• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-03 14:55:08 följande:
    Ja det har varit tufft i perioder med Just väntan, men snart så :) Tack det hoppas jag med. hur gåendet för dig? Vad är din historia? :)
    Vi försöker få ett syskon till vårat barn, har manliga faktorn. 
    Första barnet fick vi genom vårat första ivf försök. Många befruktade ägg men inget till frysen den gången.
    Så då var det bara att börja en ny omgång förra året. Har gjort två äggplock med ET efteråt och ett FET, så nu hoppas vi att den senaste ET ska ta sig, då de andra inte lyckats. 
    Vi har några blastocyster i frysen, både från förra och den här omgången.
    Är på rd 7 idag och har från igår börjat känna av vänster sida i magen, inte ont men något där. Vet dock att man kan få hur mycket som helst med falska symtom från tidigare månader.
    Lär fortsätta testa framöver och hoppas så att det ska gå vägen nu! Skrattande
  • Loppan1994

Är det nån av er som fått avbryta behandling men gonal-f och fyramadel någon gång? 
    Avbröt förra måndagen om jag minns rätt.
    Nu i tisdags kom det ljus rosa på pappret när ja vart på toa, oftast så min mens börjar så tänkte att nu är den på gång. Men sen va de helt borta. På onsdagen var det lika dant kanske 2-3 toa besök sen va de borta. 
    Och igår och idag så har det varit så varje toa besök. Men det är bara när ja vart på toa som det syns, behöver inte ha tampong eller binda.. 
    Enligt appen ska jag ha mens på söndag, men eftersom jag tog fyramadelen så borden den egentligen komma nästa vecka. 

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-04 08:30:46 följande:

Är det nån av er som fått avbryta behandling men gonal-f och fyramadel någon gång? 
    Nu i tisdags kom det ljus rosa på pappret när ja vart på toa, oftast så min mens börjar så tänkte att nu är den på gång. Men sen va de helt borta. På onsdagen var det lika dant kanske 2-3 toa besök sen va de borta. 
    Och igår och idag så har det varit så varje toa besök. Men det är bara när ja vart på toa som det syns, behöver inte ha tampong eller binda.. 
    Enligt appen ska jag ha mens på söndag, men eftersom jag tog fyramadelen så borden den egentligen komma nästa vecka. 

Har tyvärr inte gjort det så vet inte, men tror inte du kan följa appen denna månad eftersom du tagit fyremadel. För du tog aldrig någon ovitrelle spruta? Slutade du bara med behandlingen rakt av när de sa det?

Själv är jag på rd 9 idag och negativt test.. Att det inte skulle gå nu heller. Min cykel har blivit så konstig efter de äp jag gjort så har inte äl så ofta längre..  Så känns så jävla långt bort nu att ens få göra FET.... 
    Får ingen direkt hjälp heller från kliniken då det inte är fel på mig, än fast man går från normalcykel på 28 dagar till 35 helt plötsligt...
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-05 09:07:48 följande:
    Har tyvärr inte gjort det så vet inte, men tror inte du kan följa appen denna månad eftersom du tagit fyremadel. För du tog aldrig någon ovitrelle spruta? Slutade du bara med behandlingen rakt av när de sa det?

Själv är jag på rd 9 idag och negativt test.. Att det inte skulle gå nu heller. Min cykel har blivit så konstig efter de äp jag gjort så har inte äl så ofta längre..  Så känns så jävla långt bort nu att ens få göra FET.... 
    Får ingen direkt hjälp heller från kliniken då det inte är fel på mig, än fast man går från normalcykel på 28 dagar till 35 helt plötsligt...
    Nej precis, därför jag blev lite fundersam. Men kanske är nån mellanblödnin bara. Nej ingen ovitrelle utan jag bara slutade rakt av efter ul som dom sa Glad
    Men nej va tråkigt, men är några dagar kvar tills du skulle testa egentligen eller? 

Men vad konstigt, borde du inte få nått så du får äl om den blivit konstig efter äp?
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-05 14:26:38 följande:
    Nej precis, därför jag blev lite fundersam. Men kanske är nån mellanblödnin bara. Nej ingen ovitrelle utan jag bara slutade rakt av efter ul som dom sa Glad
    Men nej va tråkigt, men är några dagar kvar tills du skulle testa egentligen eller? 

Men vad konstigt, borde du inte få nått så du får äl om den blivit konstig efter äp?
    Okej, ja svårt att veta. Eller så har det tagit sig naturlig nu!Skrattande

Jag ska testa på onsdag, men ska ha mens på måndag och har ont i magen så som jag brukar ha.  
    Ja jag trodde det förra året när jag nämnde men de ville inte det för min kropp ska klara av det själv. Det är väl därför jag kände att enda lösning va ett nytt äp för då får man ju lutinus för att hjälpa kroppen.

På testen står det ju att man ska testa samma dag som förväntad mens. Men känns som att något svagt streck borde jag kunna få. Hade så höga förhoppningar nu med och de här ägget va så fint och delade sig så väldigt bra och allt och så blir det antagligen inget nu heller... 

Trodde denna helgen skulle bli bra, men nu är jag förberedd på kommande vecka om mensen kommer på jobbet.
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-05 15:55:54 följande:
    Okej, ja svårt att veta. Eller så har det tagit sig naturlig nu!Skrattande

Jag ska testa på onsdag, men ska ha mens på måndag och har ont i magen så som jag brukar ha.  
    Ja jag trodde det förra året när jag nämnde men de ville inte det för min kropp ska klara av det själv. Det är väl därför jag kände att enda lösning va ett nytt äp för då får man ju lutinus för att hjälpa kroppen.

På testen står det ju att man ska testa samma dag som förväntad mens. Men känns som att något svagt streck borde jag kunna få. Hade så höga förhoppningar nu med och de här ägget va så fint och delade sig så väldigt bra och allt och så blir det antagligen inget nu heller... 

Trodde denna helgen skulle bli bra, men nu är jag förberedd på kommande vecka om mensen kommer på jobbet.
    Tog faktiskt ett grav test som va negativt så är nog tyvärr inte det. 
    Jaha okej, tråkigt att dom vill de eftersom du inte får så mycket äl då tar ju allt så mycket längre tid oxå Rynkar på näsan
    Nej vad tråkigt... men håller tummarna ändå för att det hinner ändra sig!! 
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-05 18:28:39 följande:
    Tog faktiskt ett grav test som va negativt så är nog tyvärr inte det. 
    Jaha okej, tråkigt att dom vill de eftersom du inte får så mycket äl då tar ju allt så mycket längre tid oxå Rynkar på näsan
    Nej vad tråkigt... men håller tummarna ändå för att det hinner ändra sig!! 
    Synd, det hade ju varit något att lyckas själv! 

Tack! Jag har lite hopp som kommer ibland eftersom att det inte är såna tidiga och känsliga tester. Men tycker ändå man borde se någon dag innan ändå om det skulle vara något.

Men det är som vanligt i den här processen, bara bryta ihop och komma tillbaka, i slutändan kommer det förhoppningsvis vara värt alla vändor. Eller att man i alla fall inte behöver ångra att vi inte försökte.
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-02-04 08:30:46 följande:

Tyvärr Inge svar på din fråga men kan tänka mig att en avbruten behandling Kan göra att kroppen beter sig konstigt. Synd att de inte är en graviditet. 

Snöoväder skrev 2022-02-05 20:10:39 följande:

Tack! Jag har lite hopp som kommer ibland eftersom att det inte är såna tidiga och känsliga tester. Men tycker ändå man borde se någon dag innan ändå om det skulle vara något.

Men det är som vanligt i den här processen, bara bryta ihop och komma tillbaka, i slutändan kommer det förhoppningsvis vara värt alla vändor. Eller att man i alla fall inte behöver ångra att vi inte försökte.
    håller tummarna för att det bara är förtidigt för test. Hela ivf karusellen är så påfrestande!

Själv tog jag ovitrelle sprutan ikväll så nu är sprutorna slut för denna gång. Har fått konstiga biverkningar av behandlingen denna gång eller om de beror på stress det vet jag inte. Har fått så kallande ögonmigrän, helt plötsligt försvinner en del av synfältet och sedan får jag blixtrande huvudvärk. Det har hänt två gånger en gång förra veckan och en gång idag. Någon annan som varit med om det? 
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-05 22:06:32 följande:

Tyvärr Inge svar på din fråga men kan tänka mig att en avbruten behandling Kan göra att kroppen beter sig konstigt. Synd att de inte är en graviditet. 

Snöoväder skrev 2022-02-05 20:10:39 följande:

håller tummarna för att det bara är förtidigt för test. Hela ivf karusellen är så påfrestande!

Själv tog jag ovitrelle sprutan ikväll så nu är sprutorna slut för denna gång. Har fått konstiga biverkningar av behandlingen denna gång eller om de beror på stress det vet jag inte. Har fått så kallande ögonmigrän, helt plötsligt försvinner en del av synfältet och sedan får jag blixtrande huvudvärk. Det har hänt två gånger en gång förra veckan och en gång idag. Någon annan som varit med om det? 
    Oj ögonmigrän lät inte kul, hoppas det ger med sig nu när du slutat med sprutorna! Skönt med äp på måndag, då får du mest troligen snart ruva Glad
    Man börjar tvivla så mycket på sin egna kropp... Än fast jag nog inte kan göra så mycket för att påverka resultatet..
  • Snöoväder

Vaknar upp med mensvärk och ?panikångest?.. Tar ett test som är negativt....

Skrev ett inlägg och så försvann det... Jävla sida..

Mår riktigt skit nu, vet inte hur jag ska orka ta mig igenom det här eller ens fortsätta. För varje misslyckad behandling så har jag bara mått sämre och sämre..

Känner att det är så onödigt att vi ens försöker, vi har ett barn som jag älskar över allt annat, men känslan av att inte kunna få ett syskon gör så fruktansvärt ont.
    Sen att man kastar bort så mycket pengar på det här när vi kan lägga de på att göra saker med vårat befintliga barn...

Jag vet inte vart jag vill komma, man känner sig så ensam i det här än fast jag inte är det. 

Någon som har flera barn via ivf som läser? Som kan ge något hopp.
    Eller ska man bara få ett och nöja sig där?

Svar på tråden IVF 2022