• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Snöoväder
    ananna skrev 2022-01-22 19:39:00 följande:
    Jag ska ha mens när som helst nu. Hoppas ju förstås att den inte dyker upp men skulle ju knappast bli förvånad efter så många försök hittills Flört. Jag kommer ha mitt besök runt ÄL i nästa cykel. 
    Men superpositivt om jag får komma igång direkt vid nästa mens, tack för input, känner mig orimligt peppad nu!!! Glad
    Ja kan ju hålla tummarna att det går av sig själv! Har läst om de som blir gravid precis innan de ska få påbörja behandling, det hade ju varit en dröm Oskyldig
  • Loppan1994

Snöoväder- okej men det låter ju bra Glad
    Ja det är verkligen det jag hoppas på, att man får ha kvar i frysen så det räcker att man betalar för dom om man ev vill ha syskon sen Skrattande

• ananna
    Snöoväder skrev 2022-01-19 20:54:54 följande:
    Vi går till samma klinik nu som när landstinget betalade. 
    Första gången blev det barn på första försöket, guldägg! Men inget till frysen.......

Nu blev första omgången inget men 4 i frysen. Men det var jobbigt, det tar mycket att få ett negativt resultat.
    Har gjort ett FET i höstas, blev inget. Sen har min mens varit konstig, inte haft äl och ja. Det har inte känts stabilt att använda de i frysen när min kropp inte vill.
    Därför gör vi en ny omgång med äp nu, för att för mig psykiskt så känns det bättre, än om sprutor och äp känns. Så är det mer värt än att bara sätta in en fryst som inte blir något.

Kan uppleva att vården var bättre när man gick igenom allt första gången, men det kanske var för att det var första gången. Nu tror de att man är van för att man gjort det förut. Sen träffar man många olika. Gör ul närmare hemmet och sånt. Finns de som är så duktiga och bryr sig och de som borde göra något annat...
    Jaa okej, då förstår jag! Glad 

Vilken häftig erfarenhet att lyckas på första försöket. Men jag kan tänka mig att det också bidrar till mer jobbiga känslor när det inte går lika smidigt gången efter. Starkt av dig att fortsätta! Jag hoppas så innerligt att det nästa insättning blir med guldägget för din skull. 

Jag har inte ens gjort mitt första försök, men börjar redan fundera på plan B hos privata utförare om de försök som finansieras av regionen inte skulle ge resultat eller om resan till eventuella syskon blir längre än tänkt. #kontrollfreak Tungan ute
  • Snöoväder
    ananna skrev 2022-01-22 19:46:25 följande:
    Jaa okej, då förstår jag! Glad 

Vilken häftig erfarenhet att lyckas på första försöket. Men jag kan tänka mig att det också bidrar till mer jobbiga känslor när det inte går lika smidigt gången efter. Starkt av dig att fortsätta! Jag hoppas så innerligt att det nästa insättning blir med guldägget för din skull. 

Jag har inte ens gjort mitt första försök, men börjar redan fundera på plan B hos privata utförare om de försök som finansieras av regionen inte skulle ge resultat eller om resan till eventuella syskon blir längre än tänkt. #kontrollfreak Tungan ute
    Ja det var underbart att det gick på första försöket. Vi trodde inte det då vi hade många befruktade ägg och inget som gick att frysa. Men lite tuffare nu när man får negativa tester, än om vi har några blasto i frysen nu... Tack Hjärta

Sen är det skönt nu, forskningen går ju hela tiden framåt, så man får hoppas att procenten kommer stiga så att de flesta som vill kan få barn genom lite hjälp Glad

Det är nog bra att man har en plan B, än om negativa resultat är jobbiga. Då vet man ändå hur man ska gå vidare. 

Men vi hållare tummarna för alla i den här tråden att nu är det vår tur! Många bebisar 2022-2023 ska det bli!
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 19:46:22 följande:

Snöoväder- okej men det låter ju bra Glad
    Ja det är verkligen det jag hoppas på, att man får ha kvar i frysen så det räcker att man betalar för dom om man ev vill ha syskon sen Skrattande

Ja men eller hur! Sen om man inte gör något äp, än fast man tagit sprutor och allt, blir det avbrutit så ska det inte räknas som en behandling Glad
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-22 20:02:36 följande:
    Ja men eller hur! Sen om man inte gör något äp, än fast man tagit sprutor och allt, blir det avbrutit så ska det inte räknas som en behandling Glad
    Verkligen! Men det var ju oxå skönt att höra, var lite orolig för att detta nu skulle räknas som ett försök om dom inte växt till sig till på måndag Glad
    Har du tagit din spray nu? Skrattande
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 22:03:48 följande:
    Verkligen! Men det var ju oxå skönt att höra, var lite orolig för att detta nu skulle räknas som ett försök om dom inte växt till sig till på måndag Glad
    Ja nu är sprayen tagen, bara att vänta tills på måndag och hoppas att det blir några ägg! 
    Hoppas även att de inte ser någon vätska och att jag ska slippa överstimulering den här gången Skrattande
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-01-22 22:28:14 följande:
    Ja nu är sprayen tagen, bara att vänta tills på måndag och hoppas att det blir några ägg! 
    Hoppas även att de inte ser någon vätska och att jag ska slippa överstimulering den här gången Skrattande
    Skönt! Håller tummarna  Skrattande
  • ananna
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 22:03:48 följande:
    Åh håller med, superbra och lugnande information. 

Jag håller tummarna att det ska gå bra för dig på måndag Loppan!! Glad
  • ananna
    Snöoväder skrev 2022-01-22 22:28:14 följande:
    Håller tummarna för dig med!! Kom ihåg att uppdatera oss om du orkar och vill. Glad
Svar på tråden IVF 2022