Otrogen igen...?
Ja, jag vet. Precis den känslan har jag också. Inte lätt dock när man får reda på en massa så här flera år senare.
När jag vill prata om det så tycker hon att det är löjligt för det var så länge sen, och när jag vill att hon ska berätta, så vänds det alltid till att det var mitt fel på någotvis.
1) Hon vill inte prata om något hon gjort mot dig som hon vet sårat dig... är det så man gör mot någon man säger sig älska och respektera?
2) Hon kan inte stå för vad hon gjort utan skyller det på samma person hon sårat och förnedrat. vad säger det om henne?
Mitt råd är... snöa inte in dig på vad hon tycker och tänker och vad försöka analysera varför hon gör som hon gör...fokusera istället på vad hon GÖR och vad det säger om henne. I slutändan är det handlingar som är det som gäller. Hur människor hanterar sina misstag säger mycket mer om dem än "misstagen" i sig.
Vill du leva med en människa som skiter i vad du känner och hur du mår bara hon själv slipper stå för vad hon gjort?
Vill de leva med en människa som inte kan stå för vad hon gjort och göra sitt bästa för kompensera dig för det utan lägger skulden på dig?
Du behöver bolla lite med dig själv vad du vill och hur långt du är beredd att gå. För så länge hon vet att du kommer vara kvar vid hennes sida oavsett vad hon gör så kommer hon ALDRIG stå för vad hon gjort eller prata om det. Varför skulle hon göra det om hon vet att hon inte behöver det och du är kvar ändå?
Om du redan bestämt dig för att vara kvar "no matter what" så kan du lika väl lägga ner och bara acceptera det. Om inte så sluta dansa efter hennes pipa och vänd på det. Det är inte du som ska krypa runt på alla fyra för att försöka få henne att berätta sanningen eller stå för vad hon gjort. Det är HON som borde göra allt för att du ska henne en andra chans.... för tänkt efter... om DU hade blåst din kompis på 10k så är det inte din kompis som ska krypa runt efter dig för att se om ni kan reparera er vänskap, det är något du i så fall ska göra.