• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Izza8511
    Snöoväder skrev 2022-01-24 16:50:36 följande:
    Skönt med så många i frysen, men tråkigt att du inte fått ditt + ännu.. Rynkar på näsan
    Vad säger kliniken om din slemhinna? Tänker att eftersom att de gör återföring måste de ändå tro att det ska gå.
    Det finns kanske något som kan hjälpa dig så att den blir tjockare. 
    Någon som vet hur tjock den ska vara för att vara "bra"? Om det finns något sånt.
    De säger över 6mm är ok men optimalt är 9-11

De säger inte så mycket faktiskt.
    Läkaren vill att jag gör ett hysteroscopy.
    Svin dyrt o göra privat, känns så obehagligt också. 
    Men jag har väl inget val antar jag.
    Jag har läst en del om akupunktur, ska prova det. 

Någon som Någon erfarenhet av slemmhinna?
  • Loppan1994

Snöoväder- ja ellerhur, var så taggad när vi äntligen fick starta. Men hoppas mensen kommer snabbt nu. Och som du skrev innan, så orättvist att vissa har det hur lätt som helst medans andra får kämpa... tack det hoppas jag med Hjärta

• Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 16:58:36 följande:
    De säger över 6mm är ok men optimalt är 9-11

De säger inte så mycket faktiskt.
    Läkaren vill att jag gör ett hysteroscopy.
    Svin dyrt o göra privat, känns så obehagligt också. 
    Men jag har väl inget val antar jag.
    Jag har läst en del om akupunktur, ska prova det. 

Någon som Någon erfarenhet av slemmhinna?
    Okej, ja då är de svårt om de ändå säger att det är ok. 
    Måste ni bekosta det själv? Kör ni privat och betalar eller genom landsting själva ivf?
    Har läst bra om folk som testat akupunktur, så kan ju vara ett  billigare och trevligare alternativ.
  • Snöoväder

6 ägg har klarat sig tills idag och blivit embryon, så på torsdag blir det ET om allt fortfarande ser bra ut Glad

• Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-25 13:57:44 följande:

6 ägg har klarat sig tills idag och blivit embryon, så på torsdag blir det ET om allt fortfarande ser bra ut Glad

Va kul!! Hoppas det gör det och resten går frysa Glad
  • Snöoväder

Av våra 6 embryon så är det ett som har utvecklats lite bättre, så det fick jag tillbaka idag! Så nu ruvar jag Skrattande
    De andra 5 odlas vidare och hoppas att någon går att frysa.

• smulis85

Hej hoppar gärna in här om de är okej Glad 
    Gjorde ett misslyckat försök i september fick ut 8 ägg då 5 befruktade och Ett sattes tillbaka på dag 5 tyvärr inga till frysen.

Har börjat på ivf nr 2 så nu är jag på sprutdag 6 med högre dos gonal-f och Fyrmadel. vul imorgon men problemet är att min mens inte slutat, vilket är konstigt då jag brukar ha 6 dagar mens varav 2 sista dagarna mycket sparsam. Så rädd att slemhinnan inte kommer se bra ut. 

väldigt nervös på vad vul kommer visa 

• Loppan1994

Smulis85- hej! Va konstigt, har du ringt dom och frågat om mensen? Vad har du för dos nu? Fick du höja från början eller har du varit på ul och fick höja efter?

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-01-27 16:51:01 följande:

Smulis85- hej! Va konstigt, har du ringt dom och frågat om mensen? Vad har du för dos nu? Fick du höja från början eller har du varit på ul och fick höja efter?

Ja jag ringde och de tyckte de var märkligt Och sa bara att jag skulle komma imorgon som planerat så får de ta ställning till det då. Har fått högt från början 250 Gonal-f då jag svarade dåligt förra gången. 

läste igenom tråden tråkigt att du fick avbryta din behandling är rädd för att jag också får göra de. Rena rama berg och dalbanan det här med att försöka bli gravid! 

Svar på tråden IVF 2022