnern. 

Partnern kan bara få insikt och sätta gränser därefter. Om man ska vara en möjliggörare eller ej. 

För mig är det uppenbart att en del i tråden tänker och agerar enligt ovan och ger råd därefter. Som av någon konstig anledning sitter och matar vilsna människor med sin egen misstro och förvridna lösningar. 
    Exakt. Sjuklig svartsjuka - undan skäl/grund - jobbas bäst med i individuell egenterapi. Den är verkligen en sjukdom som förtär, skadar både den drabbade och personens partner. Big time. Överdriven svartsjuka i kombination med avund saboterar faktisk alla försökt till sunda relationer, oxå när den visar sitt fula ansikte i förhållande till vänner, kollegor eller syskon. 

Adekvat svartsjuka under en begränsad tid - i samband med en upptäckt otrohet - kan mycket väl bearbetas tillsammans med den otrogne i terapirummet. Inriktningen i samtalen blir då att stärka den drabbade samt öka "bedragarens" förståelse inför "offrets" upplevelse. Däremot bör ex vis kontrollbeteende och andra avarter i reaktioner inte uppmuntras.
    Personligen känner jag en stor förståelse inför hur TS's  tillitsbrist till sin kvinna ser ut efter trolösheten när jag har viss erfarenhet av hur den kan erfaras..

I de fall när individuell respektive parterapi rekommendabel råder faktiskt ingen åsiktsskillnad oss emellan. Vet faktiskt inte på vilken punkt du insisterar på en meningsskillnad när den faktiskt inte föreligger (?). Min endaste rekommendation till dig här blir att du fortsättningsvis läser igenom inläggen mer noggrant utan konspiratoriska tolkningar (om möjligt).

Besitter viss praktisk självupplevd erfarenhet inför när gemensam terapi är motiverad. Terapeuten guidade min partner och mig igenom det första mycket känsliga året i samband med en trolöshet. Vad gäller att stärka tilliten (bygga ett nytt förtroende) gavs vi båda meningsfulla råd och övningar inför nästa session. Om du vill kan jag vidareförmedla ett par av dem. Men ärligt talat är det oklart om det faktiskt är meningsfullt? Eller som du säger själv, om det är okej att dra in sin partner på öppet forum? Utifrån dina reaktioner på samtliga författares inlägg i den här tråden är det mest troliga att du förlägger allt ditt krut på att misstänkliggöra eller missförstå även dem i  samma kverulantisk anda som hittills?? Faktum är att jag börjar tro utifrån alla missuppfattningar som skapats att jag vore ute i ogjort väder. Därtill vittnar ditt senaste inlägg om att du förmodligen besitter tillräckliga livserfarenheter för att knäcka den nöten. Möjligen är du mest ute efter skapa känslomässiga reaktioner på forumet.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-09 15:30:06 följande:

Här närmar vi oss något. 

Men, i den här och många andra trådar, ger man råd utan att veta om det är hjärnspöken eller ej. På något vis anser man det klarlagt att någon varit otrogen och det finns grund för klassiskt sjukt svartsjukebeteende. Men det finns det ju aldrig. 

Har hela tiden hänvisat till svartsjukebeteendet (oxå toxiskt men ack så förståeligt) som lätt väcks när en smaskig otrohetsaffär avslöjats. Det är en sund och övergående reaktion på händelser som faktiskt inträffat. Förhållandet står även potentiellt inför ett relationshaveri. Upplevelsen är mer att likna med när en parrelation inleds och där ett litet mått av svartsjuka tillhör det normala (hos de allra flesta människor). En sund reaktion.

När hjärnspöken i form av överdriven misstänksamhet eller en besatthet eller ett kontrollbeteende av partnern tar över, ofta helt utan grund, har vi att göra med helt andra mekanismer. De behöver logiskt tas om hand enligt helt andra manualer. Ja visst, egenterapi hjälper till att stärka och bygga upp den egna självkänslan hos den drabbade. 
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-09 14:36:29 följande:

"Jodå, du har bett om något för egen del. Upprepade gånger dessutom. Som en form av vädjan. 

I # 241 säger du exempelvis "varför ska jag ge dig ett praktiskt exempel? Eller dra in min partner?". Så uttrycker man sig inte exakt om man inte har ett strikt personligt intresse i en frågeställning."

Och du vill tala om för mig vad jag egentligen menar när jag skriver motsatsen i tydliga meningar?  

"Det har inte med mig att göra, jag har inte bett om något för egen hand och vill inte dra in anekdotisk bevisföring i det hela. 

Jag tänker att du lägger mycket möda med synonymordboken och långa textmassor för att vara tydlig. Att du då inte skulle bli så förtjust om jag medvetet misstolkade din andemening och argumenterade mot min egen misstolkning? 

Det är en lågt stående argumentationsfälla som bara framställer användaren i dålig dager.

Du, som i andra inlägg klagar på andra som inte kan hålla sig till sak.

De retoriska grepp du bjuder in till känns inte äkta varför jag säger pass till dem. Om jag önskar fördjupa mig i retorik och lingvistik finns mer logiska sammanhang.

Tyvärr kan jag inte hjälpa din tydliga besvikelse över synonymvalet till begreppet suveränitet = oavhängighet = integritet.

Ta en titt i synonymboken på egen hand så ser du logiken. Längre än så kommer vi faktiskt inte i den semantiska utvikningen. Här och nu i alla fall.
  • Grey Man
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 16:35:06 följande:
    De retoriska grepp du bjuder in till känns inte äkta varför jag säger pass till dem. Om jag önskar fördjupa mig i retorik och lingvistik finns mer logiska sammanhang.

Tyvärr kan jag inte hjälpa din tydliga besvikelse över synonymvalet till begreppet suveränitet = oavhängighet = integritet.

Ta en titt i synonymboken på egen hand så ser du logiken. Längre än så kommer vi faktiskt inte i den semantiska utvikningen. Här och nu i alla fall.
    Haha. Ni är för söta. Vi är ett helt gäng som skrattar gott åt era försök att låta bildade medan ni framstår som motsatsen. Anar att det inte finns mycket till reell universitetsutbildning inblandat här.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 16:35:06 följande:

Du vill tala logik samtidigt som du tycker att synonymer i flera steg ger en viss ordbetydelse? Det är fullkomligt ologiskt resonemang. 
    Suveränitet betyder INTE integritet. Inte ens oavhängighet betyder integritet. 

Retorik och logik har inte med känslor att göra, det är ju andemeningen, så att retorik skulle kännas oäkta är ytterligare ett förvridet resonemang. 

Jag får intrycket av att du med flit vill framställa dig som ett UFO bara för att tjafsa?

• Anonym (Lotta)
    Grey Man skrev 2022-04-09 17:06:07 följande:
    Haha. Ni är för söta. Vi är ett helt gäng som skrattar gott åt era försök att låta bildade medan ni framstår som motsatsen. Anar att det inte finns mycket till reell universitetsutbildning inblandat här.
    Ha, ha, ha. Ok du/ni gillar visst din "ad hominem attack" alltför mycket för att vilja/kunna släppa taget om den?? ? Den är väl inte jättegullig precis, men kanske har du/personligen nåt seriöst att tillföra i trådskaparens frågeställning till oss??? Det vore super att få veta! 

En universitetsutbildning av i dag innebär ingen trygghetsgaranti i bildning (vad vi nu lägger i begreppet är nåt subjektivt). Verkligen nåt jag kan intyga till dig. I paritet med en gymnasial enligt mig. Som tur är finns ex vis P1's  "Filosofiska rummet" tillhands för dig att lyssna till som omväxling till ditt ständiga trådhäng på olika forum. :) Får du ditt behov mättat där kanske? Eller är du en allmän gnällspik?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-09 18:25:35 följande:

Du vill tala logik samtidigt som du tycker att synonymer i flera steg ger en viss ordbetydelse? Det är fullkomligt ologiskt resonemang. 
    Suveränitet betyder INTE integritet. Inte ens oavhängighet betyder integritet. 

Retorik och logik har inte med känslor att göra, det är ju andemeningen, så att retorik skulle kännas oäkta är ytterligare ett förvridet resonemang. 

Jag får intrycket av att du med flit vill framställa dig som ett UFO bara för att tjafsa?

"Jag får intrycket av att du med flit vill framställa dig som ett UFO bara för att tjafsa".

Wow vilken projicering.... Nu är det inte jag som ställer till oreda och tjafs i de trådar du/ni deltar i. Alltså behöver du/ni stå upp för och visa ansvar för ditt/ert tramsande. Vänligen besvara mina senaste inlägg i ämnet. Vi var visst inne på sunda/adekvata reaktioner på otrohet respektive en allmän osund svartsjuka baserad på otillräcklig självkänsla, om jag minns rätt.

Nej, jag vägrar googla upp synonymer till suveränitet-oavhängighet-integritet men jag vet om att mitt ordval helt okej i min kontext.
    Sök själv vet jag, om du/ni "fastnat" såsom småttingarna i sandlådan...

Vill du/ni fortsatt konversationer i tråden behöver du/ni emellertid beakta ämnesvalet. Fortsatta verbala kraftmätningar hjälper inte vår förtvivlade TS det minsta. Hittills verkar det dock vara en omöjlighet att "hålla tråden i tråden" och man frågar sig varför?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 18:52:05 följande:
    "Jag får intrycket av att du med flit vill framställa dig som ett UFO bara för att tjafsa".

Wow vilken projicering.... Nu är det inte jag som ställer till oreda och tjafs i de trådar du/ni deltar i. Alltså behöver du/ni stå upp för och visa ansvar för ditt/ert tramsande. Vänligen besvara mina senaste inlägg i ämnet. Vi var visst inne på sunda/adekvata reaktioner på otrohet respektive en allmän osund svartsjuka baserad på otillräcklig självkänsla, om jag minns rätt.

Nej, jag vägrar googla upp synonymer till suveränitet-oavhängighet-integritet men jag vet om att mitt ordval helt okej i min kontext.
    Sök själv vet jag, om du/ni "fastnat" såsom småttingarna i sandlådan...

Vill du/ni fortsatt konversationer i tråden behöver du/ni emellertid beakta ämnesvalet. Fortsatta verbala kraftmätningar hjälper inte vår förtvivlade TS det minsta. Hittills verkar det dock vara en omöjlighet att "hålla tråden i tråden" och man frågar sig varför?

Ha ha ha ha. 
    Vägrar googla, minsann. Fast andra är i sandlådan. Medans du känner om något är logiskt eller ej. 

Får väl påminna om att det var du som tog upp ämnet igen. 
    Jag försöker förstå syftet med att verkligen förstärka faktumet att du använder ord du inte riktigt förstår innebörden av när ämnet var förbi. 

Det är inte ens fel att två träter. Begåvat att beskylla andra för "verbala kraftmätningar" och off topic när man själv ägnar hälften av inläggen att bjäfsa. 
    Grandet i broderns öga och bjälken i sitt eget, du vet. 

Ouroborus!

• Anonym (Lotta)

@Förvirrad,

Som jag redan påtalat ett par gånger vid det här laget är inlägget nedan allt jag har att säga till dig. Om du upprepat vägrar återgå till kärnämnet överlåter jag till andra författare i tråden att "ta sig an" dina inlägg..... Vet inte om TS eller "Molly50" vill göra ett nya försök med dig?

Ett av mina svar till dig som berörde trådens ämne och som du uppenbarligen vägrar besvara:

Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 16:25:05 följande:
    Har hela tiden hänvisat till svartsjukebeteendet (oxå toxiskt men ack så förståeligt) som lätt väcks när en smaskig otrohetsaffär avslöjats. Det är en sund och övergående reaktion på händelser som faktiskt inträffat. Förhållandet står även potentiellt inför ett relationshaveri. Upplevelsen är mer att likna med när en parrelation inleds och där ett litet mått av svartsjuka tillhör det normala (hos de allra flesta människor). En sund reaktion.

När hjärnspöken i form av överdriven misstänksamhet eller en besatthet eller ett kontrollbeteende av partnern tar över, ofta helt utan grund, har vi att göra med helt andra mekanismer. De behöver logiskt tas om hand enligt helt andra manualer. Ja visst, egenterapi hjälper till att stärka och bygga upp den egna självkänslan hos den drabbade. 
    Lycka till. Ta hand om dig.
  • Anonym (Lotta)
    @Förvirrad,

I första hand det här inlägget jag efterlyste en kommentar till.........
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 16:07:08 följande:
    Exakt. Sjuklig svartsjuka - undan skäl/grund - jobbas bäst med i individuell egenterapi. Den är verkligen en sjukdom som förtär, skadar både den drabbade och personens partner. Big time. Överdriven svartsjuka i kombination med avund saboterar faktisk alla försökt till sunda relationer, oxå när den visar sitt fula ansikte i förhållande till vänner, kollegor eller syskon. 

Adekvat svartsjuka under en begränsad tid - i samband med en upptäckt otrohet - kan mycket väl bearbetas tillsammans med den otrogne i terapirummet. Inriktningen i samtalen blir då att stärka den drabbade samt öka "bedragarens" förståelse inför "offrets" upplevelse. Däremot bör ex vis kontrollbeteende och andra avarter i reaktioner inte uppmuntras.
    Personligen känner jag en stor förståelse inför hur TS's  tillitsbrist till sin kvinna ser ut efter trolösheten när jag har viss erfarenhet av hur den kan erfaras..

I de fall när individuell respektive parterapi rekommendabel råder faktiskt ingen åsiktsskillnad oss emellan. Vet faktiskt inte på vilken punkt du insisterar på en meningsskillnad när den faktiskt inte föreligger (?). Min endaste rekommendation till dig här blir att du fortsättningsvis läser igenom inläggen mer noggrant utan konspiratoriska tolkningar (om möjligt).

Besitter viss praktisk självupplevd erfarenhet inför när gemensam terapi är motiverad. Terapeuten guidade min partner och mig igenom det första mycket känsliga året i samband med en trolöshet. Vad gäller att stärka tilliten (bygga ett nytt förtroende) gavs vi båda meningsfulla råd och övningar inför nästa session. Om du vill kan jag vidareförmedla ett par av dem. Men ärligt talat är det oklart om det faktiskt är meningsfullt? Eller som du säger själv, om det är okej att dra in sin partner på öppet forum? Utifrån dina reaktioner på samtliga författares inlägg i den här tråden är det mest troliga att du förlägger allt ditt krut på att misstänkliggöra eller missförstå även dem i  samma kverulantisk anda som hittills?? Faktum är att jag börjar tro utifrån alla missuppfattningar som skapats att jag vore ute i ogjort väder. Därtill vittnar ditt senaste inlägg om att du förmodligen besitter tillräckliga livserfarenheter för att knäcka den nöten. Möjligen är du mest ute efter skapa känslomässiga reaktioner på forumet.
  • Grey Man
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-09 18:37:24 följande:
    Ha, ha, ha. Ok du/ni gillar visst din "ad hominem attack" alltför mycket för att vilja/kunna släppa taget om den?? ? Den är väl inte jättegullig precis, men kanske har du/personligen nåt seriöst att tillföra i trådskaparens frågeställning till oss??? Det vore super att få veta! 

En universitetsutbildning av i dag innebär ingen trygghetsgaranti i bildning (vad vi nu lägger i begreppet är nåt subjektivt). Verkligen nåt jag kan intyga till dig. I paritet med en gymnasial enligt mig. Som tur är finns ex vis P1's  "Filosofiska rummet" tillhands för dig att lyssna till som omväxling till ditt ständiga trådhäng på olika forum. :) Får du ditt behov mättat där kanske? Eller är du en allmän gnällspik?
    Jag existerar inte på andra forum och brukar sällan gnälla men här är det befogat.
  • Anonym (Lotta)
    Grey Man skrev 2022-04-10 07:32:28 följande:
    Jag existerar inte på andra forum och brukar sällan gnälla men här är det befogat.
    Sure. Din/er kredd är väldigt, väldigt pålitlig! 

Signaturen "Grey Man" används uteslutande till off topic inlägg. "Grey Man" signaturen används på andra forum i samma ton som här.

"Grey Man's" poster innebär uteslutande bruk/missbruk av personattacker. Har i tråden inte tillfört en endaste rad i trådskaparens ämne. Fyller därmed alla kriterier för ett nättroll.

Signaturen "Förvirrad" undviker smidigt ämnet när argumenten tryter. Lägger sitt fokus på retorik frågor med avsiktliga missförstånd på ett infantilt trygghetsskapande vis mot alla deltagare i sin reträtt. Fyller därmed åtskilliga kriterier för nättroll när ämnet upprepat läggs på hyllan.

Strategin som en viss Drake agerar i trådarna. Backar när motståndet blir alltför kompakt och deltagares argument knepiga att bemöta. Puff så är Draken väck till en ny tråd i samma ämne.

Trovärdigheten ett skämt.  

Bara så att du/ni vet.
    Merparten av din/era poster här på forumet är anmälningspliktiga.
    Problemet med en anmälan av tråden till rektor blir att antagligen ryker hela tråden. Precis som det brukar gå till när Drakar är i farten. Trist men sant.

• Grey Man

Haha! Va? Då finns det en annan Grey Man du förväxlar mig med. Helt uppriktigt. Nog för att det är lite kul att uppfattas som en riktig jävel men kan inte ta cred. Får kanske byta namn då. 

• Anonym (Lotta)
    Grey Man skrev 2022-04-10 17:30:20 följande:

Haha! Va? Då finns det en annan Grey Man du förväxlar mig med. Helt uppriktigt. Nog för att det är lite kul att uppfattas som en riktig jävel men kan inte ta cred. Får kanske byta namn då. 

Problemet blir mer att du/ni "Förvirrad"/"Grey Man" tappar i trovärdighet när du/ni struntar i att hålla er till ämnet = hoppar därmed över det egentliga skälet till varför vi alls befinner oss här eller hur? 

Det har därför inte fungerat överhuvudtaget att föra en normal diskussion i trådskaparens ämnesval. Obestämd Stackars TS om hen inte tillhör samma "klubb" som herrarna/herrn förstås. Hen lyser nämligen med sin frånvaro...
    Trots "Förvirrad's" nya vinkel på överdrivna svartsjukereaktioner i samband med otrohet - fixade hen tyvärr inte återkoppling på inlägg som bemötte egna frågeställningar. ... Exakt ett Drakebeteende här på forumet...

Ja du har förvisso burit dig åt som en riktig jävel här i tråden men det är väl upp till omgivningen att avgöra. Min invändning handlade uteslutande om att du helt skippade diskutera topic = Nättroll agerande! Skrikandes Du bidrog inte det minsta i annat än med barnsliga personangrepp. Visst, har du vanan inne att byta Nick/Signatur i parti och minut varsågod keep it up. Önskar dig Lycka till framgent trots ditt sketna beteende! Må så gott. 

• Grey Man
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-12 20:40:07 följande:
    Problemet blir mer att du/ni "Förvirrad"/"Grey Man" tappar i trovärdighet när du/ni struntar i att hålla er till ämnet = hoppar därmed över det egentliga skälet till varför vi alls befinner oss här eller hur? 

Det har därför inte fungerat överhuvudtaget att föra en normal diskussion i trådskaparens ämnesval.  // Obestämd Stackars TS om hen inte tillhör samma "klubb" som herrarna/herrn förstås. Hen lyser nämligen med sin frånvaro...
    Trots "Förvirrad's" nya vinkel på överdrivna svartsjukereaktioner i samband med otrohet - fixade hen tyvärr inte återkoppling på inlägg som bemötte egna frågeställningar. ... Exakt ett Drakebeteende här på forumet...

Ja du har förvisso burit dig åt som en riktig jävel här i tråden men det är väl upp till omgivningen att avgöra. Min invändning handlade uteslutande om att du helt skippade diskutera topic = Nättroll agerande! Skrikandes Du bidrog inte det minsta i annat än med barnsliga personangrepp. Visst, har du vanan inne att byta Nick/Signatur i parti och minut varsågod keep it up. Önskar dig Lycka till framgent trots ditt sketna beteende! Må så gott. 

Haha. Tack för att DU håller dig till ämnet. Kanske skulle skapa en egen tråd där du bara gnäller på folk utan anledning? Mina kommentarer handlade om just det - att du kapade någons tråd. Finns hjälp att få. Det är bara att sträcka ut handen.
  • Anonym (Lotta)
    Grey Man skrev 2022-04-13 18:30:39 följande:
    Haha. Tack för att DU håller dig till ämnet. Kanske skulle skapa en egen tråd där du bara gnäller på folk utan anledning? Mina kommentarer handlade om just det - att du kapade någons tråd. Finns hjälp att få. Det är bara att sträcka ut handen.
    Ja har gott samvete. Håller mig gärna till ämnet OTROGEN IGEN men har saknat seriösa debattörer i tråden ett tag. Dem som går in för själva ämnet! 
    Tror faktiskt ingen vettig person stannar på forumet Sex & Samlevnad enbart för att "fastna i" retoriska frågor. Där finns mer att hämta i P1.

Min praktik inom förskolan har faktiskt kommit väldigt bra till pass i just den här tråden....  mitt tålamod med dig/'Förvirrad' har därför knappast brustit.

Har som sagt renodlat berört ämnet OTROGEN IGEN i massor av poster (kolla själv! :)). Uppfattar dig/'Förvirrad' velat skapa er en trådkapning. ('Förvirrad' postade redan från start totalt irrelevanta topic, svarar heller inte på inlägg riktade till sig i kärnämnet).

Din åsikt/tillförsel i ämnet då? Vill du - äntligen - kanske säga något kort om TS frågeställning till forumet? Ett uppmuntrande ord (om det kommer naturligt inom dig), eller en rad eller t o m ett alldeles eget stycke? Vad tror du om den idén? Känns den rätt för dig? Om inte, finns någon vänlig själ i din närhet som handleder dig i "tycka till" i rätt subject?

Tror nämligen det vore bra av två skäl. Din frustration minskar. 

Alla bidrag, säkerligen oxå dina, uppskattas gladeligen av TS. 

Så positivt att du vet om att det finns support att få : )

Väntar nu med positiv förväntan på din tillförsel i otrohetsämnet! :)

Svar på tråden Otrogen igen...?