• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • smulis85
    Mirabilis89 skrev 2022-01-29 21:17:29 följande:
    Nä så långt komna är vi inte, har precis gjort alla tester och undersökningar för utredningen, och ska väl få svar och så nästa vecka. Glad Men vi fick rtt konkret tidsplan av läkaren iallafall vid första besöket, skickas remissen iväg nästa vecka tar det 5-6 veckor för godkännande enligt honom. Såå med lite tur kan vi köra igång med ivf i april :) 

Okej ja men då går de ju ganska snabbt för er i alla fall :) jag var tvungen och vänta ett år mellan utredning och ivf Pga coronan då klinken  var stängd ett tag sen var det sommaruppehåll också. 

• smulis85
    Snöoväder skrev 2022-01-29 21:44:15 följande:
    Ja hoppas du kan få det och slippa känna allt för mycket!

För dåliga simmare, de har väl både sämre simningsförmåga och lägre antal. Minns inte riktigt, var flera år sedan han lämnade test när vi gjorde utredning och vi fick domen Död
    Därför görs icsi för att befruktade äggen.
    De sa då till oss att vi inte har någon chans i princip att lyckas på egen hand.... 

Men vi fick barn på vår första ivf omgång, dock inget kvar till frysen än fast vi hade 10+ befruktade ägg den gången.

Så det räcker med ett guld ägg!Hjärta

Varför genomgår ni detta? Du kanske har nämnt det tidigare och jag missat.
    Man får lära sig att livet är fruktansvärt orättvist och man kan inte ta något som egentligen ska vara så självklart för givet.
    Hade vi levt för ca 50 år sedan hade jag och min partner aldrig kunnat få barn tillsammans, så glad att man kan få den chansen i nutid!

Tack!!!Hjärta
    Vi har inte fått någon förklaring men försökt 6år nu. Har haft 2 mf i v6 båda gångerna och ett utomkvedshavandeskap där jag förlorade ena äggledaren har dock båda äggstockarna kvar så kan ta ut ägg från båda :)  önskar att vi sökte hjälp tidigare då de tagit 2 år nu för utredning och är bara på vårt andra ivf försök.
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-01-30 15:28:21 följande:
    Vi har inte fått någon förklaring men försökt 6år nu. Har haft 2 mf i v6 båda gångerna och ett utomkvedshavandeskap där jag förlorade ena äggledaren har dock båda äggstockarna kvar så kan ta ut ägg från båda :)  önskar att vi sökte hjälp tidigare då de tagit 2 år nu för utredning och är bara på vårt andra ivf försök.
    Nej vad hemsk! Gråter
    Tur att båda äggstockarna är kvar, har du blivit gravid naturligt de gångerna?
  • Mirabilis89
    smulis85 skrev 2022-01-30 15:23:04 följande:

Okej ja men då går de ju ganska snabbt för er i alla fall :) jag var tvungen och vänta ett år mellan utredning och ivf Pga coronan då klinken  var stängd ett tag sen var det sommaruppehåll också. 

Ja vi har verkligen tur känner jag, en fördel med att bo i Stockholm också kanske. Kliniken vi har utredning på och ju kommer köra IVF på sen med ligger knappt 5 min promenad hemifrån med, det tycker jag avdramatiserar liksom också. Glad
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-01-30 16:19:34 följande:
    Nej vad hemsk! Gråter
    Tur att båda äggstockarna är kvar, har du blivit gravid naturligt de gångerna?

Japp alla gånger på naturlig väg men har tagit 19-24 månader mellan varje gång så helt lätt verkar de inte gå och nu med en äggledare blir de ännu svårare. 

Mirabilis89 skrev 2022-01-30 17:01:15 följande:
    Ja vi har verkligen tur känner jag, en fördel med att bo i Stockholm också kanske. Kliniken vi har utredning på och ju kommer köra IVF på sen med ligger knappt 5 min promenad hemifrån med, det tycker jag avdramatiserar liksom också. Glad

Härligt med så nära och ja fördel med att bo i stockholm fins ju lite fler kliniker där. 

• Sola13

Någon som vet hur det ser ut med väntetider nu under covid (ej privat))? Skickades remiss i mitten av december och vi bor i Malmö, kan vi räkna med att de ska hålla tre månader innan vi får komma eller någon som vet hur det ser ut? Någon som gör behandlingen i Malmö just nu? 

• Mirabilis89

Har lite mer koll på vad som visades vid min spolning + UL för en vecka sedan nu samt hur mitt TSH-värde och AMH-värde såg ut. 

UL och spolningen var ju UA som så, hade tydligen något myom om 0,9x0,9 cm som man ibland tydligen kan ha vid endometrios, men jag har å andra sidan inga besvär alls med konstiga/långa blödningar eller mensvärk så är ju troligen inte det. Fri passage i äggledarna och normal kavitet (livmodern i sin helhet antar jag de menar då).

TSH-värdet låg på 1,2 vilket jag fattar det som är mkt bra, AMH-värde på 1,0 dock som är lite lågt (är 33 år gammal) men inte helt katastrofalt?

Sambon lämnade sitt prov i fredags så jag ska ringa kliniken om några dagar för att diskutera vidare. Så länge sambons prov inte visar på några större konstigheter (vilket jag inte misstänker det kommer göra heller) så tror jag nästan vi kommer vara ett av de paren som ses som "oförklarligt barnlösa". 

• Snöoväder
    Har nu fått veta att vi fick två blastocyster till frysen!
    Så glad man kan bli för det lilla, men vi har inte alltid fått något till frysen. Så en liten trygghet om detta ET inte tar sig! Glad
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-01 15:44:36 följande:
    Har nu fått veta att vi fick två blastocyster till frysen!
    Så glad man kan bli för det lilla, men vi har inte alltid fått något till frysen. Så en liten trygghet om detta ET inte tar sig! Glad

åååå va bra :) grattis önskar jag också får nått till frysen. 

själv var jag på vul idag och har fler blåsor hon mätte 9st  nu i alla fall men de va lite för små för att plocka på fredag så de blir äggplock på måndag :) känner mig lite mer hoppfull nu!  

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-01 16:05:44 följande:

åååå va bra :) grattis önskar jag också får nått till frysen. 

själv var jag på vul idag och har fler blåsor hon mätte 9st  nu i alla fall men de va lite för små för att plocka på fredag så de blir äggplock på måndag :) känner mig lite mer hoppfull nu!  

Tack! Vad kul att det blivit några fler, då är det bara några dagar kvar med sprutor för dig Glad
Svar på tråden IVF 2022