• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • MajaSv

Jag använder clearblue advanced ägglossningstest,  igår visade den en ring & idag visar den fast gubbe, de kom alltså aldrig någon blinkande gubbe, har de blivit så för någon av er? 

• Vinnie83
    MajaSv skrev 2022-03-20 18:58:41 följande:

Jag använder clearblue advanced ägglossningstest,  igår visade den en ring & idag visar den fast gubbe, de kom alltså aldrig någon blinkande gubbe, har de blivit så för någon av er? 

Japp så blev det för mig förra gången. Dock blev det inget plus. Dock visade den blinkande glad gubbe innan ringar och sen vart det fast gubbe direkt. Så förra månadens testande förstod jag inte alls mig på. Tänker om jag testade mig för tidigt eller ngt.
  • Sofian81

Börjar nästan inbilla mig att jag är gravid? Tempen steg ytterligare idag till en nivå som jag aldrig haft tidigare och mannen säger att jag är varm som ett element (brukar vara han som är elementet). Det krampar även i äggstockarna när jag reser mig snabbt eller sträcker ut mig och ett svagt illamående har börjat ge sig till känna. Brösten ömmar på ett annorlunda sätt och jag inbillar mig att de ser lite rundare ut. Har också fått nästäppa vilket jag typ aldrig har. Magkänslan säger gravid, men vågar knappt hoppas...

Har bim 27 mars, ska försöka hålla ut och testa 28 eller 29 mars

• Brallans
    Sofian81 skrev 2022-03-21 08:56:01 följande:

Börjar nästan inbilla mig att jag är gravid? Tempen steg ytterligare idag till en nivå som jag aldrig haft tidigare och mannen säger att jag är varm som ett element (brukar vara han som är elementet). Det krampar även i äggstockarna när jag reser mig snabbt eller sträcker ut mig och ett svagt illamående har börjat ge sig till känna. Brösten ömmar på ett annorlunda sätt och jag inbillar mig att de ser lite rundare ut. Har också fått nästäppa vilket jag typ aldrig har. Magkänslan säger gravid, men vågar knappt hoppas...

Har bim 27 mars, ska försöka hålla ut och testa 28 eller 29 mars

starkt att vänta så länge innan du testar, håller tummarna för ett plus :) 

sj har jag googlat på klimakteriet (är 39 år) har aldrig haft så lite mens som denna gång, tempen ner, sen upp, sen ner igen.. typiskt att det ska strula med mens första cykeln man börjar försöka igen :( 

• Hoppas 2012
    MajaSv skrev 2022-03-20 18:58:41 följande:

Ja flera ggr, den detekterar snabba ökningar :)
  • MajaSv
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-21 09:57:27 följande:
    Ja flera ggr, den detekterar snabba ökningar :)
    Pjuh, skönt att höra :) 
  • skaviblifyra

Vet inte vad jag skrivit innan ... Men i mån kväll kom hela graviditeten ut  så förvånad att det var så smärtfritt. Fick ju reda på MA veckan före. Träffa gynekolog som sa att livmodern var i  stort sett tom  fick cytotec för säkerhets skull. Blöder lite än mem hoppaspå snabbt övergående så jag kan spaa om två veckor när vi ska på konferens

Gynekologen tyckte inte jag var för gammal och trodde COVID kunnat vara orsaken till missfallet. Men vem vet är ju tredje på ett år.

vi är rätt sugna på att fortsätta men blir jag gravid igen kommer jag förmodligen ångra mig så fort jag känner sjösjukekänslan. Mina symtom för försvann i onsdags och av det är så skönt att må som vanligt. Är lite sur över att jag gått upp typ 3.5 kg på småätit för att slippa spy. Hade förra grav lyckats träna mig i form. Men får väl kämpa mig i form igen...  Jaja det är ju inga riktiga bekymmer.

• Cinapuffen
    skaviblifyra skrev 2022-03-24 20:47:42 följande:

Vet inte vad jag skrivit innan ... Men i mån kväll kom hela graviditeten ut  så förvånad att det var så smärtfritt. Fick ju reda på MA veckan före. Träffa gynekolog som sa att livmodern var i  stort sett tom  fick cytotec för säkerhets skull. Blöder lite än mem hoppaspå snabbt övergående så jag kan spaa om två veckor när vi ska på konferens

Gynekologen tyckte inte jag var för gammal och trodde COVID kunnat vara orsaken till missfallet. Men vem vet är ju tredje på ett år.

vi är rätt sugna på att fortsätta men blir jag gravid igen kommer jag förmodligen ångra mig så fort jag känner sjösjukekänslan. Mina symtom för försvann i onsdags och av det är så skönt att må som vanligt. Är lite sur över att jag gått upp typ 3.5 kg på småätit för att slippa spy. Hade förra grav lyckats träna mig i form. Men får väl kämpa mig i form igen...  Jaja det är ju inga riktiga bekymmer.

Jobbigt med MA men ändå skönt när allt är ute och man kan börja om. {#emotions_dlg.flower} Jag är mindre pepp den här omgången efter den kemiska graviditeten. Man blev så glad för det där pluset och sen blev det ändå inget. Så jag vill självklart bli gravid igen men är mycket mer laid back. Obestämd
Svar på tråden 40+ Gravid