• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-03-16 16:03:15 följande:

Cinapuffen (går inte att citera), vad tråkigt, förstår hur det känns. Jag var med om samma i julas, plussade på julafton och hann bli riktigt glad men några dagar senare kom mensen. Du verkar ju ha lätt för att bli gravid i alla fall så det dröjer nog inte längre förrän du får ett plus som håller i sig! =D

Beklagar Hjärta Tack för de fina orden. Man får hoppas att du har rätt. {#emotions_dlg.flower}
  • Brallans

Hej alla 

hur går det för er? 
    Min temp har de senaste dagarna börja sjunka så nu väntar jag på mensen som borde komma imorgon så får det bli nya tag efter det. 

• Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-17 09:37:02 följande:

Hej alla 

hur går det för er? 
    Min temp har de senaste dagarna börja sjunka så nu väntar jag på mensen som borde komma imorgon så får det bli nya tag efter det. 

God morgon! {#emotions_dlg.flower}
    Har världens jobbigaste mensvärk just nu. Skrikandes Vet inte om den är värre eftersom jag genomgår en kemisk graviditet som avslutas. Känns jobbigt men på ett sätt skönt att veta att kroppen fungerar. Första gången jag har mens på typ 9 år pga spiralen. 

Vi får hålla tummarna för att det går bättre för oss nästa försök. Glad Hjärta
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-17 09:46:37 följande:
    God morgon! {#emotions_dlg.flower}
    Har världens jobbigaste mensvärk just nu. Skrikandes Vet inte om den är värre eftersom jag genomgår en kemisk graviditet som avslutas. Känns jobbigt men på ett sätt skönt att veta att kroppen fungerar. Första gången jag har mens på typ 9 år pga spiralen. 

Vi får hålla tummarna för att det går bättre för oss nästa försök. Glad Hjärta
    Ja det låter väl som ett rimligt skäl alt att du inte haft mens på 9 år.
    Jag kom på mig själv att jag i morse analyserade att den sjunkande tempen kanske berodde på att jag ändrat sov mönstret sen jag slutade med smärtstillande.. sen insåg jag snabbt att nja det är nog helt enkelt för att mensen är påväg... kollade gamla tempkurvor från sist jag tempade och de månaderna jag inte var gravid började alltid tempen sjuka nån-några dagar innan.. 

Ja jag håller tummarna för nästa månad :)
  • Cinapuffen

Jag har funderingar på att köpa CB fertilitetsmonitor. Men vet inte om det kanske är onödigt med tanke på att vi har samlag i stort sett dagligen. Tänker att dom är dyra och vi kan typ inte ha mer sex än vi har, haha! Tungan ute Hur gör ni andra? 

• Hoppas 2012
    Cinapuffen skrev 2022-03-17 10:06:11 följande:

Jag har funderingar på att köpa CB fertilitetsmonitor. Men vet inte om det kanske är onödigt med tanke på att vi har samlag i stort sett dagligen. Tänker att dom är dyra och vi kan typ inte ha mer sex än vi har, haha! Tungan ute Hur gör ni andra? 

Hade en sån för 10 år sen när jag och exmannen försökte få min första dotter, den var bra men gav samma svar som digitala ÄL tester (de lila advanced).
    Vi ligger med dagligen så behöver inget heller men testar ibland för att ha koll.
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-17 10:06:11 följande:

Har ni sex så ofta som ni har så hade jag struntat i det haha :) 

Jag tempar bara faktiskt, tyckte det var stressigt med allt som hade med äl stickor och fertilitets monitorer att göra den månaden jag provade så la det på hyllan sist med och körde bara temp.. då tog det sig på andra månaden med tempande. 
  • Brallans
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-17 10:01:55 följande:

Ser inte så ljust ut, BIM-1
    Orkar inte...

Är inte så insatt i när de olika testen ger positivt utslag men så länge mensen inte kommer så finns hoppet tänker jag  :) 
  • Cinapuffen

Ja det lutar nog mot att strunta i ÄL-test. Vet inte om tempa fungerar så bra för mig. Min temp brukar hoppa hit och dit. Har ofta en temp runt 38. Vet inte om det har att göra med min kroniska smärta i kroppen. Obestämd

Svar på tråden 40+ Gravid