• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • MommyA
    Fagelfri skrev 2022-03-06 09:48:10 följande:
    Känner som du, man blir ju så ledsen. Och nu fick jag förhoppningar över en dum skugga som säkert inte betydde någonting blää. Men nån gång blir det vår tid! Hur länge har ni försökt?
    Detta var 8e försöket efter missfallet/avbryt. I juli förra året fick jag avbryta graviditen i vecka 20. Hur länge har ni försökt? Ja man säger så varje månad att snart är det väl våran tur. Men känns som det aldrig kommer att ske. Har aldrig haft såna här "problem" innan. Så jag blir så fundersam.. Vad det kan bero på. 
  • Grodan90
    evelinagra1 skrev 2022-03-06 11:44:10 följande:

Ni som blivit gravid nu vad har ni för symtom? :)

Haft ett svagt illamående sedan några dagar innan bim. Molvärk som kommer och går. Trött men det behöver inte ha med graviditeten att göra. 
  • Pico

Fagelfri: är det så? Ja då får man väl bara hålla sig lugn i båten, varje månad så hoppas jag att det ska vara en nidis men sen kommer ändå mensen Rynkar på näsan 

• Fagelfri

MommyA: 6e försöket nu. Vad tråkigt att höra om din avbrutna graviditet, måste varit tufft för er <3 nej man tröttnar ju på denna väntan :(

pico: hehe japp man hoppas in i det sista. så segt att småblöda så länge också. MEN jag minns sonens graviditet och då småblödde jag också precis som vanligt ända fram till mens men mensen uteblev. Småblödde några dagar till innan kroppen fattade att jag var gravid och då avtog det :)

• MommyA
    Fagelfri skrev 2022-03-06 13:52:03 följande:

MommyA: 6e försöket nu. Vad tråkigt att höra om din avbrutna graviditet, måste varit tufft för er <3 nej man tröttnar ju på denna väntan :(

pico: hehe japp man hoppas in i det sista. så segt att småblöda så länge också. MEN jag minns sonens graviditet och då småblödde jag också precis som vanligt ända fram till mens men mensen uteblev. Småblödde några dagar till innan kroppen fattade att jag var gravid och då avtog det :)

Extremt tufft såklart. Jag hoppas en då denna gång. Har bim om 3 dagar enligt appen så kanske kanske kan bli ett plus. Hoppas du med får ett plus. 
  • Pico

Haha nä nu har jag tappat det helt, kollade mina två senaste grav-stickor (fredags och idag) bara för att kolla eventuella torkstreck. Då är där ett ganska tydligt ljusrött streck på det från imorse men det andra är helt blankt. Jag tog inte tiden imorse och var lite småstressad så jag vet inte egentligen hur länge jag väntade på svaret. Kan ett torkstreck ha en sådan färg? och säg gärna till mig att jag hoppas på för mycket xD

• tovikan
    Fagelfri skrev 2022-03-06 08:36:50 följande:

Skulle önska lite hjälp, är mer brydd nu än nånsin :/

så: testade ett testa tidigt idag. 10 dagar efter ÄL, mens på onsdag. Kan dock vara en till två dagar senare pga oregelbunden cykel.

läste testet efter rekommenderade 3 minuter. Ser ingenting. En halv minut senare ska jag slänga det och ser då en SVAG skugga som inte var där förr. Det är absolut inte ett positivt resultat för det var så svagt att det inte gick att fånga på kameran. Ibland syntes det på skärmen men så fokuserade den och då försvann strecket. Detta var såklart med god marginal inom de 10 min som är maxgräns för avläsning.

är det ett sånt spökstreck man hör om? KAN det vara för låga nivåer såhär nära mens? Eller ska jag tänka att det bara är ett späkstreck och fokusera på nästa mens?

bifogar också en bild på mitt negativa test för att ja. jag har blivit knäpp tror jag haha.där ser man då den svaga svaga skuggan?

See absolut en skugga! Håller med ovan, testa digitalt! 
  • Fagelfri
    tovikan skrev 2022-03-06 16:45:10 följande:
    See absolut en skugga! Håller med ovan, testa digitalt! 
    Alltså jag kikar på bilderna nu och jag ser fortfarande en skugga, skönt fler ser den haha! Kan inte hålla mig så imorgon testar jag nog med ett till testa tidigt ej digitalt, (det är det jag har hemma). Visar det negativt inväntar jag snällt mens eller BIM innan jag kör ett vanligt digitalt. Alternativt så jagar jag imorgon runt på alla apotek för att hitta ett tidigt digitalt, lämnar inga garantier haha!

pico jag är en oerfaren testare så kan tyvärr inte ge svar men generellt ska man ju aldrig kolla på ett test efter utgången testtid då det kan bli falskt positivt samt att streck försvinner. Så ta ett nytt imorgon röstar jag för! håller tummar och tår :)
  • Emzor1

Hoppar också in här :) 

Jag tog ut min spiral i januari, hade ÄL 26/2 (enligt våra beräkningar) och det var först nu i februari som vi började försöka på riktigt :) 

BIM bör vara 13/3, kunde inte hålla mig så tog ett tidigt test redan imorse vilket jag egentligen vet är för tidigt - givetvis var det negativt och jag blev så besviken..

Jag känner att alla på familjeliv verkar få positiva resultat så tidigt, känna symptom så tidigt - men inte jag.. har fått finnar och mensvärk redan nu så det är väl kört denna månaden..

Förlåt för ett långt inlägg, jag håller tummarna för alla er andra, hade varit så roligt att följas åt här :)

Svar på tråden BIM mars 2022