• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Mirabilis89
    Loppan1994 skrev 2022-01-18 22:46:17 följande:

Mirabilis89- ja det va ju toppen att det gick så snabbt för er Skrattande

Åh va skönt att ha så nära!! Vi har ca 1h och sen ca 4h till Örebro där vi ska göra plock och insättning. Så det kommer bli en väldans faring om inte äggen tar sig.. 

Men om dom inte hittar något på er så har ni väl rätt till ivf när det gått 2år ändå väl? Har för mig dom sa det när jag frågade när vi va i början av utredningen 

Ja det är en klar fördel med att bo i Stockholm med det här, och känns som att det tar lite udden av "storheten" kring IVF med att bo så nära med, blir lite avdramatiserat liksom. 

I Stockholm gäller 1 år innan man får påbörja utredning och sen ev. IVF, tror inte man aktivt måste vänta 2 år innan IVF så, sen kanske det blir den tidslängden i slutändan men inte för "regelns skull". Glad
  • Julia0102

Hej!
    Jag ska påbörja ivf privat nu pga 9 månades kö via landstinget. Gör ni något speciellt inför ivf? Bortsett från rökning, folsyra. :) 

• Loppan1994

Snödroppen86- förstår känslan med att åka långt, är samma här.. blir endel faring. Nackdelen med att bo på "landet" haha 

• Loppan1994

Snödroppen86- vi fick välja Falun eller Örebro men Örebro är närmare för oss, men som du säger - Falun har mycket kortare tid sa dom till oss med Skrattande

• Loppan1994

Mirabilis89- ja men precis Skrattande okej men de är ju skönt då att veta, att ni får hjälp oavsett om dom inte hittar nått "fel" på er Glad

• Loppan1994

Julia0102- Hej, ja kön till landstinget är lång... vi sökte i september 2020 och har precis börjat med sprutorna.. 

Bara dom 2 spermaproverna tog över 6 månader för efter första provet ville dom vänta 3mån innan han kunde lämna nytt och sen glömde dom bort det så efter 6 mån fick han lämna andra provet... 

Nej inget speciellt, jag gick ner lite i vikt för låg över bmi gränsen. Vid första besöket låg jag bra till men nu har jag nog gått upp igen.. 
    Folsyra åt jag ett tag men inte nu, får nog börja igen.
    Snusar gör jag än, är tänkt att sluta när vi gör äggplock. Dock får jag nog sluta nu för mina ägg hade knappt växt Gråter

• Loppan1994

Snöoväder- hur gick det för dig idag?

Blev bakslag här.. nästan inte växt nånting. Får höja från 125 till 175 från idag tills på måndag. Läkaren tyckte det kanske var lite långt med 5 dagar utan kontroll men på fredag var det ingen idé att kolla igen sa han och på helgen har dom stängt. Men BM sa sen att 175 inte va så stor dos för läkaren lyckades ju skrämma upp mig.. 

Har det inte växt till sig på måndag så ska vi avbryta och vänta in nästa mens och börja högre från start. 

Jag som var så säker på att det hade växt massor.  

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-19 14:09:31 följande:

Snöoväder- hur gick det för dig idag?

Blev bakslag här.. nästan inte växt nånting. Får höja från 125 till 175 från idag tills på måndag. Läkaren tyckte det kanske var lite långt med 5 dagar utan kontroll men på fredag var det ingen idé att kolla igen sa han och på helgen har dom stängt. Men BM sa sen att 175 inte va så stor dos för läkaren lyckades ju skrämma upp mig.. 

Har det inte växt till sig på måndag så ska vi avbryta och vänta in nästa mens och börja högre från start. 

Jag som var så säker på att det hade växt massor.  

Nej men det lät inge kul, men som sagt du verkar haft en låg dos och du började efter mig med sprutor så du ska se att de börjar växa till sig nu! Men du hade ju kunna fått ett ul på fredag för din egen skull, så man vet att något händer..

De va inte nog stora idag, största på båda sidorna hade medel på 16 mm. Men minst 20 som säkert kommer gå att plocka..  Så sänkt dos till 112,5. Ska fortsätta tills på fredag. På lördag får jag ta en spray istället för ovitrelle, för att minska risken för överstimulering. 

Så på måndag blir det äp. 14 dagar efter jag började med första dosen. Känns så långt bort, hade helst gjort det på fredag och vetat att man kunnat ta igen sig på helgen. Men nu får det bli en lugn vecka nästa vecka istället.
  • Snöoväder
    Mirabilis89 skrev 2022-01-18 22:40:47 följande:

Ja jag ringde och bokade första besöket för utredning i slutet av november kanske, och tiderna för hur lång tid allt tar hade jag visserligen googlat mig till innan hur det såg ut för stockholm, så det var ju skönt att det stämde överens med vad läkaren sa i tidsplan.

Vi har sån himla lyx att vi bor bokstavligt talat 5 min gång från kliniken för både utredning och ev IVF, en detalj i det stora hela förstås men inte något vi tackar nej till precis! Skrattande

Tänk om man kunde bo så nära!!!

Då hade man sluppit stressen med rädslan att bli för sen, krocka eller något liknande när man är påväg. 
    Fast helst av allt så hade man sluppit hela denna vägen för att få barn, så avundsjuk man blir på alla som får barn hur lätt som helst...
  • Loppan1994

Snöoväder- ja men ellerhur, tycker oxå jag borde få komma på fredag så man ser om det är på g... 

Har du kört på 125?

Men va skönt då att det snart blir plock för dig. Ja jag förstår att det hade vart skönt med fredag så man kunde vila upp sig. Lite så jag kände oxå. 

Och bra att du får spray så du inte blir överstimulerad 

Svar på tråden IVF 2022