IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Okej ja men då går de ju ganska snabbt för er i alla fall :) jag var tvungen och vänta ett år mellan utredning och ivf Pga coronan då klinken var stängd ett tag sen var det sommaruppehåll också.
Okej ja men då går de ju ganska snabbt för er i alla fall :) jag var tvungen och vänta ett år mellan utredning och ivf Pga coronan då klinken var stängd ett tag sen var det sommaruppehåll också.
Japp alla gånger på naturlig väg men har tagit 19-24 månader mellan varje gång så helt lätt verkar de inte gå och nu med en äggledare blir de ännu svårare.
Härligt med så nära och ja fördel med att bo i stockholm fins ju lite fler kliniker där.
Någon som vet hur det ser ut med väntetider nu under covid (ej privat))? Skickades remiss i mitten av december och vi bor i Malmö, kan vi räkna med att de ska hålla tre månader innan vi får komma eller någon som vet hur det ser ut? Någon som gör behandlingen i Malmö just nu?
Har lite mer koll på vad som visades vid min spolning + UL för en vecka sedan nu samt hur mitt TSH-värde och AMH-värde såg ut.
UL och spolningen var ju UA som så, hade tydligen något myom om 0,9x0,9 cm som man ibland tydligen kan ha vid endometrios, men jag har å andra sidan inga besvär alls med konstiga/långa blödningar eller mensvärk så är ju troligen inte det. Fri passage i äggledarna och normal kavitet (livmodern i sin helhet antar jag de menar då).
TSH-värdet låg på 1,2 vilket jag fattar det som är mkt bra, AMH-värde på 1,0 dock som är lite lågt (är 33 år gammal) men inte helt katastrofalt?
Sambon lämnade sitt prov i fredags så jag ska ringa kliniken om några dagar för att diskutera vidare. Så länge sambons prov inte visar på några större konstigheter (vilket jag inte misstänker det kommer göra heller) så tror jag nästan vi kommer vara ett av de paren som ses som "oförklarligt barnlösa".
åååå va bra :) grattis önskar jag också får nått till frysen.
själv var jag på vul idag och har fler blåsor hon mätte 9st nu i alla fall men de va lite för små för att plocka på fredag så de blir äggplock på måndag :) känner mig lite mer hoppfull nu!
åååå va bra :) grattis önskar jag också får nått till frysen.
själv var jag på vul idag och har fler blåsor hon mätte 9st nu i alla fall men de va lite för små för att plocka på fredag så de blir äggplock på måndag :) känner mig lite mer hoppfull nu!