• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • MajaSv

MariaNathalie, äter du t.ex Mitt Val Kvinna då eller har du plockat ihop allt själv? :) 

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 13:23:32 följande:
    Jag har använt CB ägglossningstest bara för att veta när och om ÄL skett. Vi har sex dagligen så jag är inte rädd att missa ÄL, haha.  Skrattande  Vitaminer har jag ätit dagligen sen flera år tillbaka så har inte gjort några ändringar där. Har försökt dra ner på kaffet och slutat dricka alkohol sen jag tog ut spiralen.  Glad

wow dagligen de va inte dåligt ????,  vi kör också första försöket denna månaden men inte varje dag haha 

• Brallans
    Brallans skrev 2022-03-03 16:42:16 följande:

wow dagligen de va inte dåligt ????,  vi kör också första försöket denna månaden men inte varje dag haha 

skulle vara glad gubbe inte massa ???

• Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 16:42:16 följande:

Haha, ja vi har alltid gjort det. Skrattande Ganska skönt att inte behöva fundera när ÄL är och om man haft sex tillräckligt nära. Blir det ingen befruktning nu så är det inte pga för lite sex iaf. Drömmer Tungan ute
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 16:48:27 följande:
    Haha, ja vi har alltid gjort det. Skrattande Ganska skönt att inte behöva fundera när ÄL är och om man haft sex tillräckligt nära. Blir det ingen befruktning nu så är det inte pga för lite sex iaf. Drömmer Tungan ute

Haha nej det behöver ni ju inte fundera på iaf Skrattande det är ju rätt skönt faktiskt, förra gången vi försökte var jag helt maniskt när jag höll på och tempade och körde äl test, ska försöka undvika det denna gång Cool 

• Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 17:12:10 följande:

Haha nej det behöver ni ju inte fundera på iaf Skrattande det är ju rätt skönt faktiskt, förra gången vi försökte var jag helt maniskt när jag höll på och tempade och körde äl test, ska försöka undvika det denna gång Cool 

Man brukar tänka mycket sånt där som man inte ska göra den här gången, och ändå faller man dit. Idag fick jag hem en massa gravtest. Är så svårt att låta bli att testa när man har hemma. Drömmer
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 19:29:03 följande:
    Man brukar tänka mycket sånt där som man inte ska göra den här gången, och ändå faller man dit. Idag fick jag hem en massa gravtest. Är så svårt att låta bli att testa när man har hemma. Drömmer

Ja jag misstänker att jag kommer följa min temp lika maniskt denna gång med Glad
    Ja det förstår jag, är du nära BIM? 

• Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-03 22:06:13 följande:

Ja jag misstänker att jag kommer följa min temp lika maniskt denna gång med Glad
    Ja det förstår jag, är du nära BIM? 

Liiite osäker på när ÄL var men BIM borde vara 10-12/3 nångång. Så nästa vecka, då jäklar blir det spännande. När har ni andra BIM? Glad
  • Sofian81

Har precis fyllt 41 (igår) och är på sjunde försöket att få en liten sladdis :) Har två barn med mannen sen innan och blev gravid på första försöket båda de gångerna. Det var dock 10 resp 8 år sedan så nu tar det såklart lite längre tid :) Kul att vi är flera över 40 som försöker! Hoppas så mycket på att mars är vår månad!

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 22:21:33 följande:
    Liiite osäker på när ÄL var men BIM borde vara 10-12/3 nångång. Så nästa vecka, då jäklar blir det spännande. När har ni andra BIM? Glad
    Jag trodde jag hade ÄL igår men idag är jag osäker då tempen inte gått upp idag men vi får se..

Spännande då är det ju "snart" :) 
Svar på tråden 40+ Gravid