• Anonym (Mamma)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Min son som är snart 30 år verkar fortfarande leva i det förflutna. Jag har frågat honom när han hade tänkt glömma det som varit och försöka leva det nuet. Men det är inget som är intressant för honom.

Det har snart gått 4 år sedan min son flyttade hemifrån via socialen. Min sons vänner har också varit här och hämtat grejer. För halvår sedan träffade jag min son för första gången på länge och då hämtade han själv fler saker som tillhörde honom. Han har skyddad identitet och vill varken ha med min eller med min  äldsta son att göra.

Sist jag träffade honom, så sa han saker som han har  bekräftat förut att han är upprörd över. Bland annat sa han att jag inte har någon respekt för någon annan människa och att jag gav bort hans leksaker när han var barn. Även tycker han inte heller om att ha blivit misshandlad som barn. Det var saker som hände när han var barn och jag undrar när det är dags att han glömmer bort allting och går vidare. Hur skall jag få honom att förstå att det som har varit, har varit och han kan i alla fall ha kontakt med mig?

Min äldsta son kan bli jättearg och min son innan han flyttade hemifrån, valde att stänga in sig i sitt rum när min äldsta son var på besök. Min yngsta son har till och med anmält min äldsta son. Så min son har egentligen tendens till att göra polisanmälningar m.m. Han verkar helt enkelt inte ha något intresse för någonting inom familjen. Han sa ingenting och gjorde knappt någonting. Plötsligt har han avslutat kontakten och till och med införskaffat skyddad identitet. Han är snart 30 år! Men förstår inte saken om att polisanmäla sin egna bror.  Han förstår inte alls at man skall glömma det som har varit. När jag pratade med honom sist, så är han fortfarande förtvivlad av att jag gav bort hans leksaker och misshandlade honom. Jag sa: ''Förlåt''. Men han är inte intresserad. Det enda alternativet är ju att han glömmer allt. Mne hur skall jag få honom att glömma och gå vidare? Har någon här samma erfarenhet med sitt vuxna barn, som envisas och inte har något intresse för kontakt med familjen och löst problematiken, så vuxna barnet börjat ha kontakt och så?

• Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (.....) skrev 2022-03-15 22:54:32 följande:
    Fy fan va sjukt....
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-15 22:57:52 följande:
    Jösses. Jag blir otroligt illa berörd av din berättelse om händelsen. Det var fruktansvärt, det du gjorde. Och det enda du tänker på är varför han ?imiterade? dig? Har du inga skuldkänslor alls?
    Anonym (z) skrev 2022-03-15 22:58:53 följande:
    Varför undrar du det såhär i efterhand? Varför glömmer du det inter bara? Du mår ju bättre då.

För övrigt är du ett riktigt bottenskrap. Har svårt att tro att någon, till och med en narcissist, skulle kunna tro att hon var en bra mamma samtidigt som hon beskriver hur hon misshandlade sitt yngsta barn, och fick sitt äldsta barn att hjälpa till. Och dessutom gnälla över att sonen inte endast existerar för att göra som du vill. Avskyvärt.

Jag var bara så inne i en stor stress. Som ni själva kan se i texten, så tappade jag kontrollen.

Jag kan inte glömma min son, det är annan sak. Jag vill bara att L skall vara så som han var, när han var barn.

Jag blev aldrig klok på hans imitationer. Jag blev så fundersam, att jag inte kunde ge några kommentarer. Efter imitationen, så kunde han bara gå vidare och fortsätta med sitt.

Jag vill inte att sonen skall göra så som jag vill. Vad menar du? Jag skrev aldrig det. Jag vill bara att han skall komma tillbaka och helst så som han var förut.

Sen får han göra vad han vill, men så länge han kommer tillbaka och är som han var när han var barn.

• Anonym (Mamma 2)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:05:09 följande:
    Jösses. Jag blir otroligt illa berörd av din berättelse om händelsen. Det var fruktansvärt, det du gjorde. Och det enda du tänker på är varför han ?imiterade? dig? Har du inga skuldkänslor alls?

Jag var bara så inne i en stor stress. Som ni själva kan se i texten, så tappade jag kontrollen.

Jag kan inte glömma min son, det är annan sak. Jag vill bara att L skall vara så som han var, när han var barn.

Jag blev aldrig klok på hans imitationer. Jag blev så fundersam, att jag inte kunde ge några kommentarer. Efter imitationen, så kunde han bara gå vidare och fortsätta med sitt.

Jag vill inte att sonen skall göra så som jag vill. Vad menar du? Jag skrev aldrig det. Jag vill bara att han skall komma tillbaka och helst så som han var förut.

Sen får han göra vad han vill, men så länge han kommer tillbaka och är som han var när han var barn.

Kan du svara på nu om du känner ånger och skuld? Och du behöver inte upprepa igen att du levde med en massa stress. Det är inte det frågan gäller.
  • Anonym (Mamma)
    Wolfie13 skrev 2022-03-15 23:02:27 följande:
    Sonen ville bara vara snäll och du misshandlar och slår honom för det.... helt fruktansvärt detta :(
    Den enda som är bisarr är du.

Stackars pojke, hjärtat gråter för honom.. Vissa borde aldrig ha barn

Jag ville inte att han skulle vara en sådan som blir överkörd. Vara en person som är lättlurad.

• Anonym (.....)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:05:09 följande:

Imitationerna är ju ett tecken på att du förstört honom psykiskt!!!!!! Är du helt komplett pantad????
    Han försökte ta sitt liv och du fokuserar endast på att du stör dig på ditt barn, som du bröt ner mentalt med allt ditt våld!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-15 23:10:05 följande:
    Kan du svara på nu om du känner ånger och skuld? Och du behöver inte upprepa igen att du levde med en massa stress. Det är inte det frågan gäller.
    Jag känner ingen ånger eller skuldkänslor, för att jag vet hur jag hade det!  Det där med att jag slog honom för att han köpte biljetter åt sina vänner, berodde på att jag inte vill ha en son som alla kör över och vara en sådan som blir lurad.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (.....) skrev 2022-03-15 23:11:19 följande:
    Imitationerna är ju ett tecken på att du förstört honom psykiskt!!!!!! Är du helt komplett pantad????
    Han försökte ta sitt liv och du fokuserar endast på att du stör dig på ditt barn, som du bröt ner mentalt med allt ditt våld!

Men vad betyder imitationerna. Det har alltid varit en gåta för mig och nu när jag drog upp det, vart jag återigen väldigt nyfiken. Jag vart alltid så stum när jag såg honom sådär.

• Kallemjau
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:10:05 följande:

Jag ville inte att han skulle vara en sådan som blir överkörd. Vara en person som är lättlurad.

Din son ville bara vara snäll och åka karusell tillsammans med sina kompisar. Han ville dela sin glädje med dem.

Skulle du må bättre om han åkte själv tre gånger?

• Anonym (Mamma)
    Kallemjau skrev 2022-03-15 23:14:37 följande:

Din son ville bara vara snäll och åka karusell tillsammans med sina kompisar. Han ville dela sin glädje med dem.

Skulle du må bättre om han åkte själv tre gånger?

Kompisar kan ha sina egna pengar.
  • Kallemjau
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:15:43 följande:
    Kompisar kan ha sina egna pengar.
    Du svarar inte på min fråga.

Har du någon egen idé varför han åkte tillsammans med sina kompisa? Du verkar ju vara bra på att analysera?
  • AndreaBD
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:13:48 följande:

Men vad betyder imitationerna. Det har alltid varit en gåta för mig och nu när jag drog upp det, vart jag återigen väldigt nyfiken. Jag vart alltid så stum när jag såg honom sådär.

Det betyder att blev traumatiserad, så klart. 
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!