Inlägg från: Sofian81 |Visa alla inlägg
  • Sofian81

40+ Gravid

Har precis fyllt 41 (igår) och är på sjunde försöket att få en liten sladdis :) Har två barn med mannen sen innan och blev gravid på första försöket båda de gångerna. Det var dock 10 resp 8 år sedan så nu tar det såklart lite längre tid :) Kul att vi är flera över 40 som försöker! Hoppas så mycket på att mars är vår månad!

• Sofian81

Går mot tidigare äl än väntat denna månad och självklart är min man borta under just de dagarna. Allt hänger på om jag får positivt på äl-test idag eller imorgon, men med tanke på stegring hittills på stickorna blir det sannolikt idag och äl på söndag. Aldrig förr hoppats på att INTE få positivt äl-test, hahaha! Blir äl däremot på måndag så hinner vi =D 

Jobbigt att missa en månad..

• Sofian81
    Brallans skrev 2022-03-11 09:17:31 följande:
    Håller tummarna för att ni kan pricka in det :) 
    Tack! Testade nu på morgonen och det var inte helt positivt, men nästintill, ska testa ikväll igen och hoppas att ägget håller sig kvar till måndag =D
  • Sofian81
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 12:05:55 följande:

Tog gravtest imorse på BIM -1 och det visade svaaagt streck på testlagret och inget alls på RFSU. Chansade och tog ett CB digital early och det stod gravid! Skrattande Hjärta Känns så overkligt!

Wow, stort grattis!! Vad underbart =D Har du några symptom?
  • Sofian81
    MariaNathalie skrev 2022-03-11 13:53:09 följande:

Sofian81: Håller tummarna. Va likadant för mig denna månad när min man va borta men vi lyckades tajma in det perfekt. Hoppas på samma för er 

cinapuffen: Grattis 

Tack! Ja, skulle vara så himla typiskt om man missade. Känns dessutom som en "bra" äl med tydliga symptom, om man nu kan dra den slutsatsen :) 

Tur att ni hann, hoppas du får ett plus!
  • Sofian81

Brallans (funkar inte att citera), jag tror inte att du måste utesluta temperaturerna, men du kanske inte ska lita 100 % på dem. Jag tempar också, har inte ätit starka smärtstillande under tiden, men hade covid en cykel och då blev kurvan lite knasig men NC kunde ändå bekräfta äl. Har du väldigt avvikande temperaturer?

• Sofian81

MariaNathalie, åh vad spännande! Stort lycka till och uppdatera oss om hur det gick!! =D

• Sofian81

MariaNathalie, vad underbart! Stor grattis!! =D vilket försök var det på?

Verkar vara en riktig tur-tråd det här, hoppas det smittar av sig, haha ;)

• Sofian81
    skaviblifyra skrev 2022-03-15 10:15:51 följande:

Hänger på här. Blev 40för en månad sedan och är gravid eller ja fick reda på missed abortion igår. Började småblöda igår men sen inget mer. Väntar på att det ska dra igång. Känner mig lurad av kroppen skulle varit i 10+2 men fostret slutade växa 6+1. Har mått skitdåligt och gör fortfarande. 

Vi har försökt i 1.5år men hade en paus på ca ett halv år efter ett missed abortion för ett år sen. Då kände jag att jag ville ta covidvaccinet och invänta lite lugnare läge i världen.  Fick ett missfall i november med. så 3 graviditeter har det blivit på 5försök så även om kvaliteten på mina ägg kanske är usla så verkar de ju fästa lätt. Grrr hatar att vara gravid i "onödan" jag har varit gravid8månader utan att det blivit ngn bebis. Att vara gravid är typ min sämsta gren mår illa, kräks  och har väldigt ont av sammandragningar från tidigt i graviditeter. Föda barn och amma däremot är jag "bra" på, hihi får glädjas åt det om någon bebis vill stanna i magen framöver.

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. vi vill väldigt gärna ha en sladdis. Har en 8och en 12åring som tjatar om bebis. Men orkar man med en eller flera omgångar till om det ändå inte kommer gå. Känner mig deppig och låg. Har sjukskrivit mig för magsjuka. Orkade inte dra hela historien på jobbet. Och orkade inte genomgå ett missfall och ha patienter samtidigtz skulle även ha en som skulle gå bredvid idag...

Detta var lagom peppigt... Grattis ni som lyckats!!!

Beklagar ditt MA, har inte gått igenom det själv någon gång,  men kan föreställa mig vilken jobbig upplevelse det måste vara :( 

Håller med dig om att själva graviditeten inte är speciellt rolig, speciellt inte första tiden, har också varit väldigt illamående och allmänt risig de gånger jag varit gravid, förstår din tvekan att behöva gå igenom det och riskera att inte få "belöningen". 

Hoppas du får bli gravid snart igen och att allt går som det ska! 
  • Sofian81

Det blev en hejdundrande äl i söndags, ett par dagar tidigare än jag trott. Hade extremt starka symptom, tom illamående dagen efter vilket jag inte brukar ha, förmodligen pga kraftig progesteronökning, tempen rusade uppåt =D Vet inte om det är bra eller dåligt dock.

Vi fick till det två dagar innan äl, så ganska bra men hade velat tajma perfekt denna gång, men men..

Så äl+2 nu då, känner att tiden kommer gå vääääldigt långsamt denna månad 

• Sofian81

Cinapuffen (går inte att citera), vad tråkigt, förstår hur det känns. Jag var med om samma i julas, plussade på julafton och hann bli riktigt glad men några dagar senare kom mensen. Du verkar ju ha lätt för att bli gravid i alla fall så det dröjer nog inte längre förrän du får ett plus som håller i sig! =D

• Sofian81

Äl +7 idag, en hel vecka kvar till bim, denna väntan alltså..
    Min temp har dock skjutit i höjden idag, inte haft så hög sedan jag hade covid i cykel 3, men med min tur är jag väl säkert bara på väg att bli sjuk, haha! 

• Sofian81
    MariaNathalie skrev 2022-03-20 15:48:11 följande:
    Jag fick en temphöjning också på typ dag 7 
    och det va nog när ägget fäste 

håller tummarna för dig 
    Tack! Ja, hoppas ju såklart, men ändå känns det overkligt att det plötsligt skulle ta sig när det inte blivit något det senaste halvåret. Men samtidigt borde sannolikheten öka något varje månad man försöker (om man nu fortfarande är fertil). 

Tycker att det har varit jobbigt att förhålla sig till att det kanske inte blir något pga åldern. För tio år sedan var det så lätt, blev gravid som på beställning så fort vi försökte. Om man bara visste att det skulle gå förr eller senare skulle väntan varje månad inte vara så himla jobbig. 

Har ni andra funderat på hur länge ni tänker försöka? Jag hade gärna fått två sladdisar, men har nog någon slags mental gräns vid 43-44. Fast det kanske ändras, finns ju de som passerat 46-47 som lyckats bli gravida på naturlig väg =D
  • Sofian81

Börjar nästan inbilla mig att jag är gravid? Tempen steg ytterligare idag till en nivå som jag aldrig haft tidigare och mannen säger att jag är varm som ett element (brukar vara han som är elementet). Det krampar även i äggstockarna när jag reser mig snabbt eller sträcker ut mig och ett svagt illamående har börjat ge sig till känna. Brösten ömmar på ett annorlunda sätt och jag inbillar mig att de ser lite rundare ut. Har också fått nästäppa vilket jag typ aldrig har. Magkänslan säger gravid, men vågar knappt hoppas...

Har bim 27 mars, ska försöka hålla ut och testa 28 eller 29 mars

• Sofian81

MariaNathalie, tyvärr försvann alla symptom och tempen sjönk till normala nivåer för perioden. Inväntar mensen idag eller senast imorgon. Nu är magkänslan att jag verkligen inte är gravid. Har beställt Q10 för att testa inför kommande försök, ska tydligen kunna förbättra äggkvaliten sägs det =D

Är liiite besviken men också helt införstådd med att det (om det ens blir någon graviditet) kommer att ta tid. Räknar med minst 5-6 månader till innan jag ger upp ;)

• Sofian81

Kan fortfarande inte citera inlägg, men härligt att flera av er verkar har passerat äl och nu bara har väntan kvar =D 

Här kom mensen och är inne på sista dagen idag, sen börjar väntan på äl. Hoppas på att den kommer tidigt som förra månaden, då blir det under en bra jobbvecka. Jobbar skift, så det är inte varje månad det funkar med tajmingen. Har börjat ta q10-tillskott och hoppas att det kommer göra skillnad! =D

• Sofian81

Hur går det för alla? När har ni bim? Själv väntar jag på äl som borde infalla nu i dagarna.

• Sofian81

Hoppas 2012, ser ev något svagt på den nedre bilden, hur har det gått?

Nu har äl passerat och den låååånga väntan börjar. Tror vi lyckades hyfsat bra med tajmingen dock =D

Hur går det för er andra?

• Sofian81
    Cinapuffen skrev 2022-04-14 07:04:42 följande:
    Tror det verkar gå bra här.. Drömmer
    Oj, stort grattis!! =D Hur mår du? Symptom? 
  • Sofian81

Äl +6 eller 7 idag och fick världens tempdipp =O Har inte haft de i någon av de tidigare cykler då jag tempat, kan det vara ett bra tecken eller är dippen för extrem? Är lite orolig för problem med hormonbalansen.. Har inga gravsymptom öht så är inte jättehoppfull. 

Ni andra som tempar, har ni erfarenhet av imlantationsdippar?

Svar på tråden 40+ Gravid