Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

40+ Gravid

Hejsan! Jag fyllde 40 i januari och har oxå en sambo som är 12 år yngre. Glad Jag har två barn sen förr på 10 och 14 år. Han har inga egna barn. Vi har varit tillsammans i 2 år men jag började bli lite stressad över åldern så jag sa nu eller aldrig. Tog ut hormonspiral 2/2 så det är första försöket nu. Drömmer

• Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 11:23:24 följande:

Hur gör ni andra för att optimera chansen till en graviditet? 

Jag själv tempar bara, gjorde det förra gången med och tyckte det fungerade bra :) 

Jag har använt CB ägglossningstest bara för att veta när och om ÄL skett. Vi har sex dagligen så jag är inte rädd att missa ÄL, haha.  Skrattande  Vitaminer har jag ätit dagligen sen flera år tillbaka så har inte gjort några ändringar där. Har försökt dra ner på kaffet och slutat dricka alkohol sen jag tog ut spiralen.  Glad
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 16:42:16 följande:

wow dagligen de va inte dåligt ????,  vi kör också första försöket denna månaden men inte varje dag haha 

Haha, ja vi har alltid gjort det. Skrattande Ganska skönt att inte behöva fundera när ÄL är och om man haft sex tillräckligt nära. Blir det ingen befruktning nu så är det inte pga för lite sex iaf. Drömmer Tungan ute
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 17:12:10 följande:

Haha nej det behöver ni ju inte fundera på iaf Skrattande det är ju rätt skönt faktiskt, förra gången vi försökte var jag helt maniskt när jag höll på och tempade och körde äl test, ska försöka undvika det denna gång Cool 

Man brukar tänka mycket sånt där som man inte ska göra den här gången, och ändå faller man dit. Idag fick jag hem en massa gravtest. Är så svårt att låta bli att testa när man har hemma. Drömmer
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 22:06:13 följande:

Ja jag misstänker att jag kommer följa min temp lika maniskt denna gång med Glad
    Ja det förstår jag, är du nära BIM? 

Liiite osäker på när ÄL var men BIM borde vara 10-12/3 nångång. Så nästa vecka, då jäklar blir det spännande. När har ni andra BIM? Glad
  • Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-03-04 08:04:46 följande:

Har precis fyllt 41 (igår) och är på sjunde försöket att få en liten sladdis :) Har två barn med mannen sen innan och blev gravid på första försöket båda de gångerna. Det var dock 10 resp 8 år sedan så nu tar det såklart lite längre tid :) Kul att vi är flera över 40 som försöker! Hoppas så mycket på att mars är vår månad!

Välkommen! Solig Det var lika för mig med mina barn, gick på första försöket, eller det var blir det så blir det. Men räknar med att det kommer ta tid nu. Hoppas dock att det går fort. Drömmer
    Brallans skrev 2022-03-04 08:53:07 följande:
    Jag trodde jag hade ÄL igår men idag är jag osäker då tempen inte gått upp idag men vi får se..

Spännande då är det ju "snart" :) 
    Ja det kliar i fingrarna att börja testa men vet ju att det är alldeles för tidigt. Tungan ute Igår tittade jag på babykläder på nätet. Har två pojkar sen innan och det skulle vara sååå roligt om man fick en dotter. Finns ju så sjukt fina kläder och det skulle vara så mysigt att köpa klänningar. Skrattande Men självklart skulle jag bli glad för en till son också. Hjärta
  • Cinapuffen
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-04 11:21:38 följande:

Hej!

Vad roligt med en tråd för oss "äldre" haha.
    Jag blir 40 om några veckor och har två barn sen tidigare äktenskap. 
    Blev gravida försök 1 med min fästman men slutade i MA v 13 (okt) och sen dess har det inte blivit nått, vilket känns jobbigt då jag har otroligt lätt för att bli gravid.

Känner av min ÄL extremt och har precis den nu denna veckan. Vi har sex flera ggr om dagen alltid så missar heller ingen ÄL. 

BIM 18/3 då blir det 3 försöket sen vi förlorade förra bebisen. 

Beklagar missfallet. {#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för tredje gången gillt! Hjärta
  • Cinapuffen

God morgon tjejer! {#emotions_dlg.flower} Jag kunde inte låta bli att testa imorse. Är egentligen för tidigt, är på ÄL +7-9 bara. Har så många gravtest från testlagret hemma så tänkte att det gör inget om jag slösar. Är visserligen inga testa tidigt test men tyckte mig ana en svaaag skugga. Hoppas på att den är starkare om några dagar. Skrattande Hoppas ni haft en fin helg! Solig

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-06 10:38:28 följande:
    Åååååh spännande 
    håller tummarna 
    Jaa visst! Men man tänker ju att man bara inbillar sig när man står där och vrider och vänder på teststickan. Så jag försöker att ta det chill, men det är svårt! Tungan ute
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-07 09:26:21 följande:

Åh hejja hejja plusset... 

ÄL bekräftad för mig i fredags nu, men jag var igår med om en olycka så jag har fått utskrivet smärtstillande som jag ska ta så känns som en dålig miljö för att hoppas på ett plus denna månad. 

Åh nej, vad trist att höra! Rynkar på näsan Har du kollat upp läkemedlet på FASS då? Det kanske är något som är okej trots graviditet. 
Svar på tråden 40+ Gravid