Otrogen igen...?
Det står ingenstans uttryckligen att sambon varit otrogen tidigare, det står att det hände mer än att hon sov över hos några killar och att det kom ut till vänner efter vin.
Det står ingenstans uttryckligen att sambon varit otrogen tidigare, det står att det hände mer än att hon sov över hos några killar och att det kom ut till vänner efter vin.
För att klargöra lite:
Den första gången som jag skriver att hon har erkänt, handlar om ett tillfälle i början av vårt förhållande.
Då hon och väninnan stack till ett par killar. Jag har frågat henne om det hände något den gången flera gånger tidigare, och då har hon nekat.
Sen sitter vi bland vänner och har trevligt, och då kommer frågan upp igen av en anledning som jag inte minns.
Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne. Alltså sex i mina ögon. Väldigt trevligt inför våra vänner.
Hon hävdar att det var i början av vårt förhållande, och att hon inte var säker på hur hon ville ha det. Det är förklaringen jag får.
När sen det där med övernattningen och missat tåg och dylikt händer, så börjar man fundera. Det här händer mycket senare i vårt förhållande.
Man börjar tänka på vad som kan ha hänt alla de gånger hon varit iväg med den här väninnan och då också kollega.
Julresor med jobb och övernattningar.
Kryssning där jag inte fick följa med, för det var bara tjejkompisar som skulle åka.
Visade sig att så var det inte alls, utan fick reda på att flera killar hade också varit med på kryssningen.
Hon påstår fortfarande att det bara har hänt den gången i början av förhållandet.
Det kan ju så klart vara sant, men man kan undra.....?
Jaha. Fast det är en tolkning, inte vad som står. Och då blir det svårt att diskutera utan konsensus vad det egentligen betyder?
Fast nu är det lite tydligare.
"Det faktum att det framgår i tråden vad gäller sambons förehavanden:"det hände mer än att hon sov över hos några killar" är enligt mig komplett liktydigt med känslomässig och sexuell otrohet = fullskalig otrohet. "
Det är ju ett annat inlägg du citerar och tolkar "enligt dig". Ett specifikt citat ur kontext till och med.
Tydligare än citat kommer det ju aldrig att bli. Om man inte ens kan utgå från sina egna blir det märkligt att påstå misstolkningar.
Är det bara jag som får känslan av att det är en och samma person, men med olika nick, som sitter och pratar med sig själv här inne?
Ja, ett citat är ju korrekt återgivet.
En skribent ansåg bitskt att någon annan inte skrivit det jag citerade, trots att det var ett citat och att det fortfarande står där.
Det jag vände mig mot dig om är inte att du citerat, det är hur du tolkar citatet.
Som jag citerat dig:
""Det faktum att det framgår i tråden vad gäller sambons förehavanden:"det hände mer än att hon sov över hos några killar" är enligt mig komplett liktydigt med känslomässig och sexuell otrohet = fullskalig otrohet. "
Det är ju ett annat inlägg du citerar och tolkar "enligt dig". Ett specifikt citat ur kontext till och med."
Att hon eventuellt var otrogen gör inte att din tolkning av den meningen är korrekt.
Ännu mer förvirrat blir det såklart när någon förnekar att de skrivit det som citeras tillbaks och som fortfarande står kvar som inlägg.