• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • MariaNathalie
    Cinapuffen skrev 2022-03-19 10:31:54 följande:
    Vet hur det känns. Är på fjärde dagen med blödning nu och vill bara att det ska vara klart nångång. 
    Har du haft missfall tidigare? 
  • Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-19 11:07:08 följande:
    Har du haft missfall tidigare? 
    Nej, detta är första gången. Känns lite overkligt. Och inte hinner man sörja det heller eftersom man har barn sen förr som kräver uppmärksamhet. Så det är bara att köra på som vanligt här hemma. Obestämd Har du haft MA förr?
  • MariaNathalie
    Cinapuffen skrev 2022-03-19 11:26:40 följande:
    Nej, detta är första gången. Känns lite overkligt. Och inte hinner man sörja det heller eftersom man har barn sen förr som kräver uppmärksamhet. Så det är bara att köra på som vanligt här hemma. Obestämd Har du haft MA förr?

Ja vi plussade i nov och då blev det mf 
    och så plussade vi nu igen och det blev mf igen. 

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-19 11:43:59 följande:

Ja vi plussade i nov och då blev det mf 
    och så plussade vi nu igen och det blev mf igen. 

Usch vad jobbigt. Rynkar på näsan Håller tummarna för tredje gången gillt! Hjärta
  • MariaNathalie
    Cinapuffen skrev 2022-03-19 12:04:37 följande:
    Usch vad jobbigt. Rynkar på näsan Håller tummarna för tredje gången gillt! Hjärta

Ja vi får hoppas på tredje gången gillt <3 
    håller tummarna för dig Oxå nu. 

hur länge har ni försökt? 

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-19 13:42:27 följande:

Ja vi får hoppas på tredje gången gillt <3 
    håller tummarna för dig Oxå nu. 

hur länge har ni försökt? 

Tack! Hjärta  Det här var första försöket. Så på ett sätt känns det ändå som ett kvitto på att vi är kompatibla och det känns bra. Är väl inte så konstigt att det inte är bra kvalitet på äggen när man är 40 antar jag.
  • MariaNathalie
    Cinapuffen skrev 2022-03-19 17:37:19 följande:
    Tack! Hjärta  Det här var första försöket. Så på ett sätt känns det ändå som ett kvitto på att vi är kompatibla och det känns bra. Är väl inte så konstigt att det inte är bra kvalitet på äggen när man är 40 antar jag.

Ja man har ju ålder emot sig lite nu. 

det sägs ju att man iaf blir gravid Lättare efter mf. Så vi får hoppas vi plussar om några v igen. 
    om jag kan börja blöda snart och att jag inte behöver tabletter eller så. 

• Sofian81

Äl +7 idag, en hel vecka kvar till bim, denna väntan alltså..
    Min temp har dock skjutit i höjden idag, inte haft så hög sedan jag hade covid i cykel 3, men med min tur är jag väl säkert bara på väg att bli sjuk, haha! 

• MariaNathalie
    Sofian81 skrev 2022-03-20 11:38:07 följande:

Äl +7 idag, en hel vecka kvar till bim, denna väntan alltså..
    Min temp har dock skjutit i höjden idag, inte haft så hög sedan jag hade covid i cykel 3, men med min tur är jag väl säkert bara på väg att bli sjuk, haha! 

Jag fick en temphöjning också på typ dag 7 
    och det va nog när ägget fäste 

håller tummarna för dig 
  • Sofian81
    MariaNathalie skrev 2022-03-20 15:48:11 följande:
    Jag fick en temphöjning också på typ dag 7 
    och det va nog när ägget fäste 

håller tummarna för dig 
    Tack! Ja, hoppas ju såklart, men ändå känns det overkligt att det plötsligt skulle ta sig när det inte blivit något det senaste halvåret. Men samtidigt borde sannolikheten öka något varje månad man försöker (om man nu fortfarande är fertil). 

Tycker att det har varit jobbigt att förhålla sig till att det kanske inte blir något pga åldern. För tio år sedan var det så lätt, blev gravid som på beställning så fort vi försökte. Om man bara visste att det skulle gå förr eller senare skulle väntan varje månad inte vara så himla jobbig. 

Har ni andra funderat på hur länge ni tänker försöka? Jag hade gärna fått två sladdisar, men har nog någon slags mental gräns vid 43-44. Fast det kanske ändras, finns ju de som passerat 46-47 som lyckats bli gravida på naturlig väg =D
Svar på tråden 40+ Gravid