• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-08 09:56:59 följande:
    Hur går det har du testat något mer? 
    Ja men det är så svagt streck så jag tror jag inbillar mig. Tungan ute Har BIM på lördag.. tror jag. Skrattande
  • Sophiiieee
    Bella41 skrev 2022-03-08 08:04:36 följande:
    Fantastiskt bra jobbat, jättespännande att höra hur folk bär sig åt Glad Vi håller tummarna att det hjälper till för er nu {#emotions_dlg.flower}
    Jag har bara tänkt äta vanlig mat, en portion och plocka bort godiset nu i början, sen promenader på det Solig
    Tack! Men ja, man får ju inspiration av andra med så bara kul att dela med sig! Och låter ju väldigt sunt, man kommer långt med små förändringar faktisk. Jag gjorde ju inget annat än att utesluta vissa saker bara Glad Ja får hoppas, har fått, vad som ser ut att vara, positiva test här nu två dagar på raken. Men har en magkänsla att jag inte riktigt vågar lita på själva dom testen. Så var iväg och köpte digitalt innan som jag tänkte ta om någon dag. Vart är ni i cykeln? Glad
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-08 10:05:45 följande:
    Ja men det är så svagt streck så jag tror jag inbillar mig. Tungan ute Har BIM på lördag.. tror jag. Skrattande
    Åååh vad spännande, bara några dagar kvar till då :) 

Har du några känningar på att det kan vara pos förutom testen? 
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-08 15:53:53 följande:
    Åååh vad spännande, bara några dagar kvar till då :) 

Har du några känningar på att det kan vara pos förutom testen? 
    Nja, lite ömma bröst och svullen om magen, lite stickningar i tjejmagen. Extremt bra luktsinne! Smärtor lite här och där. Vissa dagar så bara vet jag att jag är gravid och dagen efter är jag säker på att jag inte är det. Tungan ute
  • Vinnie83

En liten fråga ni son har använt bisolvon. Hur länge använde ni det och när?  Hur mycket tog ni om dagen? 

• MajaSv
    Vinnie83 skrev 2022-03-08 19:08:11 följande:

En liten fråga ni son har använt bisolvon. Hur länge använde ni det och när?  Hur mycket tog ni om dagen? 

Jag har använt de 1 gång och ska ge de ett till försök tänkte jag :) jag tog 2 tabletter om dagen strax efter att mensen tog slut till typ 1 dag efter äl :) 
  • Vinnie83
    MajaSv skrev 2022-03-08 21:13:53 följande:
    Jag har använt de 1 gång och ska ge de ett till försök tänkte jag :) jag tog 2 tabletter om dagen strax efter att mensen tog slut till typ 1 dag efter äl :) 
    Nu har jag köpt flytande och tänkte testa detta denna gång. Tack för ditt svar. Glad
  • Bella41
    Vinnie83 skrev 2022-03-08 19:08:11 följande:

Jag äter 2 tabletter om dagen från mensens första dag till positivt ägglossningstest Glad
  • Cinapuffen
    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Har tagit gravtest som visar negativt men har BIM på lördag. Men igår kväll fick jag en fruktansvärd smärta i tjejmagen. Fick gå på toaletten och kämpade för att inte kräkas. Gjorde så ont att jag grät. Det höll i sig en stund och kom sedan i vågor i ca en kvart. Sedan dess har jag haft som en molande värk och stickningar i tjejmagen. Ingen blödning alls. Någon som känner igen detta? Obestämd Tycker även att brösten blivit mer ömma. 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-09 15:10:16 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Har tagit gravtest som visar negativt men har BIM på lördag. Men igår kväll fick jag en fruktansvärd smärta i tjejmagen. Fick gå på toaletten och kämpade för att inte kräkas. Gjorde så ont att jag grät. Det höll i sig en stund och kom sedan i vågor i ca en kvart. Sedan dess har jag haft som en molande värk och stickningar i tjejmagen. Ingen blödning alls. Någon som känner igen detta? Obestämd Tycker även att brösten blivit mer ömma. 
    Aldrig varit med om det själv men skickar lite positiva kramar att det är ett gott tecken på graviditet! 
Svar på tråden 40+ Gravid