Inlägg från: MajaSv |Visa alla inlägg
  • MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • MajaSv

Jag fyller 41 i maj & har 2 misslyckade försök,  skulle vara roligt att följas åt, så får man kanske lite hopp om någon lyckas att få ett +???? jag själv är så stressad över min ålder, har en sambo sen 6 år som är 12 år yngre & inte har några barn, (själv har jag 3 syra barn) så man vill ju så gärna att de ska bli ett +????????

• MajaSv
    Brallans skrev 2022-03-03 11:23:24 följande:

Hur gör ni andra för att optimera chansen till en graviditet? 

Jag själv tempar bara, gjorde det förra gången med och tyckte det fungerade bra :) 

Jag har kört clearblue ägglossningstest samt folsyra, rosenrot och sist provade jag även bisolvon, har läst här i en tråd att bisolvon ska göra chanserna större eftersom att de tunnar ut slemhinnorna & de ska tydligen göra de lättare för spermierna att komma in till ägget, så tänkte ge de en chans en gång till 
  • MajaSv

MariaNathalie, äter du t.ex Mitt Val Kvinna då eller har du plockat ihop allt själv? :) 

• MajaSv

så himla roligt att de är ett gäng som är i samma ålder som siktar på en graviditet :) 
    själv är jag så nojjig över min ålder, att mina ägg ska vara dåliga, jag har varit gravid för ca 2 år sen, men då blev de ett mf. Har också haft lätt att bli gravid innan, så Jag hoppas verkligen att de plussar snart :)

• MajaSv
    Vinnie83 skrev 2022-03-08 19:08:11 följande:

En liten fråga ni son har använt bisolvon. Hur länge använde ni det och när?  Hur mycket tog ni om dagen? 

Jag har använt de 1 gång och ska ge de ett till försök tänkte jag :) jag tog 2 tabletter om dagen strax efter att mensen tog slut till typ 1 dag efter äl :) 
  • MajaSv

Jag använder clearblue advanced ägglossningstest,  igår visade den en ring & idag visar den fast gubbe, de kom alltså aldrig någon blinkande gubbe, har de blivit så för någon av er? 

• MajaSv
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-21 09:57:27 följande:
    Ja flera ggr, den detekterar snabba ökningar :)
    Pjuh, skönt att höra :) 
  • MajaSv

Hur tidigt/långt efter äl kände ni av att ni va gravida ni som nyligen varit de? själv har man ju glömt, så går bara  å väntar å väntar på att de ska ev kännas något Tungan ute

• MajaSv

Jag gjorde ett neg gravtest 10 dagar innan bim,  läste någonstans att man kunde testa med tidigt test 6 dagar efter äl, min fråga är, har någon av er testat så tidigt någongång? ibland känns det absolut inte som om jag skulle vara gravid, medans de ibland är väldigt bubbligt i magen & jag känner mig uppblåst Obestämd  någon som har erfarenhet? 

• MajaSv

Jag tränar jumping fitness, de ska man inte göra om man är gravid, därför jag testade så tidigt Oskyldig

• MajaSv

Igår hade jag mild mensvärk i nedre delen av magen och i ländryggen, idag har jag inte känt något, men har ikväll fått en lite brännande känsla i brösten, dom spänner inte, men dom ?känns? Tungan ute 
    har bim 7/3 så nu håller jag tummarna på att jag inte bara inbillar mig {#emotions_dlg.flower}

• MajaSv
    Cinapuffen skrev 2022-04-03 09:42:50 följande:
    Låter ju lovande! Solig När tänker du börja testa? 
    Testade neg idag Rynkar på näsan men molandet i mage & rygg kommer och går ff, är väll mensen som är på väg antar jag Förvånad
  • MajaSv

Lilleputt, nä de har jag inte gjort, jag vet inte ens vad amh nivå är Drömmer
    ska sätta mig & googla på de nu :) 
    berätta gärna om de blivit någon förbättring, jag börjar känna mig lite uppgiven nu.,
    vi hade sex precis när vi skulle, flera gånger förra ägglossningen, är på bim+2, har haft spänningar i både nedre del av magen & i svanken i 1v & igår fick jag en ?brännande? känsla i brösten, har gjort 2 test, senaste i morse & båda neg? 
    jag har käkat munkpeppar i ca 2 månader, vet inte om de kan spöka? 
    nu vill jag bara att mensen ska komma så att man slipper spänningarna & den svullna magen som ger en gravidkänsla Spöke

Svar på tråden 40+ Gravid