• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Snöoväder

16 ägg blev det, allt gick bra har lite mens liknande värk och lite trött. Nu är det den jobbiga väntan tills imorgon Tyst

• Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-24 10:21:47 följande:

16 ägg blev det, allt gick bra har lite mens liknande värk och lite trött. Nu är det den jobbiga väntan tills imorgon Tyst

Men gud va bra med så många ägg!! Hur gick det med sprutan, fick du ta den? 
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-24 11:19:16 följande:
    Men gud va bra med så många ägg!! Hur gick det med sprutan, fick du ta den? 
    Ja hoppas resultatet imorgon är bra med nu bara!
    Jag fick ta lite av den, det var för att livmodern och äggstockarna inte skulle kollapsa fick jag som förklaring. Jag va trött och orkade inte fråga så mycket mer. Fick även hormonplåster som jag ska byta var tredje dag eller så. Är väl för att hjälpa kroppen inför insättning
  • Snöoväder
    Hur har det gått för dig idag? Om du fått gjort ul än
  • Izza8511

Hej 
    Hänger på här också. 
    Började förra året utan resultat, kampen fortsätter 

• Loppan1994

Snöoväder- jaha okej men då gör den någon nytta iallafall Glad
    Verkligen!! Hoppas många blir befruktade Skrattande

Inte växt mkt alls, ingen va över 10... han tyckte det var konstigt för dom borde växt på bra till och med med en lägre dos än 125, för äggreserven hade jätte bra värden. Och nu tog ja ändå 125 i 7 dagar och 175 i 5 dagar. 

Så nu avbröt han behandligen och ska vänta in mensen när den kan tänkas komma? Då ska jag tillbaka för ultraljud och sen starta på nytt i mars med 175 direkt..
    Känns bara som att kroppen sviker en..

• Loppan1994

Izza8511- Hej absolut! Hur har eran resa sett ut hittills? om du vill berätta :) 

• Izza8511

Ja absolut. 
    Har gjort 2 äggplock, sista gången fick de ut bra många ägg så jag kunde frysa 7 st. (Så tacksam för det)

Har fått tillbaka 5 blastocyster, ruvar på en nu dag 10.
    Tyvärr har den heller tagit sig då testen borde visa något nu.

Problemet tror de är min slemmhinna som inte blir mer än 7 mm. 
    Vet inte riktigt vad jag ska göra mer =(

Loppan1994 skrev 2022-01-24 14:05:07 följande:

Izza8511- Hej absolut! Hur har eran resa sett ut hittills? om du vill berätta 

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-24 14:02:54 följande:

Snöoväder- jaha okej men då gör den någon nytta iallafall Glad
    Verkligen!! Hoppas många blir befruktade Skrattande

Inte växt mkt alls, ingen va över 10... han tyckte det var konstigt för dom borde växt på bra till och med med en lägre dos än 125, för äggreserven hade jätte bra värden. Och nu tog ja ändå 125 i 7 dagar och 175 i 5 dagar. 

Så nu avbröt han behandligen och ska vänta in mensen när den kan tänkas komma? Då ska jag tillbaka för ultraljud och sen starta på nytt i mars med 175 direkt..
    Känns bara som att kroppen sviker en..

Nej vad tråkigt att det inte hänt så mycket.... Men bra att värdena på din äggreserv ser bra ut. Hoppas att din kropp svarar bättre på en högre dos Glad
    Ja asså man undrar varför just vi ska behöva gå igenom detta? Obestämd
    Jobbigt när man försökt ett tag med och äntligen får påbörja behandling och så kommer man inte ens till äp. Läste någonstans att första omgången kan vara som ett test, för sitt se hur kroppen svarar. Man kanske behöver annan dos/läkemedel eller så för att få ett bra svar från din kropp. Så nu hoppas jag att du i mars får fina ägg och ett plus i april!Hjärta
  • Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 14:36:35 följande:

Ja absolut. 
    Har gjort 2 äggplock, sista gången fick de ut bra många ägg så jag kunde frysa 7 st. (Så tacksam för det)

Har fått tillbaka 5 blastocyster, ruvar på en nu dag 10.
    Tyvärr har den heller tagit sig då testen borde visa något nu.

Problemet tror de är min slemmhinna som inte blir mer än 7 mm. 
    Vet inte riktigt vad jag ska göra mer =(

Skönt med så många i frysen, men tråkigt att du inte fått ditt + ännu.. Rynkar på näsan
    Vad säger kliniken om din slemhinna? Tänker att eftersom att de gör återföring måste de ändå tro att det ska gå.
    Det finns kanske något som kan hjälpa dig så att den blir tjockare. 
    Någon som vet hur tjock den ska vara för att vara "bra"? Om det finns något sånt.
Svar på tråden IVF 2022