• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Brallans
    Sofian81 skrev 2022-03-13 15:10:01 följande:

MariaNathalie, vad underbart! Stor grattis!! =D vilket försök var det på?

Verkar vara en riktig tur-tråd det här, hoppas det smittar av sig, haha ;)

Ja ellerhur vi får hoppas det smittar av sig på oss andra :)
  • Hoppas 2012

Godmorgon!

Någon som ser något på dessa test? Tagna på BIM-6 vs - 52, nedersta från -5 såklart. Ignorera min pil haha, jag som lekte lite

• Ika1981

Vi började försöka när jag var 39 och blev snabbt gravida. Tyvärr slutade det i ett sent avbrytande då barnet hade noll chans att överleva. Efter det hade jag svårare att bli gravid igen och trots diverse vitaminer fick jag aldrig positivt på ägglossningstest och trots sex varje dag blev jag inte gravid. Som en sista utväg bestämde jag mig för att ta en ?kur? med p-piller igen då båda mina tidtagare graviditeter blivit till kort efter att jag slutat med piller. Två veckor med p-piller och den en minimal mens, därefter blev jag gravid! Jag har hunnit fylla 41 och är nu i vecka 18 och barnet verkar vara friskt! (Jag var förresten PCO men den genetiska varianten och BMI under 20 som icke gravid.

• Hoppas 2012
    Cinapuffen skrev 2022-03-12 19:13:49 följande:
    Jag testade med sånt BIM -4 och det var negativt. Igår på BIM -1 stod det äntligen gravid. Solig
    Vilken dag efter ÄL hade du BIM-4?
  • skaviblifyra

Hänger på här. Blev 40för en månad sedan och är gravid eller ja fick reda på missed abortion igår. Började småblöda igår men sen inget mer. Väntar på att det ska dra igång. Känner mig lurad av kroppen skulle varit i 10+2 men fostret slutade växa 6+1. Har mått skitdåligt och gör fortfarande. 

Vi har försökt i 1.5år men hade en paus på ca ett halv år efter ett missed abortion för ett år sen. Då kände jag att jag ville ta covidvaccinet och invänta lite lugnare läge i världen.  Fick ett missfall i november med. så 3 graviditeter har det blivit på 5försök så även om kvaliteten på mina ägg kanske är usla så verkar de ju fästa lätt. Grrr hatar att vara gravid i "onödan" jag har varit gravid8månader utan att det blivit ngn bebis. Att vara gravid är typ min sämsta gren mår illa, kräks  och har väldigt ont av sammandragningar från tidigt i graviditeter. Föda barn och amma däremot är jag "bra" på, hihi får glädjas åt det om någon bebis vill stanna i magen framöver.

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. vi vill väldigt gärna ha en sladdis. Har en 8och en 12åring som tjatar om bebis. Men orkar man med en eller flera omgångar till om det ändå inte kommer gå. Känner mig deppig och låg. Har sjukskrivit mig för magsjuka. Orkade inte dra hela historien på jobbet. Och orkade inte genomgå ett missfall och ha patienter samtidigtz skulle även ha en som skulle gå bredvid idag...

Detta var lagom peppigt... Grattis ni som lyckats!!!

• Sofian81
    skaviblifyra skrev 2022-03-15 10:15:51 följande:

Hänger på här. Blev 40för en månad sedan och är gravid eller ja fick reda på missed abortion igår. Började småblöda igår men sen inget mer. Väntar på att det ska dra igång. Känner mig lurad av kroppen skulle varit i 10+2 men fostret slutade växa 6+1. Har mått skitdåligt och gör fortfarande. 

Vi har försökt i 1.5år men hade en paus på ca ett halv år efter ett missed abortion för ett år sen. Då kände jag att jag ville ta covidvaccinet och invänta lite lugnare läge i världen.  Fick ett missfall i november med. så 3 graviditeter har det blivit på 5försök så även om kvaliteten på mina ägg kanske är usla så verkar de ju fästa lätt. Grrr hatar att vara gravid i "onödan" jag har varit gravid8månader utan att det blivit ngn bebis. Att vara gravid är typ min sämsta gren mår illa, kräks  och har väldigt ont av sammandragningar från tidigt i graviditeter. Föda barn och amma däremot är jag "bra" på, hihi får glädjas åt det om någon bebis vill stanna i magen framöver.

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. vi vill väldigt gärna ha en sladdis. Har en 8och en 12åring som tjatar om bebis. Men orkar man med en eller flera omgångar till om det ändå inte kommer gå. Känner mig deppig och låg. Har sjukskrivit mig för magsjuka. Orkade inte dra hela historien på jobbet. Och orkade inte genomgå ett missfall och ha patienter samtidigtz skulle även ha en som skulle gå bredvid idag...

Detta var lagom peppigt... Grattis ni som lyckats!!!

Beklagar ditt MA, har inte gått igenom det själv någon gång,  men kan föreställa mig vilken jobbig upplevelse det måste vara :( 

Håller med dig om att själva graviditeten inte är speciellt rolig, speciellt inte första tiden, har också varit väldigt illamående och allmänt risig de gånger jag varit gravid, förstår din tvekan att behöva gå igenom det och riskera att inte få "belöningen". 

Hoppas du får bli gravid snart igen och att allt går som det ska! 
  • Sofian81

Det blev en hejdundrande äl i söndags, ett par dagar tidigare än jag trott. Hade extremt starka symptom, tom illamående dagen efter vilket jag inte brukar ha, förmodligen pga kraftig progesteronökning, tempen rusade uppåt =D Vet inte om det är bra eller dåligt dock.

Vi fick till det två dagar innan äl, så ganska bra men hade velat tajma perfekt denna gång, men men..

Så äl+2 nu då, känner att tiden kommer gå vääääldigt långsamt denna månad 

Svar på tråden 40+ Gravid