• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-20 18:12:50 följande:
    Hur gick det, får du göra ul imorgon?
    Har du kännt någon skillnad nu när du höjt dosen?
    Nej, ringde dom idag men läkaren sa att det inte var någon idé även fast jag sa att det vore skönt och veta inför helgen. Så får snällt vänta ändå Obestämd

Nej inte kännt någon skillnad alls faktiskt, så hoppas det håller i sig så och att dom växt till bra storlek på måndag. Hur mår du?
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-20 19:44:23 följande:
    Nej, ringde dom idag men läkaren sa att det inte var någon idé även fast jag sa att det vore skönt och veta inför helgen. Så får snällt vänta ändå Obestämd

Nej inte kännt någon skillnad alls faktiskt, så hoppas det håller i sig så och att dom växt till bra storlek på måndag. Hur mår du?
    Nej vad drygt, men de vet ju vad de håller på med. Hoppas det ser bra ut på måndag.

Imorgon kväll tar jag sista sprutorna!!! Ska bli skönt att få detta gjort, jag mår bra, lite ömma bröst men inget mer. Kände lite i äggstockarna första dagarna men inget nu. Sen är det ju alltid allt runt om, blir äggen övermogna, hinner de lossna innan äp, blir något befruktade, blir jag överstimulerad osv. Man ska alltid vara orolig och stressad över något DrömmerSkrikandes

Sen är jag rädd att bli sjuk innan måndag, coronan går ju överallt och när man är på sjukhus och gör ul hostar folk till höger och vänster. Även personal Tyst
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-20 20:54:26 följande:
    Nej vad drygt, men de vet ju vad de håller på med. Hoppas det ser bra ut på måndag.

Imorgon kväll tar jag sista sprutorna!!! Ska bli skönt att få detta gjort, jag mår bra, lite ömma bröst men inget mer. Kände lite i äggstockarna första dagarna men inget nu. Sen är det ju alltid allt runt om, blir äggen övermogna, hinner de lossna innan äp, blir något befruktade, blir jag överstimulerad osv. Man ska alltid vara orolig och stressad över något DrömmerSkrikandes

Sen är jag rädd att bli sjuk innan måndag, coronan går ju överallt och när man är på sjukhus och gör ul hostar folk till höger och vänster. Även personal Tyst
    Precis, får lita på dom nu bara! 

Men gud va skönt med sista sprutorna och att du mår bra!! Ja gud ja det förstår jag verkligen. Hoppas ni får ut många fina men inte för många så du blir överstimulerad denna gången! Vilken tid får du ta sprayen och när på måndag ska ni vara där? 
    Förstår även att man blir nervös för att de hinner lossa om det är många där så man får vänta eller något annat tar tid... 

Ja man får lite lätt ångest varje gång man går in på sjukhuset nu och hör nån hosta eller folk som trängs...
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-20 21:44:56 följande:
    Precis, får lita på dom nu bara! 

Men gud va skönt med sista sprutorna och att du mår bra!! Ja gud ja det förstår jag verkligen. Hoppas ni får ut många fina men inte för många så du blir överstimulerad denna gången! Vilken tid får du ta sprayen och när på måndag ska ni vara där? 
    Förstår även att man blir nervös för att de hinner lossa om det är många där så man får vänta eller något annat tar tid... 

Ja man får lite lätt ångest varje gång man går in på sjukhuset nu och hör nån hosta eller folk som trängs...
    Halv 9 på lördag kväll och vi ska vara där halv 8 på måndag morgon. Så äp är väl efter 8 kanske, tar ju tid efter man fått mediciner och bytt om innan det blir ens tur. 
    Vi brukar alltid haft något ägg som varit omoget, blir spännande att se resultatet nu när jag tagit sprutor någon dag mer. 
    Ska bli spännande att se om sprayen gör så att jag kanske kommer må bättre utan överstimulering, men jag skulle få ta ovitrelle vid äp om allt såg bra ut med.
    Varför vet jag dock inte, men tar med den i en kylväska så får de bestämma!
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-20 21:57:11 följande:
    Halv 9 på lördag kväll och vi ska vara där halv 8 på måndag morgon. Så äp är väl efter 8 kanske, tar ju tid efter man fått mediciner och bytt om innan det blir ens tur. 
    Vi brukar alltid haft något ägg som varit omoget, blir spännande att se resultatet nu när jag tagit sprutor någon dag mer. 
    Ska bli spännande att se om sprayen gör så att jag kanske kommer må bättre utan överstimulering, men jag skulle få ta ovitrelle vid äp om allt såg bra ut med.
    Varför vet jag dock inte, men tar med den i en kylväska så får de bestämma!
    Okej Glad
    Ja verkligen, håller tummarna för bra resultat! 
    Konstigt att få ovitrelle vid äp eftersom man ska ta den dagar innan. 
    Spännande att veta varför 
  • Loppan1994

Funderade på en sak

Säg att man blir gravid, och man skulle få MA oavsett hur långt gången man är.
    Är alla ens försök förbrukade då (via landsting) om man skulle ha några gånger kvar?

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 13:59:33 följande:

Funderade på en sak

Säg att man blir gravid, och man skulle få MA oavsett hur långt gången man är.
    Är alla ens försök förbrukade då (via landsting) om man skulle ha några gånger kvar?

Nej, man har rätt till sina tre äp+insättningar tills att man får ett levande barn
    Det borde stå i avtalet man skriver under, jag har läst det någonstans.
    Men tror även att om du gör ett äp nu och får 10 till frysen. Så tror jag man måste använda alla från frysen innan man gör ett nytt äp. 

Det bästa är att få några kvar i frysen från dessa gratis försök, blir billigare om man vill ha ett syskon och mindre jobbig process...
  • ananna
    Snöoväder skrev 2022-01-19 20:40:45 följande:
    När ska du få mens nästa gång?
    Tror man brukar kunna börja vid nästa mens när man varit där, om det inte är allt för många som ska starta samtidigt
    Jag ska ha mens när som helst nu. Hoppas ju förstås att den inte dyker upp men skulle ju knappast bli förvånad efter så många försök hittills Flört. Jag kommer ha mitt besök runt ÄL i nästa cykel. 
    Men superpositivt om jag får komma igång direkt vid nästa mens, tack för input, känner mig orimligt peppad nu!!! Glad
  • Snöoväder

Ikväll skulle jag egentligen ha tagit ovitrelle sprutan, men ska nu istället ta suprecur. Känns konstigt att inte ta en spruta. 
    Någon som fått göra samma inför äp?
    Hittar ju mest att suprecur ska tas innan behandling påbörjas och inte inför en graviditet. Så man blir ju lite nojig att det ska bli något fel!..... Skrikandes

Svar på tråden IVF 2022